Problemi sa ciklusom? 7 loših navika koje morate da promenite

by | 10 februara, 2016

Menstruacija podstiče nesanicu, razdražljivost i nervozu. To su takođe posledice ispijanja prevelikih količina kafe.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Pročitajte i… 7 razloga zašto je dobro voditi ljubav tokom ciklusa

Za većinu žena menstruacija nije nimalo prijatno iskustvo jer je često praćena bolnim grčevima, nepravilnim krvarenjima, nervozom i ostalim neugodnim simptomima.

Na sledećim stranama pogledajte šta sve utiče na njih i kako bismo mogle da ih izbegnete…

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

1. Preskočili ste pilulu za kontracepciju

Hormonske promene su glavni uzrok nepodnošljivih simptoma PMS-a i menstrualnih grčeva.

Pročitajte i… Neredovna menstruacija: Tri najčešća faktora koja ugrožavaju ciklus

Kontraceptivne pilule regulišu hormone u našem telu i ako zaboravite da popijete jednu, to može da dovede do neredovnog krvarenja.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

2. Ne spavate dovoljno

Saveti o osam sati sna za dobro zdravlje nisu mit, nego istina. Redovan odlazak na spavanje u isto vreme i minimum osam sati sna pomoći će vam da vaše menstruacije budu redovne i manje bolne, dok nedostatak sna može da produži trajanje krvarenja.

Pročitajte i… Spavanje i ishrana mogu da utiču na plodnost

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

3. Pijete previše kafe

Menstruacija podstiče nesanicu, razdražljivost i nervozu. To su takođe posledice ispijanja prevelikih količina kafe.

Pročitajte i… Kafa i šećer vam “otimaju” gvožđe iz organizma

Upravo zato trebalo bi da smanjite unos kofeina tokom menstruacije, kako u startu ne biste intenzivirale postojeće simptome.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

4. Često putujete

Hormon pod nazivom melatonin ono je što nas zapravo „tera“ na spavanje. Melatonin se stvara u našem telu kada noć počne da pada i nestaje dnevno svetlo, a njegov „nedostatak“ u telu tokom dana održava nas budnima.

Pročitajte i… 7 načina kako putovanje može da usavrši vašu vezu

Svako putovanje, promena klimatske ili vremenske zone utiče na proizvodnju melatonina koji pak utiče na balans svih ostalih hormona u telu. Zato nije retkost da menstruaciju dobijete ranije tj. čim dođete na svoje novo odredište ili da ona poprilično kasni.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

5. Ne odričete se alkohola

Čaša crnog vina nakon večere ili ručka nije loša stvar, naprotiv, dobra je za naše zdravlje.

Pročitajte i… Preskočite alkohol preko vikenda ako želite da sačuvate mladost

Međutim, alkohol produžava trajanje menstrualnih grčeva i zato bi bilo dobro da ga izbegavate tokom PMS-a i menstruacije.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

6. Previše vežbate

Dugotrajna fizička aktivnost i „teške“ vežbe koje opterećuju telo i utiču na balans hormona u telu trebalo bi da izbegavate tokom menstruacije.

Pročitajte i… Vežbanje u toku menstrualnog ciklusa: Da ili ne?

Tokom ovog perioda lekari preporučuju isključivo laganu i umerenu fizičku aktivnost koja može i da pomogne u olakšavanju neprijatnih simptoma.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

7. Pod stresom ste

Kada smo nervozni naše telo ispušta kortizol, hormon stresa, koji loše utiče na stanje kompletnog organizma, pogotovo u vreme menstruacije.

Pročitajte i… Kako mesečni ciklus utiče na seksualnost

Ako ste danima pre menstruacije bili pod stresom, grčevi, bolni jajnici, pojačana pojava bubuljica, preuranjeno ili pak zakasnelo krvarenje nisu ništa neuobičajeno.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.