Categories Zdrava ishrana, ZDRAVLJE

Low carb (LCHF) DIJETA za početnike+JELOVNIK

KOJE NAMIRNICE ZABRANJUJE LCHF ISHRANA ?

Autorka savetuje da izbacimo sledeće namirnice iz ishrane kako bismo sačuvali zdravlje: LCHF dijeta zahteva da izbacimo apsolutno sve vrste margarina iz upotrebe. Rafinisana biljna ulja – sojino, kukuruzno, suncokretovo, ulje uljane repice i slično. komercijalne pekarske proizvode od pšeničnog brašna kao i samu pšenicu (nažalost, ova koju danas koristimo je genetski modifikovana, tako da je organizam više ne prepoznaje kao hranu).

Šećer, kao i njegove zamene (glukozni, fruktozni sirupi) Veštački zasladivači, na primer, aspartam (nalazi se u mnogim proizvodima za decu, sokovima, slatkišima „bez šećera“) Gotova jela, mešavine začina, supe iz kesice i kocke za supu. jer sadrže opasne pojačivače ukusa (glutaminate) LCHF dijeta zabranjuje industrijski prerađenu hranu, komercijalne pekarske proizvode, keks, kolače, slatkiše, konzervirane namirnice… Koje su najčešće zablude i greške ? unositi manje ugljenih hidrata, a ogromne količine masti.. unositi manje ugljenih hidrata, a više mesa. zabluda da je LCHF dijeta isto što i Atkins ili mesna dijeta .. jesti samo slaninu, jaja i čvarke. jesti samo viršle, hamburgere i kobasice natopljene kupovnim majonezom.

 

LCHF DIJETA ISKUSTVA POLAZNIKA LCHF

 

Ova ishrana ima brojne zdravstvene prednosti. Stabilizuje se šećer u krvi, regulišu se hormoni insulina, leptina i grelina. Što doprinosi prirodnoj regulaciji apetita, tj. smanjenju osećaja gladi i spontanom smanjivanju broja obroka. Pritom se količinski jede manje. Iskustva sa LCHF dijetom su veoma pozitivna. Nema više potrebe jesti pet do šest obroka dnevno, niti da nezasito trpamo testo, pecivo, krompir i druge prazne kalorije u telo. Ne gricka se sve i svašta između obroka. Svako ko planira da koriguje svoju ishranu po ovim principima,treba na početku da odgovori na 2 važna pitanja. Pitanje broj 1 zašto vas interesuje LCHF dijeta i ishrana ? Zbog gojaznosti, dijabetesa tipa 2, metaboličkog sindroma ili insulinske rezistencije? Ako je tako, onda ste vrlo osetljivi na ugljene hidrate, pa ograničite konzumiranje voća, jer i u njemu ima šećera. U slučaju navedenih bolesti – vrlo je bitno ne podizati šećer u krvi (i posledično insulin). Međutim, ograničiti ne znači i izbaciti. Mala porcija voća s nečim masnim usporiće dizanje šećera u krvi. Recimo, borovnice sa ulupanom punomasnom pavlakom.

 

LCHF dijeta postavlja još jedno pitanje: jeste li alergični na neko voće? Patite li od Kronove bolesti ili ulceroznog kolitisa, pa vas ova vrsta namirnica iritira? U tim slučajevima, naravno, nećete jesti vrste voća koje ne podnosite, ili ćete pak promeniti način njegove pripreme tako da se lakše svari. Ako ste primetili da vas voće izgladnjuje – pa nakon njega navalite na druge namirnice – onda ga jedite manje. Još bolje je da ga izbacite iz ishrane na neko vreme, ukoliko imate višak kilograma.

Intervju sa fitnes trenerom Draganom Momić: 7 najvažnijih saveta za početnike u teretani

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA