Poboljšajte krvnu sliku korišćenjem ovih 11 namirnica

by | 15 avgusta, 2015

Anemija je stanje u kojem krv nema dovoljno zdravih krvnih zrnaca, odnosno hemoglobina – proteinskog molekula koji nosi kiseonik od pluća do tkiva. Ljudi koji imaju anemiju uglavnom imaju kraći dah, osećaju konstantni umor, bledi su, imaju nesvestice, glavobolje, bolove u grudima i različite infekcije. Doduše, nije kod svake osobe isto.

Foto: Gulliver/Thinkstock

Foto: Gulliver/Thinkstock

Postoji mnogo faktora koji prouzrokuju anemiju, ali je najčešći uzrok nedostatak gvožđa. Postoji hrana koja je bogata gvožđem i koja pomaže kod izlečenja anemije.

Danas vam predstavljamo 11 namirnica, koje svako domaćinstvo ima, a koje su jako dobre u borbi protiv anemije, ali i u održavanju zdrave krvne slike.

1. Crveno meso
Crveno meso je bogato gvožđem, pogotovo govedina jer sadrži najveću količinu minerala. Ovo meso je takođe dobro i za kožu i mišiće.

2. Spanać
Pola šolje spanaća sadrži 20% gvožđa koje nam je potrebno na dnevnoj bazi, što znači da je odličan borac protiv anemije.

3. Zrnasto povrće
Jedna šolja zrnevlja – pasulja, soje, sočiva, grašak… Sadrži oko 5 miligrama gvožđa.

4. Cvekla
Cvekla je naročito dobra za krv jer sadrži visok nivo gvožđa i pomaže kod prečišćavanja krvi.

5. Kikiriki
Kikiriki takođe sadrži gvožđe i njegovom redovnom upotrebom ćete uspeti da iskorenite anemiju.

6. Ovsena kaša
Ovsena kaša je odličcan izbor za doručak jer će vam dati snagu i pomoći vašem telu da proizvede dovoljno krvnih zrnaca. Za najbolji rezultat, možete kupiti ovsenu kašu koja je dopunjena sa još više gvožđa i B vitaminom.

7. Hleb od celog zrna
Jedno parče hleba od celog zrna može obezbediti 6% gvožđa na dnevnoj bazi koje našem organizmu treba. Takođe možete dodati i ostale proizvode od celog zrnevlja, kao što su testenine i žitarice za doručak, smeđi pirinač, kim i amarant.

8. Jaja
Jaja sadrže gvožđe, verovali ili ne. Jedno jaje dnevno može da pomogne u povećanju depozita gvožđa.

9. Nar
Nar je prilično bogat gvožđem i vitaminom C i jako je zdrav.

10. Paradajz
Paradajz je još jedno povrće koje može sprečiti dalju anemiju, Bogat je vitaminom C i likopenom – crvenim pigmentom koji je poznat po svojoj spospobnosti da se bori protiv ćelija raka.

11. Med
Med je bogat gvožđem i možete ga koristiti kao zamenu za šećer. Sadrži i dosta drugih vitamina i minerala koji su potrebni za zdravlje i pravilno funkcionisanje tela.

Vrlo je važno da konzumirate hranu koja je bogata vitaminom C, jer on pospešuje apsorbciju gvožđa!

Jedno reagovanje na “Poboljšajte krvnu sliku korišćenjem ovih 11 namirnica”

  1. Gaga kaže:

    Za bolje vezivanje gvo??a neophodno je, pored vitamina C, uzimati kompleks B vitamina i folnu kiselinu. Tako?e treba izbegavati mleko i mle?ne proizvode sat vremena nakon unosa gvo??a.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.