Šta vaši nokti govore o vašem zdravlju i ishrani

Verovali ili ne, naše svakodnevne odluke u vezi s ishranom i načinom života ogledaju se i na našim noktima. Šta nam oni poručuju?

by | 15 aprila, 2021

Svi volimo da vidimo uredne i lepo negovane nokte, ali retko kada obraćamo pažnju na suptilne znakove koje nam, putem njih, šalje naš organizam. U zavisnosti od nedostatka određenih nutrijenata, menja se izgled naših noktiju.

U nastavku saznajte kako se to naše zdravlje oslikava na noktima i šta možemo da uradimo kako bismo poboljšali kako naše zdravlje, tako i izgled noktiju.

Ishrana, zdravlje i nokti

Blago savijeni nokat (u obliku kašike) i/ili bela noktna ploča

Ukoliko imate blago savijeni nokat (nokte) ili vam je noktna ploča bleda umesto roza, to je znak da vam nedostaje gvožđa u organizmu. Konzumirajte više ribe, crvenog mesa i zelenog lisnatog povrća. Isto tako, dobar izvor gvožđa su i orašasti plodovi, mahunarke i bobičasto voće, posebno borovnice i aronija, a preporučuje se i sok od nara.

Bočne neravnine

Ovo može da se desi ukoliko se organizam borio sa nekom upalom. Stoga, jačajte svoj imuni sistem namirnicama bogatim pre svega vitaminima D i C, kao i selenom i cinkom.

Uzdužne neravnine i/ili linije

Manjak biotina u organizmu uglavnom se očituje na ovaj način. Konzumirajte više žumanaca, tamnog zelenog lisnatog povrća i mahunarki.

Krhki nokti

Krhki nokti nastaju usled nedostatka proteina, gvožđa i/ili amino kiseline pod nazivom cistein. Da biste povećali nivo proteina i gvožđa, u dnevni meni uvrstite više mesa ili alternativnih zamena, a za povećanje cisteina, jedite jaja, piletinu, semenke, žitarice celog zrna i semenke. (Pročitajte i… Stručnjaci savetuju: Kako do jačih noktiju?)

Suvi nokti

Nedostatak vitamina iz grupe B utiče na pojavu suvih noktiju pa ukoliko imate ovaj problem, kombinujte namirnice bogate ovim vitaminima, kao što su jaja, riba, avokado, brokoli, soja, krompir i orašasti plodovi.

Iskrivljeni krajevi noktiju ili tamni nokti

Na ovu pojavu utiče manjak vitamina B12, a uglavnom se javlja kod osoba koje ne konzumiraju namirnice životinjskog porekla. Stoga, ukoliko ste vegan, veoma je važno da se javite svom izabranom lekaru koji će vas uputiti na neophodne laboratorijske analize, a zatim možda preporučiti uzimanje suplemenata vitamina B12.

Saveti za zdravlje noktiju

Nekoliko nutrijenata utiče na zdravlje noktiju i njihov rast, a na prvom mestu to su:

1. Proteini koji izgrađuju nokte, a njihov izvor su namirnice životinjskog porekla, pre svega meso. Ukoliko ste vegan, konzumirajte više mahunarki.
2. Biotin jača nokte, a ima ga u žumancima, mahunarkama, ribi i žitaricama celog zrna.
3. Silikon je takođe važan za zdrave i jake nokte, a dobar izvor je zeleno lisnato povrće.

lepotaizdravlje.rsyuriyzhuravov / iStock via Getty

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.