CrossFit – drugačiji način treniranja

by | 11 marta, 2013

Autor: Milan Zarić profesor sporta

www.licnitrener.com



Sportska nauka veoma brzo napreduje u svim poljima, kako je nama fitnes najbliži i najinteresantniji da vidimo šta nam to novo donosi…

Siguran sam da ste primetili da se sve više pominje CrossFit kao novi i drugačiji vid treninga. Najveća razlika su rekviziti koji se koriste, tu su girje (kettlebell), sanduci, džakovi sa peskom, vratilo, razboj, šipke, kamionske gume… Već na prvi pogled deluje obećavajuće.

Intenzitet treninga je takođe novitet, kako se radi u grupi, takmičarski duh je veoma izražen, pa tako je i intenzitet veoma visok, tačnije, maksimalan. Obim treninga je obrnuto proporcionalan sa intenzitetom rada. Zanimljivo je da je podjednako zastupljen kako kod muškaraca tako i kod dama. Grupe se formiraju u odnosu na trenutni fitnes nivo polaznika. U principu to je ili kružni ili metod stanica, koji se može raditi na vreme ili na broj ponavljanja, što zavisi od cilja pojedinačnog treninga.

Najčešće vežbe su:

1. Zgibovi, kompleksna vežba za gornji deo tela, ruke, ramena, leđa. Ukoliko ne možete da uradite sami nijedno ponavljanje, postoji redosled predvežbi koje treba raditi da biste uspeli da uradite 2, 3, 4 i više zgibova.

2. Nabačaj, takođe veoma kompleksna vežba koja aktivira sedalni deo, noge ali i gornji deo tela. Sama tehnika je komplikovana ali uz vredno i posvećeno vežbanje možete je brzo savladati.

3. Skokovi, eksplozivna vežba za mišiće nogu, efikasno angažuje pomenute mišiće prilikom skoka ali i pri doskoku. Vodite računa o samoj tehnici, jer je mogućnost povređivanja veoma velika pogotovo ako niste dovoljno skoncentisani tokom izvođenja.

CrossFit ili nešto drugo, bitno je da se aktivirate, vreme je!

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.