Nahranite svoju kosu!

Predstavljamo vam pet namirnica za zdravu, sjajnu i jaku kosu.

by | 2 juna, 2021

Ishrana i te kako igra važnu ulogu u zdravlju kože i kose. Namirnice koje biramo mogu da utiču kako na rast, tako i na jačinu i volumen vlasi.

U nastavku vam predstavljamo top namirnice koje hrane našu kosu i čine je sjajnijom i zdravijom.

Ishrana i kosa

1 Jaja

Jaja su sjajan izvor biotina, vitamina koji potpomaže rast kose. Manjak ovog vitamina u organizmu izaziva opadanje i/ili istanjenje kose, osip i krhke nokte. Pored jaja, namirnice koje sadrže biotin su meso (uključujući i ribu), orašasti plodovi, semenke, krompir, spanać i brokoli.

Pored biotina, jaja sadrže i vitamin D, amino-kiselinu lizin i druge nutrijente koji utiču na rast kose.

2 Brazilski orah

Bogat selenom, brazilski orah takođe utiče na rast kose. Međutim, previše selena može da izazove njeno opadanje, kao i lomljive nokte i osipe. Stoga, preporučena dnevna doza za odrasle osobe je 400 mikrograma, a jedan brazilski orah sadrži između 68 i 912 mikrogram. Zato, limitirajte unos brazilskog oraha na 4 dnevno.

Druge namirnice koje sadrže selen su meso (uključujući i ribu), jaja, mleko i drugi mlečni proizvodi, kao i žitarice.

3 Masna riba

Riba bogata omega 3 masnim kiselinama, utiče na zdravlje kose, kože i očiju. Uz to, ova riba sprečava rizik od srčanog i moždanog udara. Stoga, minimum dva puta nedeljno, u svoj dnevni meni uvrstite ribu poput lososa, tune, sardine, skuše i harnige. Ukoliko pak niste ljubitelj ribe, konzumirajte čija semenke, orahe, ulje od soje i morske alge.

4 Vitamin D

Ovaj vitamin ubrzava rast kose, a važan je i pri pravilnom funkcionisanju nervnog sistema i mišića. Stoga, konzumirajte masnu ribu, sir i pečurke kako biste osigurali unos vitamina D u organizam. (Pročitajte i… Kako da vam kosa brže raste (na prirodan način!)

5 Lizin

Određene amino-kiseline u namirnicama bogatim proteinima utiču na rast kose, a lizin je jedna od njih. On jača i sam koren kose, čineći je gušćom, a sprečava i opadanje vlasi.

Lizin se nalazi u mesu, jajima, sočivu, mahunarkama, orašastim plodovima i spirulini.

Iz redakcije „Natural Health“

Natural Health ileela/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.