9 saveta kako da se izborite sa stresom za minut

by | 30 aprila, 2016

Redovni treninzi pomažu u borbi protiv stresa, ali evo kako možete da se smirite na brzaka kada vam je to potrebno.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

1. Dišite duboko

Duboko udahnite i izdahnite pet puta zaredom. Na taj način ćete „resetovati“ nervni sistem, a kiseonik iz krvi će brzo stići do mozga.

Pročitajte i… 11 navika ljudi s prikrivenom depresijom: Da li ste među njima?

2. Plešite

To nije zgodno ako se nalazite u kancelariji, na primer, ali ako ste kod kuće, idealno je da se na ovaj način razmrdate i oslobodite stresa. Stručnjaci kažu da nema šanse da budete pod stresom dok igrate – ako promenite stanje tela, menja se i stanje uma.

3. Udaljite se

Ako se, primera radi, iznervirate na poslu, udaljite se na minut-dva iz prostorije, odnosno iz okruženja gde ste se pod stresom. Udaljavanje iz stresne okoline je signal nervnom sistemu da se umiri, a tako ćete i skrenuti misli sa onoga što vas nervira.

Još saveta kako da se što brže oslobodite stresa pročitajte na sledećim stranama…

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

4. Smejte se

Smeh oslobađa endorfin u mozgu, zbog čega ćete se brzo osećati bolje. Kada ste pod stresom, možda ne možete prirodno da se nasmejete, ali čak i ako počnete da se smejete „na silu“, bolje ćete se osećati.

Pročitajte i… Drugačije tumačenje: Šta vam poručuje bol u određenim organima?!

5. Zagrlite nekoga

Ovaj savet praktičan je ako ste među prijateljima ili porodicom, sa nekim koga možete da zagrlite. Prilikom zagrljaja se oslobađaju oksitocin i dopamin u organizmu, snižava se nivo hormona stresa – kortizola, pa se brzo osećamo bolje.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

6. Zamislite opušteno mesto

Kada ste pod stresom, zamislite da ste na mestu koje vas opušta. Takođe, dobro je da razmišljate o nekim prijatnim trenucima i iskustvima koje ste doživeli, kako bi se umanjila tenzija u mišićima, a stres „popustio“.

Pročitajte i… Slobodni i srećni: Oslobodite se stresa jednom zauvek

7. Opustite mišiće

Progresivna relaksacija mišića je tehnika koju je 1920. godine izmislio Edmund Jakobson i prilično je jednostavna. Počnite sa jednom grupom mišića – nogu, recimo – tako što ćete stegnuti mišiće na kratko, a zatim ih opustiti. Nakon toga pređite na ostale grupe mišića. Možda će vam ove vežbe na početku biti neobične, ali stručnjaci tvrde da ovaj metod „radi“ jer se oslobađa tenzija iz celog tela.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

8. Slušajte omiljenu pesmu

Neke pesme jednostavno čine da se bolje osećate. U svakom slučaju, studije su pokazale da muzika pomaže u borbi protiv stresa tako što snižava krvni pritisak i nivo kortizola. Možda vas čak pokrene, pa počnete i da igrate…

Pročitajte i… 7 osobina hronično nesrećnih ljudi: Da li ih i vi imate?

9. Žvaćite žvakaću gumu

Studije su pokazale da žvakanje žvakaće gume snižava nivo hormona stresa u organizmu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.