Anksioznost na poslu: Kompletan vodič kako da je prevaziđete

by | april 12, 2022
Anksioznost na poslu

Anksioznost na poslu odnosno „radni stres“ pogađa sve veći broj ljudi. Kako da se izborite s ovim problemom?

Prema istraživanjima, preko 80% populacije koja je u radnom odnosu oseća emotitvnu iscrpljenost upravo zbog posla. Uz to, oko 85% ispitanika prijavljuje da stres na poslu negativno utiče na njihovo mentalno zdravlje.

Ne morate da idete na posao da biste osetili ovu vrstu anksioznosti, jer simptome možete osećati i ako radite od kuće. Ali, situacija nije beznadežna, a evo i kako da prevaziđete ovu vrstu teskobe.

Anksioznost na poslu i simptomi

Nekoliko znakova ukazuje na ovu vrstu anksioznosti:

  • Osećaji beznadežnosti, nervoze i iscrpljenosti muče vas i vikendima, odnosno i u danima kada ne radite
  • Osećate se bolje uveče nego ujutro
  • Osećate fizičku nelagodu kada mislite na posao, dobijete imejl ili vam zazvoni telefon
  • Smanjuje vam se motivacija
  • Ne možete da se fokusirate na radne zadatke
  • Često odlažete obaveze
  • Izbegavate sastanke i nove projekte
  • Bol u glavi i ramenima
  • Tenzija u telu
  • Znojenje dlanova
  • Bol u želucu i/ili mučnina

Ova vrsta anksioznosti javlja se isključivo kada je posao u pitanju. Opšti anksiozni poremećaj uzrokuje simptome bez obzira na okolnosti na samom poslu.

Pročitajte i… Male navike koje će vas učiniti srećnijima

Šta izaziva anksioznost na poslu?

Ovu vrstu stresa uzrokuju sami uslovi na radnom mestu, a u zavisnosti od  osobe do osobe, drugačije su i reakcije na takav stres. Neki od uzročnika stresa na poslu su:

  • Kratki rokovi
  • Hitni projekti
  • Poteškoće s povezivanjem s kolegama
  • Problem u komunikaciji sa šefom
  • Osećaj nemanja svrhe na poslu
  • Toksična radna atmosfera
  • Manjak radnika
  • Ne postavljanje zdravlja i bezbednosti kao prioriteta
  • Nerealistična očekivanja rukovodilaca
Kako se s ovim izboriti?
  1. Pravite mikro pauze u toku radnog vremena. Prošetajte po hodniku, zastanite i jedan minut samo duboko dišite, idite po čašu vode…
  2. Krećite se! Vežbanje pre posla pomaže telu i umu da se bolje izbori sa teskobom, pokazala su istraživanja.
  3. Organizacija je ključna. Kada dobijete neki zadatak, razložite ga na manje korake. Tokom dana prvo uradite lakše stvari (odgovaranje na mejlove ) i napišite spisak svih zadataka koje imate taj dan. Kako koji zadatak izvršite, precrtajte ga.
  4. Postavite granice! Poštuje svoje radno vreme i nemojte raditi nakon radnog vremena. Ne prihvatajte obaveze ukoliko nemate vremena. Zapamtite da je sasvim u redu nekada reći i „ne“.

Pročitajte i… Majndfulnes i anksioznost – Trikovi u borbi sa teskobom

 

 

 

lepotaizdravlje.rsfizkes/iStock/Getty Images Plus via Getty Images