NEMOJTE SE debljati zbog njega!

by | 17 jula, 2009

Sve je idilično, savršeno se slažete, uživate u svakom trenutku koji delite, zajedno idete u kupovinu, gledate TV, radite sve kućne poslove i… zajedno se gojite!
To je tipičan scenario brojnih veza, naročito na početku. Ipak, kada zanos i strast splasnu, ono što ostane je – višak kilograma. E, da vam se to ne bi desilo, da ne biste usvojili loše navike u ishrani svog dragog i narušili svoj savršen izgled, preduzmite nekoliko preventivih mera…


lepota i zdravlje dijetaIzborite se sa kilogramima… ZAJEDNO

Dakle, vaša veza rezultirala je i nabacivanjem nekoliko kilograma. Dobra vest je to što zajednički život ipak može da vam pomogne i da ih se rešite. Primenite ove strategije da biste smršali, ali i održali harmoniju veze. Ne zaboravite, ne morate u svemu da pratite svog dragog, pogotovo ne u hrani.

 

1. Uključite ga u „program“

Muškarci su obično zaduženi za rešavanje problema. Zato, razgovarajte sa svojim dragim i tražite od njega da razmisli o zajedničkom planu mršavljenja. Više će se zainteresovati za skidanje kilograma ako misli da će ga to osloboditi bolova u leđima, omogućiti mu da uđe u omiljene farmerke ili poboljšati njegovu efikasnost na basketu.

 

2. Pružite jedno drugom podršku

Žene vole da slušaju savete o mršavljenju, dok muškarci žele da ih čuju samo kada su im neophodni. Zato se uzdržite od stalnih pridika o tome šta i kada treba da jede, ali se nemojte plašiti da mu kažete na koji način očekujete da vam on pomogne.



3. Nemojte ravnati svoje kalorije sa njegovim
Možda će vam biti lakše da se držite njegovog plana dijetalne ishrane. Ipak, znajte da muškarci imaju više mišićne mase, što znači da je njihov metabolizam brži za 5 do 10%. Dalje, to znači da oni (o, kako ih mrzimo!) mogu da jedu više od nas, a da ipak mršave.
Dakle, ako vaš dragi posle večere pojede dva parčeta čokoladne torte, nemojte mu praviti društvo u tim slatkim zalogajima.

 

Tri „masne“ zamke svake veze

Dok ljubav cveta i raste, vaš struk se širi. Štaviše, statistike pokazuju da se žene u prvih nekoliko godini braka ugoje u proseku 4, a muškarci 2 kilograma. Ipak, prebacivanje krivice na voljenog neće vas približiti željenoj težini, baš kao ni njemu. Predočavamo vam nekoliko tipičnih zamki: pripremite strategiju da ne upadnete u njih.

Tek ste počeli da se viđate i ne želite da ostavite utisak osobe opsednute izgledom. Večere u restoranima, ispijanje koktela, grickalice uz filmove… Nova veza svakako može da vas natera da zaboravite na zdrave navike. Ipak, moguće je uživati u trenutku, a ne ugroziti izgled. Birajte niskokaloričnu hranu i manje porcije u restoranima, pijte sokove i vodu i grickajte voće umesto čipsa.

Zaljubili ste se u njega – i u njegovu sklonost prema brzoj hrani. Brojne naučne studije pokazuju da novopečeni supružnici usvajaju navike u ishrani koje ima njihov partner, i to najčešće one loše. Zato, sklonite njegove rezerve grickalica na „nevidljivo“ mesto (gornja polica u ostavi, ili u komodi, iza servisa za ručavanje). Potom napunite frižider zdravim zamenama za grickalice, kao što su voće ili voćni jogurt.

Oboje ste vrlo zauzeti i večera vam je jedini zajednički obrok. Brojni parovi jedu izvan kuće, u restoranima, ili pripremaju obilnu večeru, jer je to jedini način da provedu kvalitetno vreme zajedno. No, stručnjaci kažu da je mnogo bolje da se zabavite uz neku fizičku aktivnost, koja će vas istovremeno razonoditi, zbližiti i pomoći da ostanete vitki i u dobroj kondiciji.

 

Šta možemo da naučimo o ishrani – od muškaraca?

Iako je poznato da muškarci ne razmišljaju o nutritivnoj vrednosti namirnica, ne zbrajaju kalorije i svašta nazivaju hranom (na primer, nekoliko flaša piva može da bude „večera“), od njih se ipak može naučiti nekoliko praktičnih stvari.

Muškarci nisu ludi za slatkišima. Iskustvo pokazuje da žene osećaju potrebu za slatkišima i hranom zbog utehe, dok muškarci uglavnom biraju meso. To i nije tako loše. Proteini iz posnog mesa stvaraju osećaj sitosti, dok slatkiši uzrokuju nagli porast, a potom i pad, nivoa šećera u krvi (energije), što će brzo izazvati glad.

Muškarci ne pate od „amnezije“ kada je reč o hrani. Obično jedu manje za ručak ako su uzeli nešto za prepodnevnu užinu. S druge strane, žene „zaboravljaju“ šta su jele pre glavnog obroka i zato ne kompenzuju ono što su pogrickale. Dakle, sledeći put kada sednete za sto zbog glavnog obroka, napravite brzu mentalnu proveru onga što ste pojeli u toku dana.

Muškarci odvajaju hranu od emocija. Koliko vam se puta desilo da posegnete za hranom nakon lošeg dana na poslu? Istraživanja pokazuju da žene tokom stresnih perioda mnogo češće nego muškarci traže utehu u slatkoj i masnoj hrani. Zato se, kada naredni put pružite ruku ka kutiji keksa, trgnite i izađite istog momenta u šetnju.

Muškarci ne kinje sebe nakon kaloričnog „izleta“. Nakon ovakvog „prestupa“, žene smiruju osećaj krivice (kakav paradoks!) novim prejedanjem. No, muškarci se, bez mnogo razmišljanja i kajanja, vraćaju starim, zdravim navikama u ishrani. Dakle, premostite ovaj jaz između polova i bežite od slatkiša!

lepota i zdravlje dijetaOsim vas, on volii…
Obećali ste se jedno drugom u dobru i u zlu, kao debeli ili vitki…
Ipak, zar ne bi sve bilo lepše da bude tako, ali da ostanete vitki? Korigujte njegove sklonosti prema omiljenim, kaloričnim namirnicama.

On voli… palačinke
Neka bude zdravije U testo za palačinke umešajte osim jaja i brašna, mleko i kiselu vodu. Smesu pecite u teflonu, premazanom uljem.

On voli… sladoled
Neka bude zdravije: Izmiksajte u blenderu tri zrele banane. Držite ovu masu u zamrzivaču dok se ne zgusne. Podelite je na dva dela. U jedan umešajte 2 kašike šlaga, a u drugi po kašiku istopljene čokolade i iseckanih lešnika ili badema.

On voli… pohovanu piletinu
Neka bude zdravije Pomešajte prezle od integralnog hleba (možete i sami da ih napravite), so, biber i vrlo malo aleve paprike. Umočite dva filea od belog mesa (bez kožice) u umućeno belance, a onda i u prezle. Pecite ih u rerni 25 minuta, na 170 stepeni Celzijusa, okrenite i pecite još 20 minuta.

Tekst: Nataša Ćovin; Foto: Shutterstock

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.