Categories Reč stručnjaka

Savet eksperta: Kako da prebrodite nesanicu

Uz zimsko računanje vremena, dolazi i nepoželjno buđenje u 3 sata ujutru bez ikakvog preteranog razloga. Dok se po vašem umu kovitlaju misli o šopingu, gužvi na poslu, te o nadolazećim porodičnim događanjima, pravi je izazov zaspati i spavati do jutarnjeg alarma.

Foto: thinkstock
Foto: thinkstock

Iako se razlozi razlikuju od osobe do osobe, naučnici su prozivali večernje čašice vina, kasnonoćne preglede telefona, stres, pregrejavanje ili noćne odlaske u kupatilo kao moguće krivce, piše “Wall”.

Kako onda preživeti bez buđenja usred noći i preskočiti “zimsku” nesanicu?

Doktorka Vendi Troksel, stručnjak za san i rutinu spavanja, odgovorila je.

Savet koji je dala Troksel veoma je zanimljiv – ona preporučuje da kada se probudite usred noći, ustanete iz kreveta i započnete s opuštajućim aktivnostima, poput čitanja koje će vas sigurno uspavati. Ali izvan kreveta.

– Naš mozak uči pomoću asocijacija, zato želite da vaš mozak ima jaku asocijaciju, odnosno povezanost između kreveta i spavanja – kaže Trokselova.

A evo predloga šta da radite pred spavanje – Sedam napitaka koji se piju pred spavanje, a prave čuda za vaš organizam

– Ključ je odvratiti se od činjenice da vam se ne spava (tako što nećete razmišljati o problemima u krevetu), a kada je mozak ometen od strane neke druge aktivnosti, možda će vam se zapravo opet početi spavati. U tom trenutku, možete se vratiti u krevet – ističe ona.

Na sledećoj strani pročitajte šta doktorka još preporučuje i šta je najvažnije za vas…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA