Ove namirnice jedite koliko hoćete, a kilogrami će se samo topiti

by | 13 septembra, 2016

Dijete se uglavnom baziraju na odricanju od namirnica koje najviše volimo i u kojima najviše uživamo. Ipak, to što ste na dijeti ne mora da znači i da morate da gladujete i da se odričete baš svega. Čak i ako pokušavate da smršate, postoje određene namirnice koje slobodno možete da konzumirate i da uspešno skinete nekoliko kilograma. Pročitajte u nastavku koje su to namirnice…

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Pročitajte i… 15 jednostavnih trikova za mršavljenje bez dijete

1. Lubenica

Leto je idealno godišnje doba ukoliko ste na dijeti jer je sezona niskokaloričnih namirnica koje su bogate vodom i koje vam, zapravo, mogu pomoći da smršate. Osim što je niskokalorična, lubenica je i puna nutritijenata, što će učiniti da ostanete siti duži vremenski period. Osim što sadrži velike količine vitamina A, B i C, bogata je vodom (oko 92 posto) i pomaže u regulaciji telesne težine jer ne sadrži mnogo kalorija. Kada god osetite potrebu za nečim slatkim, najbolje je da uzmete lubenicu. Lubenicu možete izblendirati i napraviti izvanredan sok, ili je iskoristiti za frape.

Koje još namirnice smete slobodno da jedete čak i ako ste na dijeti pročitajte na sledećim stranama… 

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

2. Dinja

Dinje su niskokalorične i pune vode, a sadrže i vitamine A, B1 i B2, C, kalijum, kalcijum, fosfor, magnezijum, gvožđe i cink i odličan su izbor za doručak tokom leta. Iako sadrže dosta šećera, one sadrže malo zasićenih masti i soli, i veoma malo holesterola. Ako pojedete 100 grama ove namirnice, uneli ste samo 29 kalorija. Zbog celuloze kojom obiluje, savršeno suzbija glad, olakšava probavu i sprečava nadimanje u stomaku. Ako je svakodnevno konzumirate, na zdrav način ćete izgubiti višak kilograma, a nećete biti gladni. Osim samostalno, možete je jesti i kao dodatak voćnim salatama ili koktelima.

Pročitajte i… Blagodeti sezonskih namirnica: 10 razloga da jedete dinju baš svaki dan

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

3. Zelena salata

Ova namirnica bogata vodom je savršena i za mršavljenje, i odlična izbor čak i za kasnu večeru ako ste na dijeti jer sadrži veoma malo kalorija a bogata je vitaminima i vlaknima zahvaljujući kojima ćete duže imati osećaj sitosti. Ovo povrće ne uzrokuje nadutost, pa je slobodno možete jesti svaki dan kao prilog skoro svakog vašeg obroka, bez bojazni od viška kilograma.

Pročitajte i… Zelena salata za vitko i zdravo telo

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

4. Tikvice

Tikvice su jedna od najboljih namirnica ukoliko ste na dijeti i želite da održite vitku figuru. U 100 grama sirovih tikvica nalazi se samo 16 kalorija, a bogate su vitaminima i vlaknima odnosno manganom i vitaminom C pa su vrlo dobar izvor magnezijuma, vitamina A, kalijuma, prehrambenih vlakana, folne kiseline, fosfora, bakra i vitamina B2. Zbog dijetalnih vlakana, ali i vitamina i minerala koje sadrže, tikvice pospešuju izbacivanje vode i štetnih materija iz tela, ali i povoljno utiču na probavu i pomožu vam da održite vitku liniju.

Pročitajte i… Omiljeno letnje povrće: Zašto su tikvice dobre za naše zdravlje

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

5. Krastavci

Zbog velike količine vlakana u sebi, ova namirnica je dobra za probavu i reguliše njen rad, a voda koju sadrži, ali i mali broja kalorija, čini ovu namirnicu idealnom za sve koji žele da skinu kilograme i održavaju željenu kilažu. Koristite ga tokom sezone što više, i neka bude vaš obavezan sastojak u salatama, sendvičima i supama. Možete ga i naseći na štapiće te jesti kao grickalicu, ili pak dodavati u ukusne šejkove, ali i vitaiminsku vodu koja će vas osvežiti i podstaknuti brže sagorevanje masnih naslaga.

