Kako preživeti PMS: 10 jednostavnih saveta koji zaista deluju!

by | 19 septembra, 2022
Kako preživeti PMS

Otkrivamo vam savete i metode kako preživeti PMS, na što bezbolniji način.

Ima srećnih žena koje ne osećaju sve „čari“ PMS-a, a njih je, prema statistici, oko 20 odsto. Ako ste jedna od njih, čestitamo, a za ostale, prikupili smo metode za suočavanje sa ovim sindorom..

Termin „predmenstrualni sindrom“ (kompleks negativnih simptoma koji se javljaju kod žena u danima koji prethode menstruaciji) prvi je upotrebio 1931. godine akušer-ginekolog Robert Fran , a PMS je priznat kao zvanična bolest tek 1948. godine.



Konačno, naučno je dokazano da su za žensku razdražljivost, hirovitost i nervozu krivi hormoni, a ne karakter, kako se ranije verovalo. Međutim, među naučnicima ne postoji konsenzus o uzrocima PMS-a.

Ipak, postoje dve glavne teorije: Prema prvoj, sindrom nastaje usled niskog nivoa hormona progesterona i viška estrogena. Ovi hormoni doprinose zadržavanju tečnosti u telu – otuda otok i glavobolja. Pored toga, estrogen može uticati na emocionalno stanje žene. Nada se žena oseća i agresiju, i depresiju, i napade sentimentalnosti.

Druga teorija – intoksikacija vodom – objašnjava PMS disbalansom razmene vode i soli tečnosti u telu. Kažu i da je PMS posledica nedostatka vitamina B6, A, magnezijuma, kalcijuma, cinka. Neki lekari pak kažu da su svi ovi faktori podjednako krivi za pojavu ovog sindroma.

Ispostavlja se da postoje čak 4 oblika PMS-a

1. Neuropsihički karakteriše slabost, plačljivost, depresija ili, obrnuto, nerazumna razdražljivost, agresija. Štaviše, kod mladih devojaka obično preovladava stanje „sve me ljuti“, dok starije žene često padaju u melanholiju.

2. Edematozni oblik je otok i bol u mlečnim žlezdama, oticanje lica, nogu i ruku, znojenje. Kod ovog oblika izražena je osetljivost na mirise, moguća je promena čula ukusa.

3. Cefalgični oblik – sa njim dole glavobolje, mučnina i vrtoglavica.

4. I, konačno, poslednji, najstrašniji oblik je kriza. Manifestuje se u vidu adrenalinskih kriza: grudi kao da se stežu, srce ubrzanije kuca, ruke i noge trnu. Pored toga, postoji pojačan strah od smrti.

10 saveta kako preživeti PMS

Nažalost, nemoguće je potpuno se otarasiti PMS-a. Sve što možemo da uradimo je da pomognemo svom telu da prebrodi loše dane.

Tokom PMS-a, mnoge žene jednostavno preplavi pojačan apetit – na taj način telo pokušava da poveća nivo „hormona sreće“ serotonina. Međutim, ovo je dobro, jer je većina načina borbe protiv PMS-a povezani sa unosom određenih namirnica.

Estrogen – glavni krivac za nesnosne glavobolje tokom PMS-a

– Morate jesti često (5-6 puta dnevno), ali malo po malo, da biste održali stabilan nivo šećera u krvi. Ovo će pomoći da se oslobodite slabosti i razdražljivosti.

Jedite losos, pastrmku ili tunjevinu nekoliko puta nedeljno – ove ribe sadrže omega-3 masne kiseline, smanjuju depresiju, a takođe vam pomažu da bolje razmišljate. Ali bolje je zaboraviti na bilo koje meso (čak i piletinu) tokom ovog perioda.

-Izbegavajte preslanu i preslatku hranu. So zadržava vodu i izaziva nadutost, dok višak šećera povećava osećaj umora i promene raspoloženja.

-Uzimajte vitamin B6 (ima ga dosta u bananama), kao i preparate sa magnezijumom i jedite hranu bogatu njime: bademe, pistacće, pasulj, semenke suncokreta.

-Jedite više povrća, voća, pijte biljne čajeve i sokove- šargarepa i limun su posebno dobri u ovoj situaciji. Preporučljivo je da ne konzumirate kafu, jer povećava nervozu, ali ako ste strastveni ljubitelj kafe, ograničite se na dve šoljice dnevno.

-Da bi vas manje bolele grudi, pijte vitamine A i E , jedite salate začinjene biljnim uljem.

Uzmimajte kalcijum glukonat ili kalcijum karbonat. Nedavno je sprovedena studija koja je pokazala da ovaj nutrijent pomaže da se otarasite grčeva, glavobolje, bolova u leđima, napetosti mišića, slabosti i zadržavanja vode u telu. Takođe, umesto tableta, možete jesti više nemasnih mlečnih proizvoda .

Pokušajte da izbegnete stres. Zaštitite se od komunikacije sa neprijatnim ljudima, ne preuzimajte dodatne obaveze na radnom mestu.

Bavite se sportom. Kada vežbate, vaše telo oslobađa endorfine, hormone koji pružaju osećaj zadovoljstva i blagostanja. Stoga, sa PMS-om, jednostavno je neophodno nastaviti da se bavite sportom (bez iscrpljujućih preopterećenja, naravno). I, usput, seks takođe neće biti suvišan u takvoj situaciji. Međutim, kada je on bio suvišan?

Ne stresajte se! Naravno, opuštanje nije tako lako, posebno tokom PMS-a, ali vežbe disanja, meditacija i joga pomažu mnogima.

Lepota i zdravljeBoris Jovanovic/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Tagovi:

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.