Jelovnik koji topi kilograme i eliminiše celulit

by | 18 jula, 2016

Dobrim odabirom namirnica može da se „ispegla pomorandžina kora“ na kritičnim delovima. Ova ishrana podstiče stvaranje kolagena, a time i sagorevanje masti prirodnim putem.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Ova dijeta je usmerena na podsticanje rada kolagena koji istovremeno utiče i na razmenu materija, tako da se masti sagorevaju prirodnim putem, što značajno može da pomogne u borbi protiv celulita.

Pročitajte i… Ako ste zakasnili s vežbanjem: 7 ekspresnih rešenja za ravan stomak

Da bi ova dijeta bila delotvorna na duge staze, treba da promenite jelovnik.

Primer jelovnika potražite na sledećim stranama… 

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Čega treba da se pridržavate: 

1. Začinite jelo svežim začinskim biljem, koje sadrži puno minerala neophodnih organizmu. Važno je da začine ne kuvate, jer tako gube vitamine.

2. Ugljeni hidrati prijatelji su stomaka. Ne samo da održavaju dobru formu nego su zaslužni i za dobro raspoloženje jer podstiču proizvodnju hormona sreće serotonina. Osim toga, održavaju nivo šećera u krvi i ne dozvoljavaju da energija opadne. Dobri energetski snabdevači su, pored testenine, i krompir, integralni hleb, pirinač i žitarice. Ali, samo kada se pripremaju zdravo. Idealan prilog uz meso, goveđe i ribu, su paradajz, povrće, dok kombinacija integralnih namirnica i citrusa može da dovede do nadimanja.

3. Masna jela, slatkiše i belo pecivo ne bi trebalo da jedete zajedno jer se onda energija ne iskorišćava nego direktno taloži u obliku masnih naslaga.

4. Pre svakog glavnog obroka popijte čašu limunovog soka ili jabukovog sirćeta. Telo tako bolje prihvata belančevine i stvara kolagen.

5. Zavarajte glad zdravom užinom, nekom voćkom ili parčetom integralnog hleba. Pijte najmanje dva litra vode dnevno i dve do tri šoljice zelenog čaja.

Pročitajte i… Ravan stomak je za vas samo san? 7 bizarnih razloga zašto je to tako!

PRVI DAN

Doručak: Iseckajte jednu zrelu krušku i pomešajte sa tri kašike ovsenih pahuljica, kašikom pšeničnih klica, 150 g jogurta od obranog mleka, kašičicom meda.

Ručak: Jedan crni luk i 100 g šampinjona isecite na kolutove i dodajte svež bosiljak. U drugoj posudi pomešajte kašiku susamovog ulja, kašiku soja sosa, kašiku mlevenih oraha i dodajte smesu iz prve posude. Začinite i pomešajte s kuvanom testeninom.

Večera: Izdinstajte sitno iseckan luk i 40 g pirinča na malo ulja. Dodajte 2 dl supe od povrća i ostavite 15 minuta da vri. Dodajte veći sitno iseckan crni luk, 100 g paradajza i ostavite da se dinsta 10 minuta. Začinite solju i začinima.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

DRUGI DAN

Doručak: Jednu ražanu zemičku premažite sa dve kašike niskokaloričnog margarina, stavite šnitu sira i krastavac.

Ručak: Oko 250 g paradajza skuvajte, oljuštite i isecite na kocke, malo crnog i čen belog luka iseckajte i prepecite na ulju. Dodajte paradajz i izdinstajte. Pospite kašičicom integralnog brašna i prelijte sa pola litra supe od povrća, pa ostavite 10 minuta da vri. Dodajte dve kašike iseckanog bosiljka i kašiku na kockice iseckanog i prepečenog hleba.

Večera: Jednu krišku integralnog hleba namažite sa 30 g mladog sira. Dodajte biljne začine. Izrendajte dve šargarepe. Pomešajte sa solju, začinima i kašičicom limunovog soka i kašičicom ulja. Pospite kašikom prepečenih suncokretovih semenki i jedite s hlebom.

Pročitajte i… 7 mitova o hrani koji su potpuna besmislica!

TREĆI DAN

Doručak: Jabuku, bananu i malo ananasa pomešajte sa po jednom kašikom suvog grožđa, ovsenih pahuljica, kukuruznih pahuljica i malo mleka.

Ručak: Oko 40 g integralnog pirinča skuvajte u posoljenoj vodi. Isecite na trake 150 g pilećih prsa, dodajte dve kašike belog vina i soja sosa i marinirajte 15 minuta. Meso prepecite na malo ulja, posolite i začinite. Dodajte crni i čen belog luka. Prelijte marinadom i sa pet kašika supe od povrća.

Večera: 250 g paradajza pomešajte s malim sitno seckanim crnim lukom i prelijte sa dve kašike supe od povrća, kašikom jabukovog sirćeta i kašikom ulja.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

ČETVRTI DAN

Doručak: Kriška integralnog hleba tanko premazana puterom sa šnitom šunke.

Ručak: Na malo ulja propržite 150 g krompira iseckanog na kockice. Malu tikvicu i papriku iseckajte i dodajte krompiru. Dodajte so, začine i mlevenu papriku. Pržite još 15 minuta. Dodajte 100 ml supe od povrća i lovorov list. Pospite sa 30 g narendanog ovčijeg sira.

Večera: 250 g tikvice isečene na šnite prepecite na malo maslinovog ulja oko četiri minuta i izvadite iz tiganja. Pomešajte sa dve kašike vinskog sirćeta, belim lukom, kašikom iseckanog bosiljka i kašikom maslinovog ulja. Posolite i začinite. Tikvicu prelijte marinadom, dodajte dve tanke šnite šunke i integralni hleb.

Pročitajte i… Saznajte koje namirnice mogu da vas rashlade isto koliko i sladoled

PETI DAN

Doručak: Pomešajte čašu jogurta, dve kašike meda i 4 kašike kukuruznih pahuljica.

Ručak: Jabuku i krušku isecite na kockice, prelijte kašikom limunovog soka i dodajte dve-tri sušene smokve, 100 g junećeg mesa posolite, začinite i prepecite sa obe strane. Servirajte s voćem, a kao prilog služite integralni hleb.

Večera: Posolite 200 g filea oslića. Papriku iseckajte na kockice i dodajte dva čena belog luka. Sve pecite na tiganju oko tri minuta na puteru. Začinite, posolite i dodajte tobasko sos, dve kašičice limunovog soka i malo peršunovog lista.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.