Nakon samo 30 minuta čitanja knjige, u telu se dešavaju ove neverovatne stvari

28/10/2020 in Shape&Health
Nakon samo 30 minuta čitanja knjige, u telu se dešavaju ove neverovatne stvari

Lepota i Zdravlje

Jedan od najboljih načina da makar na kratko pobegnete od realnosti je čitanje. Ljubavni roman, triler ili naučna fantastika? Potpuno je svejedno, važno je da čitate ono što volite. Dobre strane čitanja su brojne, a zabava je samo jedna od njih (i to ne najvažnija). Istraživanja pokazuju da samo 30 minuta čitanja dnevno čini da se fizički resetujete, uz niži krvni pritisak, puls i nivo stresa.

Čitanje knjiga povećava empatiju
Knjige vam omogućavaju da promenite svoju perspektivu, postanete tolerantni i empatični i bolje razumete iskustva koja se razlikuju od vaših. (Pročitaj: Rešite se predrasuda i stereotipe ostavite iza sebe)

Popravlja raspoloženje
Oni koji pate od depresije često osećaju beznađe i usamljenost, a čitanje beletristike može pomoći u ublažavanju nekih simptoma. Kako? Čitalac saznaje na koje načine likovi pristupaju sličnim situacijama i pronalaze put ka izlazu. Naravno da čitanje knjiga ne može zameniti terapiju, ali može ublažiti osećaj izolacije i otuđenosti.

Dobre strane čitanja

Smanjuje stres i anksioznost
Čitanje pruža mogućnost da se izmestite iz stresne sadašnjice i odete u neki drugi svet. Iako je ovo bekstvo kratkotrajno, može imati veliki uticaj na zdravlje. Pored ostalog, usporava se rad srca i ublažava napetost u mišićima. Jedna studija iz 2009. otkrila je da čitanje može smanjiti stres i do 68%. Knjige ne mogu zameniti terapiju za poremećaje mentalnog zdravlja, ali su sjajna podrška ako prolazite kroz težak trenutak. (Pročitaj: Glumica Majim Bjalik uz ove četiri reči prevazilazi teške životne momente)

Pomaže da se oslobodite tuge
Kada nekoga izgubite, čitanje može pomoći da se izborite sa bolom i tugom. Autobiografije i knjige o samopomoći pokazuju kako se neko drugi izborio sa sličnim osećanjima i pružaju nadu i utehu.

Poboljšava kvalitet sna
Loš san utiče i na um i na telo, što se odražava na raspoloženje i sposobnost da se fokusirate na svakodnevne zadatke. Večernja rutina bez zvukova i ekrana smiruje um pre nego što zaspite. Umesto gledanja u telefon, pročitajte poglavlje knjige. To će usporiti moždane talase i dovesti vas u stanje opuštenosti koje je osnova za dobar san.

Povećava kognitivne sposobnosti
Mnoga istraživanja su pokazala da čitanje poboljšava kognitivne sposobnosti i usporava kognitivni pad kod starijih osoba. Čitanje je način da očuvate zdravlje mozga, a aktivnosti koje ga angažuju mogu poboljšati kratkoročno pamćenje.

lepotaizdravlje.rs

Guliver/Getty images

Komentari (0)

Loading