Categories Zdrava ishrana, ZDRAVLJE

Varljive namirnice prepune ugljenih hidrata, za kojima posežemo kad smo na dijeti

Znate one namirnice, koje su nam omiljene u danima kada vodimo računa o ishrani. To su obično dijetalne zamene grickalica i slatkiša. Međutim, one znaju biti samo obično zavaravanje. Najčešće su te namirnice pune ugljenih hidrata, a efekta u dijeti gotovo da nema.

Ugljeni hidrati gotovo su sinonim za višak kilograma, a pored peciva i slatkiša, oni se kriju i u nekim zdravim namirnicama, koje dakle ne bi trebalo u potpunosti izbaciti iz ishrane, ali bi svakako trebalo da na njih obratite pažnju, jer im vrlo često ustupamo mesto u jelovniku, kada smo na dijeti:

1. Kestenje

30 grama kestena ima oko 15 grama ugljenih hidrata i manje od gram belančevina. S druge strane kestenje sadrži samo trećinu kalorija kao ista količina drugih orašastih plodova, pa je sasvim uredu da povremeno budu vaš izbor za užinu.

2. Suve smokve

Nema sumnje da su smokve pune vlakana, a vredan su izvor bakra, kalijuma, mangana i vitamina B. Ali kada je osušite smokva je takođe veoma bogata ugljenim hidratima. Samo 6 suvih smokvi sadrži više od 30 grama ugljenih hidrata. Ipak, suve smokve imaju i puno pozitivnih svojstava: ne sadrže masti, pa su odličan izbor za međuobrok, samo pazite na veličine porcije.

Pročitajte i…Nadut stomak? Možda je problem u ovom zdravom voću

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA