Leto nam donosi „društveni mamurluk“, a evo i šta to znači!

Pripremite se, ovo bi moglo biti gore od pravog mamurluka!

by | 4 juna, 2021

Pandemija koronavirusa donela nam je i novi termin u psihologiji: društveni mamurluk.

Naime, sad kada su mnogi od nas već vakcinisani, konačno možemo slobodnije da se družimo i  krećemo. I dok smo veoma uzbuđeni zbog toga, mnogi primećuju da su umorniji nego prilikom druženja pre koronavirusa. A to se, prema stručnjacima, dešava zbog fenomena koji su nazvali – društveni mamruluk.

Šta je društveni mamurluk?

U pitanju nije klinički termin, ali opisuje osećaj umora, iscrpljenosti i „mamurluka“ nakon druženja i socijalizacije. Zapravo, nakon provođenja vremena s ljudima, neki od nas osećaju pad energije, nervozu, anksioznost, pa čak i fizički bol. (Pročitajte i… Lenguišing – osećanje 2021: Kako ga prepoznati i s njim izaći na kraj?)

Zašto dolazi do društvenog mamurluka?

Uprkos uvreženom mišljenju, društveni mamurluk nam se dešavao i pre pandemije, ali je sada učestaliji. Ma koliko trenutno uživali u društvu drugih ljudi, postajemo fizički i emocionalno iscrpljeni posle samo jednog događaja.

Ipak, stručnjaci kažu da to nije razlog za brigu. Naime, limitirali smo druženja i okupljanja više od godinu dana i sasvim je prirodno da se sada ovako osećamo. Isprva, svima će povratak na staro teško pasti. (Pročitajte i… Osećate li duhovni burnout? Koja četiri koraka vam mogu vratiti energiju?)

Ko je podložniji socijalnom mamurluku?

Društveni mamurluk će pre osetiti osoba koja pati od anksioznosti, kao i introverti, koji i pre pandemije nisu bili zainteresovani za velika okupljanja. Hipersenzitivne i osobe sklone empatiji su takođe u rizičnoj grupi.

Kako sprečiti društveni mamurluk?

Napravite dobar raspored društvenih događaja. Tajna je u balansu. Organizujte se tako da imate vremena i za druženje ali i za sebe. Ključne su pauze između socijalizacije.

Možete postaviti granice. Na primer, umesto odlaska na kafu (koja može da traje satima), predložite da se s prijateljima vidite na nekoj hobi radionici ili na treningu. Tako ćete imati limitirano vreme viđanja.

Izbegavajte grupna okupljanja u početku. Veliki broj ljudi i količina informacija može vas energetski iscrpeti. Za početak, s prijateljima se nalazite „jedan na jedan“.

Pročitajte i… Kako je pandemija uticala na naš ljubavni život?

lepotaizdravlje.rsDaria Shevtsova via Pexels

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.