Pitali ste nutricionistkinju: Kako treba da se hrane trudnice?

by | 18 avgusta, 2021
Marija Đurković
Kako treba da se hrane trudnice jedno je od pitanja koje ste nam postavili putem Instagram profila @lepotaizdravlje.rs Na njega odgovara nutricionistkinja Marija Đurković.

Kako treba da se hrane trudnice?

Pravilna ishrana pre trudnoće, a potom i u toku same trudnoće, ima ulogu da obezbedi pravilan rast i razvoj bebe, sačuva zdravlje majke i omogući uspostavljanje i razvoj laktacije.
kako treba da se hrane trudnice

I trimestar

U prvom trimestru se kod većine trudnica javljaju mučnine i pospanost. Preporučuju se češći, a manji obroci. Kod mučnina, može da pomogne i čaj od đumbira.
Takođe, u prvom trimestru rastu potrebe za folnom kiselinom. Savetuje se više vlakana i više vitamina B6 (žitarice, banane, krompir, pistaći, leblebije, ćuretina, piletina).
Prvih 12 nedelja nema potrebe za dodavanjem kalorija.

II trimestar

U drugom trimestru rastu potrebe za gvožđem – pa se preporučuje da unosite crveno meso, aroniju, bobičasto voće, cveklu, spanać, semenke, proso. Takođe, uz izvore gvožđa savetuje se i vitamin C – kroz voće i povrće.
Takođe, rastu potrebe i za kalcijumom (mlečni proizvodi), vitaminom D (izlaganje jutarnjem suncu, jaja, riba, maslinovo ulje), omega 3 masnim kiselinama (riba ili suplementacija u konsultaciji sa ginekologom), magnezijumom (zelena salata, orašasti plodovi, bundevino i seme suncokreta) i jodom (morska riba, jaja, jodirana morska so).
U drugom trimestru se dodaje određeni broj kalorija, koji zavisi od trudnice do trudnice, ali okvirno, to je 150-270 kcal.

III trimestar

Treći trimestar je period kada žena najviše dobija na kilaži.
Kalorijske potrebe u poslednjem trimestru se povećavaju za 300-400 kalorija.
U toku cele trudnoće, savetuje se dovoljan unos tečnosti, redovna šetnja ili neka druga fizička aktivnost koju ginekolog dozvoli, raznovrsna, redovna i umerena ishrana.
Zabranjene namirnice u trudnoći: Termički neobrađana jaja, nedovoljno termički obrađeno meso, suši, alkohol, cigarete, previše kofeina.

Pročitajte i… Ishrana u trudnoći: Saveti lekara specijaliste ginekologije i akušerstva


Marija Đurković je po struci nutricionista – dijetetičar. Istoimeni smer završila je na Visokoj zdravstvenoj školi strukovnih studija u Beogradu, nakon čega je pohađala kurs u organizaciji Saveza za rekreaciju i fitnes Vojvodine i stekla sertifikat savetnika za ishranu i suplementaciju u rekreaciji i fitnesu. U decembru 2017. otvorila je nutricionističko savetovalište u Novoj Pazovi u kojem je do danas veliki broj njenih klijenata prošao svoj put od želje do cilja. Marija se nada da su svi oni poneli iz savetovališta poneli ljubav prema zdravoj ishrani i zdravim životnim navikama. Od 1. jula 2020. godine savetovalište radi na još jednoj lokaciji, u A bloku na Novom Beogradu.

nd3000 / iStock via Getty; fotografija nutricionistkinje via Marija Đurković

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.