Pročitajte i… 14 razloga da svakog dana obavezno jedete krastavac

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

6. Paprika

Paprika je izuzetno delotvorna kada je u pitanju gubitak kilograma, jer sadrži vrlo malo masnoća i kalorija. Paprike su bogate vitaminom C koji je neophodan telu kako bi se stvarao karnitin, koji pomaže mišićima da koriste masne naslage za energiju, i tako da podstakne metabolizam da brže radi. Ona, takođe, povećava metabolizam snižavanjem triglicerida, što pomaže u sagorevanju kalorija i održavanju holesterola pod kontrolom. Osim toga, ona sprečava probavne smetnje koje uzrokuju izlučivanje probavnih sokova, te pozitivno deluje na zdravlje bubrega.

Pročitajte i… 8 razloga zbog kojih treba često da jedete papriku

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

7. Paradajz

Redovnim unošenjem paradajza poboljšava se probava, a obroci s paradajzom očistiće organizam od toksina i istopiti višak kilograma. Pored toga, redovno konzumiranje ove namirnice će umanjiti želju i žudnju za slatkišima, jer sadrži visok nivo triptofana, materije koju telo pretvara u serotonin. Ovaj plod bogat je i hromom, mineralom koji umanjuje žudnju za hranom i reguliše holesterol i nivo glukoze u krvi. Paradajz, takođe, može da vam pomogne da eliminišete celulit, jer sadrži lecitin, materiju koja jača kožu, te može umanjiti efekat “pomorandžine kore”.

Pročitajte i… 5 letnjih namirnica koje treba da jedete što više

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

8. Spanać

Spanać je vredan izvor vitamina C i kalijuma, kao i folne kiseline i gvožđa. Zelenu boju duguje hlorofilu koji je izuzetno bitan u detoksikaciji, jer se tradicionalno smatra “čistačem” jetre i krvi. Takođe, spanać obiluje vitaminom K koji, između ostalog, povoljno utiče na kosti. Ovo zeleno povrće smanjuje nadutost u želucu tako što gura vlakna u digestivnom traktu. Najbolja stvar kod ove namirnice je što je izuzetno hranljiva pa ćete od njega zaista uspeti da se najedete, a uz to sadrži i komponente koje uspešno umanjuju apetit. U 100 grama spanaća nalazi se samo 25 kalorija, pa ga slobodno možete jesti u većim količinama čak i ako ste na dijeti. Spanać, takođe, možete konzumirati i kao salatu ili od njega da napravite smoothie.

Pročitajte i… Vesnik proleća i čuvar zdravlja: 12 razloga da redovno jedete spanać

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

9. Špargle

Špargle su bogate antioksidansima, vitaminima B grupe, A, C, E, K, mineralima gvožđem, kalijumom i kalcijumom i vlaknima. Zelenu boju duguju hlorofilu, poznatom “čistaču” jetre i krvi. Energetska vrednost špargli je vrlo mala, zbog čega je ova namirnica odličan saveznik u borbi protiv viška kilograma. Snižavaju krvni pritisak i holesterol, pomažu u prevenciji osteoporoze, srčanih bolesti, raka debelog creva i pluća, te ublažavaju tegobe PMS-a i oslobađaju organizam od viška vode.

Pročitajte i… Naglo mršavljenje može da uništi vaš metabolizam – zauvek!

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

10. Celer

Stručnjaci veruju da celer, takođe, podstiče termogenezu, što znači da podiže temperaturu tela, a kao rezultat toga sagoreva više kalorija nego obično. Istraživači navode da se za vreme koje je potrebno da se pojede celer, a potom i svari, sagori isti broj kalorija koji ova namirnica prirodno sadrži. Osim što sadrži mali broj kalorija, celer je bogat vlaknima i vodom koji su zaslužni za to da brzo i lako postanete siti kada konzumirate ovu namirnicu. Takođe, celer ima dijuretičko dejstvo koje podstiče izbacivanje urina iz tela, koje izaziva ubrzavanje metabolizma, a samim tim i razlaganje masnih ćelija.

Pročitajte i… Pet letnjih dijeta koje uspešno tope masne naslage

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

11. Trešnje

Trešnje imaju vrlo malo masnoća i niskokalorične su – u 100 grama ima svega 63 kalorije, te su odlična namirnica ako ste na dijeti. Zbog visokog udela vode i malo kalorija trešnje pomažu pri mršavljenju. Zahvaljujući vlaknima i pektinu ovi plodovi doprinose osećaju sitosti. Poput većine voća, trešnje imaju mnogo kalijuma, a malo natrijuma, što pomaže kod izlučivanja vode iz organizma. Istraživači Univerziteta u Mičigenu tvrde da antocijanini iz tamnih trešanja mogu smanjiti količinu masnih naslaga na stomaku i sniziti nivo holesterola i šećera u krvi.

Pročitajte i… Ugrožavaju vašu dijetu: 10 zdravih namirnica zbog kojih se gojite

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

12. Losos

Masne ribe, kao što su losos, skuša, sardine i inćun su bogate omega-3 masnim kiselinama, takođe poznate kao “dobre” masti. Ove “dobre” masti obrzavaju metabolizam i podstiču gubitak težine. Veruje se da omega-3 masti poboljšavaju osetljivost na hormon leptin, za koji se smatra da deluje kao “suzbijač” apetita. Kako nivo leptina raste, metabolizam se ubrzava i apetit smanjuje. S druge strane, kako nivo ovog hormona opada, i metabolizam se usporava i apetit pojačava. Prema jednom istraživanju iz Australije, hormon leptin može značajno pojačati termogenezu, proces za koji se veruje da reguliše broj kalorija koje se sagorevaju.

Pročitajte i… Pet “zdravih” navika zbog kojih se gojite

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

13. Banane

Prosečna banana ima oko 110 kalorija, bogata je vlaknima, ne sadrži holesterol i masnoće, a ovi hranljivi sastojci pružaju osećaj sitosti i pospešuju probavu, što doprinosi održavanju vitke linije, a pozitivno utiču i na naš izgled. Ova namirnica, takođe, uklanja višak vode iz organizma i na taj način uspešno pomaže u borbi sa celulitom. Banane su odličan izbor kao užina, naročito u periodu nakon držanja dijete. jer osim što će vas duže držati sitima i na taj način sprečiti nepotrebno posezanje za grickalicama između obroka, ova namirnica će, zahvaljujući magnezijumu kojim obiluje, sprečiti i pojavu takozvanog “jo-jo” efekta, odnosno naglog gojenja nakon dijete. Ključ je upravo u ovom mineralu koji sadrži u izobilju, a koji ubrzava razmenu materija i sagorevanje masti.

Pročitajte i… 15 razloga da jedete banane baš svaki dan

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

14. Tamna čokolada

Na veliko oduševljenje osoba koje su na dijeti, istraživanja su pokazala da konzumiranje čokolade zapravo može da vam pomogne da izgubite višak kilograma. Naučnici navode da je ovo uzbudljivo otkriće, te da tamna pozitivno deluje i na regulisanje hormona stresa. Ovo je veoma važno je hormon stresa podstiče pretvaranje šećera u krvi u masti koje se dugoročno čuvaju i talože. Apetit može da se poveća usled stresa, a konzumiranje čak i male količine tamne čokolade može podstaknuti na rad hormon serotonin koji je zaslužan za dobro raspoloženje i koji smanjuje nivo stresa.

Pročitajte i… 6 efikasnih načina da smanjite apetit

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

15. Crveno vino

Za razliku od belog vina, koje sadrži dosta kalorija i koje bi trebalo da izbegavate ako ste na dijeti i želite da smršate, crveno vino može da vam pomogne da lakše održite željenu kilažu. Ono, naime, sadrži piceatanol koji može sprečiti nakupljanje masnih naslaga, te nekoliko čaša crvenog vina dnevno može da smanji rizik od gojaznosti.

Pročitajte i… Zdraviji i lepši uz čašu vina dnevno

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.