Deset manekenskih saveta za mršavljenje

by | 6 maja, 2009

lepota i zdravlje dijeta


Osnova za mršavljenje nije nikakva misterija – jedite manje, vežbajte više i gledajte kako se tope kilogrami. Stvaran život, međutim, nije uvek tako jednostavan. Ponekad nam je potrebno da nas neko pogura u pravom smeru kako bismo uspeli da ostvarimo zacrtane ciljeve.
Poznate manekenke koje više od svih moraju da paze na to kako izgledaju izdvojile su 10 saveta koji ima pomažu da ostanu motivisane. Isprobajte neke od njih da vidite da li će i vama pomoći.

 

1. Vodite dnevnik ishrane

Zapisivanje svega što ste pojeli I popili može da bude nezamenljiva alatka za uspešnu dijetu. To vam može pomoći da pratite šta jedete I da na taj način shvatite koliko zapravo hrane unosite u svoj organizam. Probajte da beležite I koliko kalorija iznosi svaki obrok.

lepota i zdravlje grickalice2. Imajte grickalice u kući

Najčešća greška koju prave ljudi na dijeti je da izbace sve grickalice iz kuće. Svi modeli znaju da su upravo grickalice ključ uspešne dijete. Svi dobijamo napade gladi – jedino čega se treba pridržavati je da se, kad se izgubi volja, gricne nešto zdravo I nemasno, a ne pica ili sladoled.
Odlične ideje za zdrave grickalice su nemasni jogurt, pečeni krompir, soja i slane kokice. Potrudite se da ponesete neku od grickalica I kada izađete iz kuće. Bonžita u torbi će vas sprečiti da svratite u Mekdonalds.

 


3. Prestanite sa emotivnim prejedanjem

Suočimo se sa tim – život je težak! Mnogi od nas nađu opravdanje u lošem danu pa popiju bocu vina ili pojedu kutiju čokolade. Možda ste baš ostali bez posla, raskinuli dugu vezu ili se posvađali sa prijateljem. Ono što je važno je da naučite da se suočavate sa bolovima koje nam život nanosi a da se pritom ne okrećete hrani u traženju utehe. Potrudite se da radite nešto što volite kad vas život udari, nešto poput hobija ili treninga. Ako to ne pomaže, nemojtre se ustručavati da se obratite za profesionalnu pomoć ukoliko vidite da imate problema sa emotivnim prejedanjem.

4. Ne naručujte sos

Verovali ili ne, ali restoranska hrana uopšte ne mora da vam bude noćna mora kada ste na dijeti. Obroci poput salata, mesa I ribe na roštilju su odlični za dijetu sve dok ih ne prelijete sa masnim sosem. Zbog toga naručujte jela bez sosova. Ukoliko baš ne možete da odolite uzmite laki soja sos ili marinadu. U italijanskim restoranima naručite sos na bazi paradajza.

5. Roštilj i samo roštilj!

Ok, kuvanje je dobro takođe ali shvatate poentu! Morate se kloniti prženja hrane ukoliko želite da smršate. Kada spremate hranu koristite što manje ulja. Mnoge namirnice već u sebi sadrže prirodna ulja, tako da nema potrebe da ga I vi dodajete.

 

6. Začinite hranu!

Ubrzajte svoj metabolizam sa začinjenom hranom, to stvarno deluje! Pikantna hrana može brže da vas zasiti, a pritom tera vaše telo da ubrzano topi kalorije. Ipak, morate da budete pažljivi, ljuta I začinjena jela u restoranima često su izuzetno kalorična. Dodajte biber, đumbir I ljutu papričicu kad spremate jela kod kuće kako bi ubrzali proces mršavljenja.

 

7. Idite gladni na spavanje

Upitajte bilo koju manekenku šta jede uveče I dobićete uvek isti odgovor – skoro ništa. Modeli znaju da kalorije koje se unesu kasno uveče imaju duplo veći efekat na liniju od onih koje se pojedu ujutru. Ukoliko se borite da promenite loše navike probajte da pijete čaj ili da pojedete neku grickalicu koja sadrži malo masnoće svaki put kad dobijete napad gladi. Tako ćete lakše gubiti kilograme.

lepota izdravlje

8. Pijte dosta vode

Kada se radi o mršavljenju, voda je naš najbolji prijatelj. Potrudite se da uvek pijete dosta vode. Tako žete ubrzati metabolizam, nećete imate napade gladi I usporićete proces starenja.

9. Zeleni čaj

Brojne studije su pokazale da ispijanje zelenog čajka između obroka ubrzava gubljenje kilograma. I tu se ne radi samo o kofeinu, tako da nemojte zeleni čaj da zamenite kafom. Kupite čaj I probajte – pored mršavljenja on je dobar za zdravlje tako da ništa ne gubite.

 


10. Izbacite majonez

Na vrhu svakog spiska hrane koje treba izbegavati nalazi se majonez. U njemu nema hranljivih sastojaka, ali zato ima mnogo masti, tako da stavljanje majoneza u sendvič čini da se zdrav obrok pretvori u pravu noćnu moru. Umesto majoneza probajte senf, on je mnogo zdraviji I neće učiniti vaš sendvič kalorijskom bombom.

Tekst: Mirjana Mirić-Ilić

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.