Disocijativna dijeta bila je hit pre 100 godina, a sada je opet u fokusu

by | 31 januara, 2017

Svetski stručnjaci u oblasti nutricionizma bili su prilično zatečeni kada su prošle godine shvatili da jedan trend u ishrani koji datira još sa početka 20. veka polako počinje da se širi, uz pretenziju da postane jedan od najpopularnijih.

Foto: Pixabay.com

Reč je o metodi koja za razliku od novih saveta za mršavljenje koji preporučuju da svaki obrok treba da bude kombinacija uggljenih hidrata, proteina i zdravih masti, ovaj plan predlaže da svaki obrok ili čak čitav jedan dan ograničete na konzumaciju jedne vrste hrane.



U pitanju je takozvana disocijativna ishrana koja podrazumeva da do viška kilograma dolazi kada zajedno obedujemo alkalne i kisele namirnice, stvarajući tako dislabalans u probavnom sistemu i metabolizmu, što dalje dovodi do dobijanja na težini.

via GIPHY

Kako ova dijeta funkcioniše?

Primarno pravilo jeste da jedete samo jednu grupu hrane u jednom obroku. Zagovornici disocijativne dijete tvrde da kada je probavni sistem maksimalno efikasan, tada je i apsorpcija hranljivih materija maksimalna, a vašem telu biće potrebne manje porcije nego što je inače slučaj.

Ovaj plan takođe podstiče povećani unos voća, povrća i žitarica kao glavni izvor ishrane tokom dana, a savetuje ograničavanje proteina, skroba, masti i prerađene hrane. Takođe, savetuju najmanje četiri sata pauze između svakog obroka.

Foto: pixabay.com

Sledbenici ovog plana uglavnom praktikuju dva načina: ili koriste nedeljnu roticaju gde svaki dan jedu samo jednu grupu hrane (na primer – ponedeljkom voće i povrće, utorkom proteine, sredom žitarice…) ili dnevnu rotaciju, gde svaki obrok sadrži hranu iz samo jedne grupe.

Pročitajte i… Konačno imamo dijetu u kojoj se kilogrami ne vraćaju! U čemu je zapravo caka?

Kliknite na sledeću stranicu… 

via GIPHY

Da li će mi ova dijeta zaista pomoći da smršam?

„Disocijativna dijeta fokusirana je na povećan unos hrane biljnog porekla, a ograničava unos rafiniranih i proizvoda životinjskog porekla. Veći unos hrane na biljnoj bazi u korelaciji sa većim unosom vlakana može da vas duže održi sitim i pomogne vam u gubitku težine. Plus, voće i povrće generalno ima manje kalorija, pa možete unositi više hrane“, ističe svetski poznat nutricionista Loren Blejk.

Međutim, nema dokaza da naš organizam nije u stanju da vari alkalne i kisele namrinice zajedno, naročito jer mnoge namirnice sadrže oba svojstva. Takođe, poboljšanje varenja samo po sebi neće dovesti do gubitka težine. Ipak, normalno, ako smanjite unos kalorija, to će se odraziti na mršavljenje.

Foto: Pixabay.com

„Кada izbacite sve grupe hrane i jedete recimo samo meso u jednom obroku ili jednom danu, svakako nećete konzumirati istu količinu kalorija kao što bi bio slučaj kada jedete normalno i unosite sve vrste namirnice. Samim tim – vi ćete mršaviti. Ali, ste u opasnosti da kada jednom prestanete sa ovakvim vidom ishrane, ne dobijete kilogram nazad… Isto tako – konzumiranje velikih količina voća bez proteinja i masti uticaće na to da nivo šećera u krvi raste prebrzo“, zaključuje doktorka Deroše.

Pročitajte i… Prirodna liposukcija traje 14 dana i skida 10 kilograma, bez jo-jo efekta!


Zapratite nas na Viberu! Učestvujte u kreativnim razgovorima i prvi čitajte najinteresantnije vesti sa portala “Lepota i zdravlje” >>> http://www.viber.com/lepotaizdravlje 

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.