Kako reći šefu NE

by | april 15, 2022
kako šefu reći ne

Ponekad, i to sve češće, zahtevi na radnom mestu premašuju opis posla, zaradu, pa čak i lične granice. Kako šefu reći ne?

Izražavanje neslaganja sigurno ne zavisi samo od vas kao podređene osobe, nego i od onoga ko vam je nadređen, te do koje mere ona ima autoritet, autonomiju odlučivanja, te kakav je njegov karakter i stil rukovođenja.

Za izražavanje otvorenog neslaganja postoji mesto i vreme koje treba pažljivo birati.

Zapamtite, cilj izražavanja neslaganja ne može biti vaše dokazivanje kako ste u pravu, prkos i inat, nego konstruktivno pronalaženje rešenja.

Na vama je da procenite na koji način ćete to izraziti, jer vi sigurno nabolje poznajete tu osobu u datim okolnostima.

No, pre nego što zapečatite svoju karijeru, te iz vas izlete stvari koje se neće svideti nadređenoj osobi, evo određenih smernica s kojima na jedan vrlo taktičan i primeren način možete reći šta mislite i za to još dobiti, ako ne pohvale, onda neku vrstu priznanja da ste u pravu, ili da obavljate dobar posao.

 

Kako šefu reći NE?

 

1. Nemojte iskazivati nepoštovanje

Bez obzira na to u kojoj se meri ne slažete s nadređenom osobom oko bilo koje stvari ili problema, uvek imajte poštovanja. Naravno, nadređena osoba i prema vama mora imati primeren nivo poštovanja. Nemojte zaboraviti da u hijerarhijskoj lestvici niste u ravnopravnom položaju.

2. Nemojte pokazivati neslaganje s nadređenom osobom u javnosti

Na poslovnim sastancima, prezentacijama i bilo kojim drugim poslovnim prilikama, imajte na umu da je nadređena osoba „zakon“. Ni na koji način nije primjereno otvoreno izražavati neslaganje, te postupati protivno zadatim smernicama i uputstvima.

3. Direktno izrazite svoje neslaganje nadređenoj osobi

Kada se ne slažete s nadređenom osobom, izrazite svoje mišljenje njoj, a ne svojim kolegama ili drugim nadređenim osobama.

Takođe, osoba (ili više njih) može preneti vašem nadređenom da se žalite na njega, i na kraju vaše kukanje može uticati na celokupni moral, što nije produktivno.

4. Izaberite pravo vreme

Uvek se može desiti da reagujete impulsivno, nepromišljeno, u afektu, ali to ne umanjuje štetu.

Izrazite svoje neslaganje nadređenoj osobi samo kada imate priliku da razgovarate s njom u mirnom okruženju. Ponovno ponavljamo, nikako to ne činite za vreme poslovnih sastanaka i sličnih prilika.

5. Neslaganje ne sme da bude na ličnoj osnovi

Kada izražavate neslaganje nadređenoj osobi, prezentujte ga tako da ono nije na nivou nadređena osoba protiv vas, nego nadređena osoba i vi protiv problema.

Budite profesionalni, objektivni, konstruktivni i iznad svega imajte poštovanja. Takođe, predložite najbolje alternativno rešenje problema. Ako i ne bude prihvaćeno, važno je da ste pokušali i ostavili dobar utisak.

6. Jeste li sigurni da je to pametna ideja?

Neke nadređene osobe jednostavno ne vole da mu podređeni izražavaju neslaganje, na bilo koji način i u bilo kojoj formi. Možda, ako vaša nadređena osoba ima svoju nadređenu osobu, možete njoj izneti problem, no ako nema nikog iznad, tada se možete, ili pomiriti s tim da radite sve što morate, bez obzira na vaše mišljenje, ili je možda vreme da promenite posao.

Bojane89/GettyImagesPlus

Tagovi: