Categories Zdrava ishrana, ZDRAVLJE

Low carb (LCHF) DIJETA za početnike+JELOVNIK

 

LCHF DIJETA JELOVNIK

 

Većina ljudi koji su duže na LCHF ishrani osećaju da im je dnevno dovoljan jedan pravi, konkretan obrok, koji se sastoji od komada mesa ili ribe, mnogo povrća i masnoće u kojoj se hrana pripremala. Normalnom porcijom smatra se 100 g do 150 g mesa ili 150 g do 200 g ribe, ali nije greška ako se pojede manje ili više. Škrobni deo obroka, kojim smo nekad punili želudac – krompir, hleb, testetnina ili pirinač – zamenjujemo povrćem. Takođe, LCHF dijeta za mršavljenje podrazumeva da u pripremi hrane koristimo prirodne masti (svinjska mast, maslac, gi, maslinovo i kokosovo ulje). Ne upotrebljavamo nikakve lajt dresinge za salatu niti light majonez, koji su prepuni šećera, škroba i raznoraznih hemikalija. Treba da koristimo punomasne prirodne sosove i majoneze od žumanaca, maslaca, maslinovog ulja, začinskog bilja. Prema LCHF ishrani, voće nije zabranjeno, a preporučuje se ono bobičasto voće. To su borovnice, maline, ribizle, kupine, jagode i sl. Preporučuje se i limun, ali konzumaciju voća morate prilagoditi sebi.

 

NAJBOLJI RECEPTI LCHF DIJETE

 

Dakle, tipičan LCHF dijeta tanjir izgledao bi ovako:

Umesto krompira/pirinča/ testenine/hleba. Kao prilog pripremate sezonsko povrće – ono se može kuvati. peći, pržiti, grilovati, dinstati. Sve se fino zamasti masnoćom u kojoj se pripremalo jelo, ili se doda masnoća ako je jelo suvo. Salata kao i ranije. Piće – umesto sokova i piva, pijte vodu ili umerenu količinu (i dl) vina, a preporučuje se crveno jer je daleko zdravije. I još nešto: Povrće nije dekoracija na tanjiru – zapamtite to dobro! Ono sačinjava zapreminu obroka, a masnoće nas čine sitim. Količinski se jede mnogo više povrća nego mesa, a ne obrnuto.

Pored toga, LCHF dijeta zahteva da se iz ishrane izbacuju žitarice, šećer, brašno, aditivi i industrijska hrana. One povećavaju kiselost organizma,štto predstavlja podlogu za razna oboljenja. Jede se mnogo alkalne hrane – povrće, voće, orašasti plodovi, kefir, sirova ulja… LCHF ishrana znači da najviše kalorija dolazi iz masti, ali to ne znači da se i količinski pojede najviše masnoća. Takođe, ovaj režim ishrane ne podrazumeva konzumiranje većih količina mesa od onog što se smatra normalnim. Recepti LCHF su zaista brojni, a naša preporuka je da se pridržavate upravo osnovnih smernica koje smo naveli. greške nema.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA