#SerbiaGoesGreen2017 – Životna sredina je pokazatelj uspešnosti ili neuspešnosti ostalih segmenata društva

by | april 21, 2017

Druga konferencija o održivom razvoju povodom Dana planete Zemlje „Serbia Goes Green“, u organizaciji Color Press Grupe i magazina „Diplomacy and Commerce“, održana je u četvrtak, 20. aprila, u hotelu Crowne Plaza.

Foto: CMC

Konferenciju je otvorio ambasador Švedske, Jan Lundin, govoreći o izazovima i perspektivama Srbije u ovoj oblasti:
„Ovo je put ka otvaranju Poglavlja 27, upravljanju vodama, zaštiti prirode, klimatskim promenama, svim onim stvarima koje su deo integracije Evropskoj Uniji. Ovo su ekstremno važna pitanja za Srbiju. Najteži odeljak koji treba da se otvori, ako pogledamo ključne zakonske propise. To je dugoročan proces, bitno je da napravimo značajan napredak, jer se taj proces neće brzo završiti. Ako pogledamo u budućnost možemo da otvorimo potpuno novi deo ekonomskog razvoja. Švedska radi na fosilnim gorivima, radimo na ovom pitanju već dugo vremena. Srbija svakako može da se uhvati u koštac sa svim tim problemima i mi ćemo joj pomoći.”

Foto: CMC

Učesnici prvog panela o Poglavlju 27 složili su se da je najveći izazov za Srbiju promena svesti o važnosti zaštite životne sredine, a kako su kompanije promenile svest i već decenijama posluju odgovorno, govorili su predstavnici ekološki svesnih kompanija tokom drugog panela. Inovativna rešenja u korišćenju alternativnih izvora energije predstavila je Milica Valtner menadžer kontrole kvaliteta kompanije Marbo Product.

Prevođenje globalnih pitanja na lokalno veoma je teško, ali stvari treba posmatrati prvenstveno na mikro nivou, napomenuo je u svojoj prezentaciji Juan Šilenšerna, Executive Director of the Stockholm Environment Institute.

Foto: CMC

Kao jedan od retkih gradova koji ima poseban organ u ovom sektoru – Gradsku upravu za zaštitu životne sredine, publika je imala priliku da čuje šta to Novi Sad radi na očuvanju životne sredine i održivom razvoju u prezentaciji Dragice Branković, pomoćnika načelnika ove uprave.
Ljubiša Vukadinović, VELUX sales manager za Srbiju, predstavio je Aktivnu kuću, njen pozitivan uticaj na životnu sredinu, kao i iskustva onih koji već žive u takvim prostorima.

O nešto drugačijem odmoru, eko-turizmu, koji podrazumeva orijentiring, kajaking, planinarenje i druge vidove relaksacije u prirodi, čuli smo od Nemanje Neškovića iz agencije Wild Serbia.
Konferenciju je zatvorio panel o obnovljivim izvorima energije na kojem se govorilo o vetroparkovima, solarnim panela i biomasi, a učesnici su zaključili da su se trendovi i svest u Srbiji u prethodnih 10 godina pozitivno promenili.
Partneri konferencije su Marbo Product, Vox Electronics, VELUX krovni prozori, Ambasada Švedske, Grad Novi Sad i kafa Black ’n’ Easy.