5 dnevnih navika koje pogoršavaju anksioznost

Stalna briga i napetost i te kako mogu da remete svakodnevnu rutinu, a neke navike samo pogoršavaju ove simptome.

by | 13 jula, 2021

Ukoliko ne obraćamo pažnju, anksioznost može da nam preuzme um te da utiče na naše emocije i ponašanje.

Ali dobra vest jeste što možemo da preuzmemo kontrolu. Bilo da patite od anksioznog poremećaja ili imate povremene epizode, postoje načini kako da umanjimo simptome. Ali, pre toga, moramo da izbegavamo navike koje utiču na povećanje napetosti.

Navike koje pogoršavaju anksioznost

Analiziranje svake sitnice

U pitanju je kognitivni šablon stalnom razmišljanja o situaciji, bez preuzimanja određenih akcija. Preterano analiziranje je najčešći simptom anksioznosti. Umesto da analizirate svaki korak, zapitajte se da li možete nešto da uradite o problemu. Ako ne možete, važno je da naučite kako da tolerišete nesigurnost. Ovo će vam pomoći da ne gubite vreme na stvari koje ne možete da kontrolišete.

Stalno proveravanje telefona

Svako se bori s tim da izbalansira privatni i poslovni život. A to je danas posebno teško jer imamo pametne telefone koji su uz nas 24 sata dnevno. Stoga, isplanirajte dan tako da napravite pauzu od telefona. Postavite granice. Kada nije radno vreme, nemojte stalno proveravati mejlove i poruke. (Pročitajte i… Kako pobediti anksioznost- bolest modernog doba)

Društvene mreže

Proveravanje društvenim mreža postala nam je navika. Pored toga što praćenjem često nerealnih sadržaja gubimo samopouzdanje, društvene mreže nas čine manje produktivnim, što dalje utiče na povećanje anksioznih misli.

Preskačete vežbanje

Dovoljno kvalitetnog sna, zdrava ishrana i redovna fizička aktivnost dobri su i za fizičko i za mentalno zdravlje. Istraživanja su pokazala da vežbanje utiče na lučenje hormona sreće koji ublažavaju stres i anksioznost. Stoga, nemojte preskakati treninge i više vremena provodite u pokretu (šetanje, plivanje, vožnja bicikla).

Provodite dosta vremena sami

Izolacija može i te kako da pogorša simptome anksioznosti. Povežite se ponovo s porodicom i prijateljima i slobodno vreme provodite s najvoljenijima. Isto tako, možete i da volotirate. Usamljenost može da dovede i do mnogo ozbiljnijih oboljenja, kao što je depresija.

 

lepotaizdravlje.rsJill Burrow via Pexels

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.