Ne uspevate da smršate? Jedite redovno bademe

by | 25 februara, 2016

Mnogi od nas muče se da održe uravnoteženu i željenu kilažu. Novo istraživanje pokazalo je da bi vam u procesu mršavljenja i održavanju vitke linije mogli pomoći bademi, koje bi trebalo redovno da konzumirate. Bademe možete jesti umesto nezdravih grickalica poput čipsa i kolačića.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Jedna šaka badema dnevno zamenjuje „prazne“ kalorije, a smanjen unos soli i štetnih materija kojih ima u nezdravim grickalicama poželjno je po ljudski organizam, a uz ovu namirnicu povećaćete i unos zdravih proteina. Naučnici sa Floride ustanovili su da uključivanje badema u svakodnevnu ishranu može poboljšati sveukupno zdravlje čoveka.

Pročitajte i… Lešnik štiti srce i kožu, reguliše probavu i otklanja bolove + lekoviti recepti

Tim istraživača proučavao je kakav efekat dodatak badema može imati kada se osoba nalazi na dijeti. Oni su analizirali podatke prikupljene od 28 porodica u Floridi. Za tri nedelje, učesnici roditelji jeli su po šaku celih badema svaki dan (oko 40 gr). Isto tako, deca su jela za trećinu manje (oko 15 gr) celih badema dnevno, ili istu količinu maslaca od badema.

Koji su rezultati studije, i kako konzumiranje badema utiče na organizam, te i šta sve ova namirnica leči pogledajte na sledećim stranama… 

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Na početku studije, naučnici su merili Indeks zdrave ishrane za decu, odnosno merili su kvalitet ishrane. Indeks vrednosti ispod 51 ukazuje na lošu ishranu, a rezultat između 51 i 80 pokazuje potrebu za poboljšanjem, dok vrednost veća od 80 ukazuje na zdravu ishranu. Prosečna ocena roditelja na početku perioda bila je 53,7 (plus ili minus 1,8), dok je kod dece iznos bio 53.7 (plus ili minus 2,6). Međutim, nakon intervencije bademima povećao se rezultat, kod roditelja porasla je vrednost u proseku na 61,4 (plus ili minus 1,4), dok je za decu prosek porastao na 61,4 (plus ili minus 2.2).

Pročitajte i… Pet “zdravih” navika zbog kojih se gojite

Naučnici veruju da su za ove rezultate zaslužni upravo bademi koje su ispitanici jeli umesto slanih industrijskih grickalica. Vođa studije, Alisa Barns, doktorant u nauci o hrani i ishrani ljudi, istakla je da bi roditelji trebalo da malu decu od najranije dobi navikavaju upravo na bademe i orašaste plodove kao alternativu grickalicama, jer ukoliko dete navikne na ove namirnice, verovatnije je da će ih radije birati za grickanje i kasnije u životu.

Šta još leče bademi pogledajte na narednim stranicama…

Foto: Pixabay/Free images

Foto: Pixabay/Free images

Vitak stas i ravan stomak

Bademi se sporo razgrađuju, pa ćete uz njih duže osećati sitost. Takođe, odličan su izvor dijetalnih vlakana, koji su neophodni za pravilan rad probavnog sistema. Sirovi bademi, naime, ubrzavaju rad metabolizma, a istraživanja su pokazala da svakodnevna konzumacija badema mršavljenje ubrzava za čak 62%, a nivo ukupne telesne masti smanjuje za čak 56%, a mršavljenje na području stomaka ubrzava za čak 50%.

Pročitajte i… 2 kašike dnevno: Sirup koji skida naslage sa stomaka

Jednu porciju čini oko 23 badema, koja su sasvim dovoljna za zadovoljavanje telesne potrebe za proteinima i nezasićenim masnim kiselinama. Proteini su ključni za gubitak abdominalne masti, a bademi su odličan izbor jer, uz proteine, sadrže gotovo sve nutrijente koji su potrebni za brzo i zdravo sagorevanje masti.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Čuva srce i krvne sudove

Bademi, naime, sadrže visok sadržaj mononezasićenih masti, baš kao i masline i veoma su efikasne u snižavanju LDL holesterola i snižavanju rizika za srčana oboljenja. Badem ovu sposobnost može da zahvali vitaminu E, kojeg, pored minerala mangana, magnezijuma i kalijuma ima u obilju. Magnezijum ima ulogu da olakša cirkulaciju krvi, kiseonika i hranjivih materija kroz telo.

Pročitajte i… 10 namirnica koje štite srce od bolesti

Bademi skoro da i ne sadrže natrijum što ga čini pravim zaštitnikom srca i krvnih sudova. Pored toga, ova namirnica sadrži i veliki procenat minerala, naročito mangana i bakra, koji su važni u procesima zaštite ćelija mitohondrija (energetske ćelije) od slobodnih radikala. Takođe, konzumiranje badema smanjuje i rizik za pojavu kamena u žuči.

Foto: Pixabay/Free images

Foto: Pixabay/Free images

Reguliše šećer u krvi

Bademi smanjuju nagli skok nivoa šećera i insulina u krvi, pa se preporučuju i dijabetičarima i gojaznim osobama. Ako bi se pisala dijeta za ove bolesnike, ona bi morala imati nizak glikemijski indeks, a bademi upravo snižavaju glikemijski indeks unete hrane. Što više badema pojedete, indeks će biti niži, ali ni u čemu ne treba preterivati pa ni u bademima.

Pročitajte i… Ovo je 10 najzdravijih namirnica na planeti

Zdrava ishrana igra ključnu ulogu u gubitku abdominalne masti. Vaš stomak neće postati ravan ako ne jedete pravilno, čak ni onda ako vežbate svakodnevno. Zdrava ishrana uz svakodnevnu fizičku aktivnost je savršen recept za postizanje brzih, ali i zdravih rezultata.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Kako konzumirati bademe

Alisa Burns naglasila je da se dodavanjem raznog voća i povrća, kao i orašastih plodova u ishranu, može značajno poboljšati ukupan kvalitet ishrane. Međutim, ono što je primećeno tokom studije jeste da su se neki mališani teško navikli na bademe, jer im je bilo dosasno da ih grickaju, ili im se pak nije sviđao njihov ukus, ili ukus maslaca od badema.

Pročitajte i… Dijeta doktora Oza: Kilogram manje nedeljno, bez gladovanja!

Ono što Alisa predlaže roditeljima koji se suoče sa ovim problemom jeste da deci ne daju bademe samo kao grickalice, nego ih mogu dodati deci u već poznate obroke, kao što su zobene pahuljice ili sendviče. Ovo pravilo važi i za odrasle, te ovu namirnicu možete jesti i tako što ćete, na primer, šaku iseckanih badema posuti po vašoj salati, dinstanom povrću ili špagetama. Pored toga što ćete poboljšati ukus jelu, učinićete da on bude zdraviji.

Pročitajte i… Dijete poznatih koje lako možete i sami da primenite

Iako bademi i ostalo jezgrasto voće imaju dobar uticaj na kardiovaskularni sistem, mnogi ih izbegavaju zbog straha od gojenja. Ovaj strah je neosnovan, te slobodno grickajte bademe i stavljajte ih kao dodatak u jela. Eksperimentišite sa ukusima, ubacite ih seckane u vaš musli i sendviče.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.