Zdrav doručak i vitka linija: 15 grešaka koje morate da izbegnete

by | 7 marta, 2017

Prilikom konzumacije doručka svi smo skloni ovim greškama koje doručak čine nezdravim i utiču na povećanje kilaže.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Znamo da je doručak najvažniji obrok u toku dana ali, malo ko zna da doručak može biti izvor kilograma. Ovih 15 grešaka ne smete da pravite za doručak:

Pročitajte i… Ugrožavaju vašu dijetu: 10 zdravih namirnica zbog kojih se gojite

1. Razmislite pre prvog zalogaja.

Kada kolege donesu poslastice, kancelarija može postati prava kalorijska zamka. Savet je da zastanete, koncentrišete se, duboko udahnete i fokusirate se na vaše ciljeve po pitanju zdravlja i zdravog života. Samo razmislite da li je bolji ukus mafina ili osećaj da ostvarujete zacrtane ciljeve?

Na šta još morate da obratite pažnju tokom doručka pogledajte na sledećim stranama… 

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

2. Ne dozvolite da vas „zavaraju“ sokovi.

Možda vi mislite da je ispijanje veštačog soka od pomorandže dobar način da započnete svoj dan, ali, kupovne varijante sokova su pune šećera. Možda je bolja ideja da popijete čašu obične vode i pojedete pomorandžu jer cela voćka pruža vitamine i minerale a takođe sadrži i vlakna koja mogu da smanje osećaj gladi i održe vas do ručka.

Pročitajte i… Zdrav doručak: 3 najvažnija pravila za brz gubitak kilograma

3. Zasitite se, ali na zdrav način.

Palačinke i vafli nisu dobra ideja za doručak, naročito kada se kombinuju sa slatkim sirupom. Umesto toga uzmite žitarice od celog zrna ili tost i uz to pokušajte da unesete malo proteina u formi niskomasnog ili nemasnog jogurta, mesa ili belanceta. To će vam dugo davati osećaj sitosti.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

4. Kada se nalazite se u iskušenju.

Poslastice uz doručak su neodoljive, ali kada ste izloženi slatikišima odmah ujutru, pokušajte da odolite. Peciva, kroasani i zašećerene žitarice mogu da povećaju nivo šećera u krvi, smanje nivo energije i izazovu osećaj gladi.

Pročitajte i… 5 osnovnih pravila mršavljenja: 3 kilograma manje za samo 10 dana

5. Ne isključujte kafu iz doručka.

Ne morate da odustanete od jutarnje kafe, čak i ukoliko ste na zdravoj dijeti. Ukoliko niste preosetljivi na kofein ili nemate neke zdravstvene tegobe koje podrazumevaju izbacivanje kofeina, kafa je priodan i ukusan način da popravite raspoloženje i moždane funkcije. Ako osećate potrebu za više od jedne šolje kafe, možda ste neispavani. Upamtite da kafa nije zamena za san i odmor.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

6. Budite oprezni sa dodacima uz kafu.

Ovde mislimo na dodatke kafi koji mogu da utiču na povećanje vaše telesne mase. Šećer, sirupi sa ukusom i šlag mogu pretvoriti kafu u kalorijsku bombu, naročito ako popijete više takvih kafa u toku dana. Pokušajte za početak da smanjite te dodatke kako biste na kraju bili u mogućnosti da uživate u ovoj poslastici bez dodataka.

Pročitajte i… Od njih se gojimo: 6 nezdravih dodataka koje stavljamo u salatu

7. Budite spremni kada osetite glad.

Ukoliko ste često u žurbi kako biste stigli na posao pa iz tog razloga preskačete doručak, držite se zdrave užine. Isplanirajte unapred i držite zdrave namirnice u kolima ili u frižideru na poslu.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

8. Držite se jedne porcije.

Uzimajte porcije pune proteina ali nemasne. Na primer, sveže voće ili porvrće, hleb ili žitarice od celog zrna je dobar način da pripremite svoje telo i um za dan.

Pročitajte i… Promenite stav prema hrani: Kako da trajno izgubite višak kilograma

9. Bilo bi dobro da odolite slatkišima iz automata.

Umesto slatkiša, slobodno kupite u prodavnici nemasni jogurt bez šećera, štapiće od sira, sveže voće ili mali proteinski „bar“.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

10. Pazite šta i koliko jedete za stolom.

Možete uživati u porodičnom ručku bez prejedanja. Potrebno je samo da izbegavate mafine, voćne sokove, koktele i slatkiše. Jedite jaja, meso, lososa, sveže povrće i voće.

Pročitajte i… Recept za vitku liniju: 3 vrste namirnica koje morate jesti svaki dan!

11. Upamtite ovu mantru.

Poznata je izreka koju uvek treba da ponavljate: “ Jedi kao kralj, ručaj kao princ i večeraj kao siromah.“ Ponavljajte ovu izreku tokom dana i istrajaćete na svom putu ka zdravlju i željenoj težini.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

12. Nemojte jesti za doručak voćne barove – štapiće.

Granola i voćne čokoladice najčešće se jedu jer su najbrži sa pripremu ali na žalost, sadrže kalorija kolko i dezert. Bolje pojedite malo kikiriki putera na parčetu hleba od celog zrna. Napravite sendviče od toga i možete ih jesti i na poslu.

Pročitajte i… Postoje 4 situacije kada je dobro biti gladan

13. Čuvajte se koktela koji se služe uz branč.

Bez obzira da li obožavate doručak ili branč i dobro jedete u tom periodu dana, upamtite da vaš prvi obrok u toku dana treba da vam da energiju a ne da vas „nokautira“. Polako sa alkoholom jer sadrži mnogo kalorija.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

14. Obavezno doručkujte.

Čak i ako osećate sitost od sinoćne večere, kada se probudite, pojedite bar nešto u jutarnjim časovima. Preskakanje obroka može uticati na to vam se uspori metabolizam zato ukoliko možete, pojedite parče običnog tosta od celog zrna i vruć čaj ili pak parče jabuke sa običnim nemasnim jogurtom.

Pročitajte i… Skinite višak kilograma do leta uz ovaj ukusni začin

15. Ne zaboravite čašu vode.

Uvek je dobro i zdravo uključiti veliku čašu vode kao deo obroka. Voda će vas hidrirati i pružiti osećaju sitosti.

Zapratite nas na Viberu! Učestvujte u kreativnim razgovorima i prvi čitajte najinteresantnije vesti sa portala “Lepota i zdravlje” >>> http://www.viber.com/lepotaizdravlje 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.