7 grešaka zbog kojih imate bolnu menstruaciju

by | 20 februara, 2016

Previše kafe i premalo sna mogu uzrokovati ozbiljne probleme tokom „onih dana“…

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

 Preskočili ste kontracepcijsku pilulu 

Hormonske promene glavni su uzročnik nepodnošljivih simptoma PMS-a i menstrualnih grčeva. Kontracepcijska pilula reguliše hormone u našem telu i ako zaboravite da popijete pilulu to može dovesti do neredovnog krvarenja.

Pročitajte i… Šest stvari koje vam poručuje neredovna menstruacija

Ne spavate dovoljno

Savet da treba da imate 8 sati sna za dobro zdravlje nije mit nego istina. Redovno odlaženje na spavanje u isto vreme i minimalno 8 sati sna pomoći će vam da vaše menstruacije budu redovne i manje bolne, dok nedostatak sna može produžiti trajanje krvarenja.

Ostale greške koje utiču na bolnu mestruaciju pogledajte na sledećim stranama…

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Pijete previše kafe

Menstruacija podstiče nesanicu, razdražljivost i nervozu. To je takođe i posledica ispijanja prevelikih količina kafe. Upravo zato trebalo bi da smanjite unos kofeina tokom menstruacije kako u startu ne biste intenzivirali postojeće simptome.

Pročitajte i… Neredovna menstruacija: Tri najčešća faktora koja ugrožavaju ciklus

Previše vežbate

Dugotrajna vežbanja i „teške“ vežbe koje opterećuju telo i utiču na balans hormona u telu trebalo bi izbegavati tokom menstruacije. Tokom menstruacije lekari preporučaju isključivo lagane i umerene vežbe koje vam mogu pomoći i olakšati neugodne simptome.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Ne odričete se alkohola

Čaša crnog vina nakon večere ili ručka nije loša stvar, i zaista je dobro za zdravlje. Međutim, alkohol produžuje trajanje menstrualnih grčeva, pa bi zbog toga bilo dobro da ga izbegavate tokom PMS-a i menstruacije.

Pročitajte i… Neredovna menstruacija: 3 stvari koje remete ciklus

Često putujete

Hormon pod nazivom melatonin je ono što nas zapravo „tera“ na spavanje. Melatonin se stvara u našem telu kada noć počne da pada i nestaje pojavom dnevne svetlosti, a njegov „nedostatak“ u telu tokom dana održava nas budnima.

Svako putovanje, klimatske promene ili vremenske zone utiču na proizvodnju melatonina koji utiče na balans svih ostalih hormona u telu. Stoga nije retkost da menstruaciju dobijete ranije tj. čim dođete na svoje novo odredište ili da ona poprilično kasni.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Pod stresom ste

Kada smo nervozni naše telo ispušta kortizol, hormon stresa, koji loše utiče na stanje kompletnog organizma, pogotovo u vreme menstruacije. Ako ste danima pre menstruacije bili pod stresom onda grčevi, bolni jajnici, pojačana pojava bubuljica, prevremeno ili kasno krvarenje nisu ništa neuobičajeno.

Savet PLUS: Na smanjenje stresa tokom ciklusa utiče i pravilan odabir higijenskih potrepština uz koje će se žena osećati sigurno.

Osim standardnih jednokratnih uložaka i tampona, u poslednje vreme sve popularnije su „kontroverzne“ menstrualne čašice, a pristalice prirodnih materijala koriste i uloške za višekratnu upotrebu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.