Vlakna? To je čarobna formula za mršavljenje, ako ih unosite u dovoljnoj meri

by | 9 januara, 2017

Ako vas izraz „vlakna u ishrani“ podseća na nešto što su vam redovno govorile mama i baka, potpuno vam razumem. Dok se moja baka revnosno trudila da obogati moju ishranu ovim nutrijentima, nisam pridavali važnosti tome, ali ispostavilo se da se upravo tu krije trik za brzo i efikasno skidanje kilograma.

Foto: Guliver/Getty Images

Foto: Guliver/Getty Images

Vlakna su zapravo nešto što je najpribližnije „magičnoj“ formuli za mršavljenje, ali većina ljudi ih jednostavno ne unosi u dovoljnoj količini na dnevnom nivou.

Prosečnoj ženi neeophodno je od 25 do 30 grama vlakana dnevno. Ta količina podrazumeva recimo sedam jabuka, 12 šolja brokolija, ili sedam šolja ovsene kaše. Jasno je da ovakav režim ne odgovara nikome, i zato nije poenta ispuntii dnevnu kvotu vlakana na „silu“ i neplanski.

Whole and sliced red apples on dark wood

Foto: Guliver/Getty images

Potrebno je pažljivo isplanirati obroke tako da unesemo dovoljno vlakana tokom svakog obroka, i pritom nemojte voditi računa o kalorijama. Svaki obrok bi trebalo da sadrži najmanje osam grama vlakana, a tom cilju približiće vas namirnice bogate njima, poput kruške ili avokada.

Pročitajte i..Proverite zbog čega se fit lepotice širom sveta kunu u jogurt dijetu

Kliknite na sledeću stranicu… 

Guliver/Getty Images

Guliver/Getty Images

Zašto su vlakna tako dobra za mršavljenje? Ona se vare daleko sporije od jednostavnih ugljenih hidrata, i zato smo dugo nakon konzumiranja vlakana siti, a takođe imamo i više energije i elana.

Vlakna nisu hrana posle koje nam treba dremka ili zbog koje se osećamo teško. Takođe, ona podstiču našu probavu i ne zatvaraju nas, niti nadimaju.

leblebija

Da biste svoju ishranu obogatili vlaknima, na svoj jelovnik uvrstite između ostalog i ove namrinice:

  • čia
  • leblebije
  • kinoa
  • ovsene pahuljice
  • ječam
  • orašasto voće
  • smrznuti grašak
  • bulgur pšenica
  • kivi

Pročitajte i… 7 kilograma za 14 dana, uz ovu popularnu dijetu to neće biti teško


Zapratite nas na Viberu! Učestvujte u kreativnim razgovorima i prvi čitajte najinteresantnije vesti sa portala “Lepota i zdravlje” >>> http://www.viber.com/lepotaizdravlje

petrenkod / iStock via Getty

6 reagovanja na “Vlakna? To je čarobna formula za mršavljenje, ako ih unosite u dovoljnoj meri”

  1. Vesna V kaže:

    Da,vlakna su ta koja su jako zdrava.I korisna za dobru liniju.Samo treba napraviti dobar plan kada ih i koliko unositi.Od svega gore navedenog ne koristim čiu,kinou i bulgar pšenicu.Ostalo je prisutno u mojoj ishrani.

  2. Beba kaže:

    Da se ja pitam, nikada ne bih konzumirala ove namirnice jer volim sasvim drugaciju hranu, ali kada hocete da mislite na svoje zdravlje onda je neozbiljno negirati ovakve zdrave predloge. Vlakna pospesuju brzinu metabolizma, a to je najbitnija svar.

  3. Biljana kaže:

    Vlakna su jako bitna zbog rada creva, chia semenke koristim od skoro i prezadovoljna sam efektom na moj organizam. Takodje suve sljive imaju dosta vlakana trebao bi ih unositi cesce u organizam..

  4. Tatjana Stanišić kaže:

    Divno, samo sto ja ovsenu kasu ne volim ni malo…

  5. Milja kaže:

    Nema samo u ovim namirnicama prirodnih vlakana. Zaista prosecan covek unosi nedovoljnu kolicinu vlakana.

  6. Dragana kaže:

    Ovsenu kasu svakoga dana jedem za dorucak i svima bih je preporucila.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.