Pet kultnih parfema koje morate isprobati

by | maj 1, 2015

Dobar parfem je kruna lepote svake žene: on savršeno nadopunjuje i zaokružuje auru negovane, uređene žene koja samouvereno korača ulicama lupkajući potpeticama po asfaltu i ostavljajući za sobom miris koji okreće glave prolaznika.

Foto: Thinkstock

Foto: Thinkstock

Ne postoji univerzalno privlačan parfem – svaki miris ima svoju priču i na koži svakog pojedinca ostavlja jedinstveni trag koji poput otiska prsta čini mali deo samo vašeg, potpuno unikatnog identiteta. Neki parfemi su nam se toliko uvukli pod kožu da su decenijama preživeli na policama naših parfimerija i prevazišli neprestano menjanje trendova svojom klasičnom lepotom. Vremena se menjaju, ali klasici ostaju držeći svoj standard vrhunskih mirisa koji su podjednako nosivi 1915. i 2015. godine.

Guerlain Mitsouko, 1919.

Mitsouko je stvorio još 1919. godine Jacques Guerlain, a ovaj parfem dostupan je za kupovinu još i danas. Ime parfema je inspirisano heroinom romana „La bataille“, Kloda Ferera. Ovo je bio mirisni potpis velikih zavodnica poput autorke erotske literature, Anais Nin, i glumice Džin Harlou čiji je suprug Pol Bern pronađen mrtav i natopljen ovim parfemom samo nedelju dana nakon njihovog venčanja. U poznatoj sceni filma „Belle de Jour“, Katrin Denev simbolično razbija bočicu ovog parfema pre nego što odlazi da provede popodne kao prostitutka. Sumnjamo da bi ijedan drugi parfem ostavio jednako snažan vizuelni efekat kao Mitsouko. Mitsouko miriše na ružu, neroli, drvenaste note, vetiver i pačuli.

33_840_472

Chanel No. 5, 1921.

Legendarnu Chanelovu Peticu stvorio je Ernest Bo 1921. za samu Koko Šanel, i to je prvi, revolucionarni parfem iz grupe cvetnih aldehida. Kad su neponovljivu Merilin Monro 1954. upitali što nosi u krevetu, koketna plavuša odgovorila je da nosi samo pet kapi ovog legendarnog parfema. Osim aldehida, Chanel No. 5 u sebi ima bergamot, limun, neroli, ylang ylang, jasmin, ružu, ljiljan i iris, dok je baza sačinjena od vetivera, sandalovine i vanile.

chanel-no-5_840_472

Guerlain Shalimar, 1925.

Shalimar je kreirao Jacques Guerlain 1925. godine u čast legendarne ljubavne priče između cara Šah Džahana i njegove žene Mumtaz Mahal. Prema legendi, nakon smrti Mumtaz, car je naredio da se izgradi Tadž Mahal u sećanje na njihovu večnu ljubav, a Shalimar je dobio ime po vrtu Shalimara koji je navodno bio Mumtazin najdraži vrt. Kad je izašao, Shalimar su zbog njegove izuzetno zavodljive prirode nosile samo flapper plesačice i loše devojke. Ovaj parfem je jedan od najprodavanijih mirisa ikada i ima neku posebnu lepotu. Mirisne komponente Shalimara čine citrusi, jasmin, majska ruža, grah tonke, vanila, iris i ambra.

2275545_840_472

Nina Ricci L’Air Du Temps, 1948.

L’Air du Temps je ženstveno izdanje koje je kreirao Fransis Fabron davne 1948. Isprepletene golubice koje krase čep ovog prekrasnog parfema simbolizuju mirnodopsku klimu i nadu u bolju budućnost nakon završetka Drugog svetskog rata. U popularnoj kulturi, poznata je referenca na ovaj parfem u filmu „Kad jaganjci utihnu“ u momentu kada Hanibal Lektor komentariše Klaris Starling da mirišw na Evian i L’Air Du Temps. Eterična kompozicija ovog parfema sačinjena je od bergamota, ružinog drveta, gardenije te puderastih i drvenastih nota.

ninaricci-lairdutemps_840_472

Yves Saint Laurent Opium, 1977.

Kontroverzni parfem Opium gotovo je povučen s tržišta zbog svog sugestivnog imena kad je tek počeo da se prodaje davne 1977. godine, ali kvalitet ga je održao pod zaštitinim imenom na policama parfimerija sve do danas. Kontroverza oko ovog mirisa opet ga je stavila u centar pažnje 2000. kad je snimljena reklamna kampanja sa golom Sofi Dal u glavnoj ulozi koja je kasnije povučena s plakata u Velikoj Britaniji zbog seksualne konotacije. Yves Saint Laurentov klasik koji nikoga neće ostaviti ravnodušnim sastoji se od mirisnih nota jasmina, karanfila, ljiljana, ruže, cimeta, kedra, sandalovine, benzoina, pačulija, mošusa i tamjana.

opium_840_472

Foto: PR

Tagovi: