Hladna voda za BOLJU CIRKULACIJU

by | 4 decembra, 2009

Ponekad se osećate potpuno iscrpljeno i bezvoljno, a radni učinak vam je slab. Često se iza svega ovoga kriju problemi sa cirkulacijom koje uglavnom izaziva nizak krvni pritisak.

 

Hladna voda


Nizak krvni pritisak, doduše, nije opasan, ali može da bude veoma neprijatan. Njegove posledice, kao što su slabljenje koncentracije, iscrpljenost i umor, ozbiljno narušavaju kvalitet života. Pacijentima je najteže u toplim, vlažnim danima, posle obilnog jela ili neprospavane noći. Simptomi poremećaja cirkulacije dolaze do izražaja kada do mozga ne stiže dovoljna količina krvi, na primer, kada ionako nizak krvni pritisak još više padne pod dejstvom spoljašnjih uticaja. Na sreću, protiv ovih tegoba uglavnom pomažu domaći lekovi.

 

Stavite jastuk pod glavu
Kada legnete u krevet, podmetnite nekoliko jastuka pod glavu i potiljak kako prelazak iz ležećeg u stojeći položaj ne bi bio previše nagao. Na taj način ćete izbeći vrtoglavicu.

 

jastuk pod glavu

 

Tuširanje završite hladnom vodom
Naizmenično tuširanje toplom i hladnom vodom utiče na jačanje krvnih sudova. Zbog brzih promena temperature oni moraju brzo da se šire i skupljaju, zahvaljujući čemu se lakše prilagođavaju spoljašnjim uticajima, recimo sparnom vremenu. Tuširanje koje treba da traje oko deset sekundi uvek završite hladnom vodom. Efekat će biti još bolji ako suvom četkom masirate kožu u pravcu srca.

 

Jedite manje, a češće
Krvni pritisak je najniži tokom prvog sata nakon jela. On pada zato što je organima za varenje za rad potrebna krv. Ovaj efekat je slabiji ako unosite manje porcije hrane.

 

tusianjeIzbegavajte alkohol
Alkohol ima više negativnih dejstava: podstiče izbacivanje tečnosti iz organizma, ometa rad centra za ravnotežu u mozgu i usporava rad srca. Osim toga, negativno utiče na male nerve koji su odgovorni za sužavanje krvnih sudova. Posledica: simptomi poremećaja cirkulacije se pogoršavaju.

 

I slano je dozvoljeno
Kuhinjska so vezuje tečnost u organizmu, čime se krvni pritisak blago podiže. Jači doručak i slana jela, recimo čorbe, doprineće da se osećate bolje ako vam je pritisak pao. Prema tome, slobodno posegnite za slanikom.

 

Kretanje svaki dan
Svaki pokret doprinosi povećanju krvnog pritiska. Popnite se uz stepenice umesto da se vozite liftom, odvezite se do odredišta biciklom, a ne kolima. Ako uza sve to uspete da izdvojite tri puta nedeljno po pola sata za kondicioni trening (plivanje, vožnja bicikla, brzo hodanje, džoging), uskoro ćete se osećati mnogo bolje.

 

Hladno tuširanje budi energiju
Šetnja kroz vodu, hladno tuširanje ruku i nogu aktivira nervni sistem i krvni pritisak.

(Blic)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.