Obavezno počnite da vežbate pre trudnoće, evo i zašto

by | 4 avgusta, 2016

Dr Brigita Lepeš BingoldPiše: Dr Brigita Lepeš Bingold, lekar specijalista ginekologije i akušerstva
poliklinikanovakov.com

Poliklinika Novakov logo

Tokom devet meseci žensko telo doživljava velike promene, kako fizičke, tako i psihičke. Pošto telo nije naviknuto na drastične izmene, tokom trudnoće počne da prolazi kroz različita stanja kroz koja ranije nikada nije. Zbog toga je veoma važno trudnicama objasniti šta ih očekuje u kom trimestru, da ne bi dolazilo do bespotrebne panike. Informišite se šta je najbolje za vaše telo, a i ako još niste u drugom stanju, ovaj članak će vam mnogo koristiti.
Guliver/Getty Images

Guliver/Getty Images

Prvi trimestar

U ovom periodu ne morate značajno da menjate svoje navike u vezi sa šetnjom, jedino treba da nabavite odgovarajuće cipele koje će vašim nogama pružiti potreban oslonac. Ako je napolju toplo i vlažno, poptuno izostavite šetnju da biste izbegli povišenje telesne temperature.

Iako ne postoje dokazi o štetnosti po ljudska bića, neka istraživanja na životinjama pokazuju da povišenje telesne temperature može izazvati oštećenje ploda. Prema podacima Američkog koledža za akušerstvo i ginekologiju vaša telesna temperatura (izmerena ispod pazuha) posle vežbanja ne sme biti viša od 38 stepeni Celzijusovih.

Drugi trimestar

Vaš korak sada može postati nespretniji, zato obratite pažnju na položaj tela dok hodate, da biste izbegli povrede leđa. Glavu držite pravo, dignite bradu, kukovi neka budu u liniji ramena da biste izbegli naginjanje unazad, i gledajte ispred sebe. Rukama dodatno uspostavite ravnotežu, a na taj način i pojačavate vežbanje.

Pročitajte i… Putovanje u trudnoći: Čime, kada i gde putovati na odmor?

Šta se dešava u trećem trimestru, pročitajte na narednoj strani…

Guliver/Getty Images

Guliver/Getty Images

Treći trimestar

Ne menjajte svoje navike koliko god je to moguće. Sa obzirom da ne vidite vrhove svojih prstiju na nogama, izbegavajte planinarenje ili bilo koji neravan teren koji bi vas mogao izbaciti iz ravnoteže. Vežbe sada treba da budu lakše i da vas što manje umaraju. Najviše će vam prijati šetnja i plivanje.

Vožnja bicikla je dobra alternativa za žene kojima je teško da pešače tokom trudnoće, ali pre no što počnete sa vožnjom bicikla, potrebno je da konsultujete lekara.

Što god da izaberete da radite tokom trudnoće, radite redovno i imajte na umu da ne preterujete!

Pročitajte i… Kako najpouzdanije utvrditi postojanje trudnoće?

Ako niste vežbali pre trudnoće, razmislite o tome da počnete pre nego što ostanete u drugom stanju jer trudnoća nije momenat u kome treba da idete na strogu dijetu ili da počnete sa intenzivnim vežbanjem.

Ako ste početnik, vežbajte tri puta nedeljno, 15-20 minuta. Ako ste u dobroj kondiciji i vežbali ste i pre trudnoće, možete da nastavite, ali smanjite intenzitet i nemojte vežbati suviše često.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.