Sajberuvce: Koliko su učionice u našim školama pogodne za slušanje?

by | jul 19, 2016

Svakog utorka, u saradnji sa portalom Sajberuvce, na našem portalu možete čitati tekst koji se bavi decom sa oštećenim sluhom, njihovim razvojem, edukacijom, zaštitom prava i uključivanjem u društvo. Prethodne tekstove pročitajte OVDE, a danas vas informišemo o tome koliko su učionice naše dece pogodne za slušanje.

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

Iako ovo nije tema o kojoj razmišljamo ako nemamo Sajberuvce, čini se da je akustika prostora u kojima se odvija nastava za decu tj. prilagođenosti učionica za slušanje veoma važna tema za sve.

Zbog negativnog uticaja koje buka može imati na naše zdravlje, postoje zvanični standardi koji propisuju očekivane parametre nivoa buke u prostorima određene namene. Ipak, retko kad se zapitamo koliko su prostori u kojima naša deca provode značajno vreme – učionice, igraonice, itd. odgovarajući i bezbedni i po ovom pitanju.

U učionicama najveći deo aktivnosti predstavlja govor i njegovo razumevanje. Ukoliko je nivo pozadinske buke u učionici sličan ili čak viši u odnosu na glas predavača – deca će se koncentrisati na to da čuju i razumeju rečeno, propuštajući pritom da adekvatno isprate celokupan kontekst predavanja. Istovremeno, od samog predavača očekivaće se da stalno govori povišenim tonom i glasom nadjačava buku. Dakle, neadekvatni akustički uslovi negativno utiču na sve – i na učenike i na predavače.

U učionicama sa dobrim akustičkim uslovima učenje je efektivnije i manje zamorno.

Dakle, ukoliko razmatrate opcije za mesto gde će vaš đak prvak od septembra provoditi značajan deo dana, ovo su neki od osnovnih faktora koje treba imati na umu.

Koji su faktori značajni ne samo u slučaju Sajberuvaca, već i za što efikasnije slušanje, pročitajte OVDE.

Tagovi: