Ako vas muči nesanica, probajte magnezijum

22/12/2020 in Zdravlje

Muči vas nesanica? Rešenje za problem sa snom mogao bi biti krajnje jednostavan - magnezijum

Ako vas muči nesanica, probajte magnezijum

Lepota i Zdravlje

Stalno slušate da je dobar san ključan za zdravlje, lepotu, mentalno zdravlje. Ukratko, za kompletno blagostanje. Vi biste i sami voleli da više spavate, ali jednostavno - ne možete. Muči vas nesanica.

Postoje poremećaji u snu koji zahtevaju pažnju lekara. Takvi su pojedini neurološki problemi ili apnea. No, najčešće, razlog za loš san nije nikakvo ozbiljno medicinsko stanje. Jednostavno, ne možete da spavate. ( Pročitajte i:Hrčete i budite se umorni? Proverite da li se iza toga krije ovaj poremećaj)

Situacija nije nerešiva. Mogli biste od lekara dobiti preparate koji će vam podići nivo melatonina ili bi vam čak mogli prepisati klasične medikamente. Ali, zašto ne biste pre toga probali nešto potpuno neškodljivo? Magnezijum. (Pročitajte i: Sedam trikova za brzo uspavljivanje)

Zašto je važan magnezijum?

Da li unosite dovoljno magnezijuma važno je iz više razloga. Najpre, magnezijum je neophodan da bi vaše telo proizvelo dovoljno energije. On takođe pomaže razvoj kostiju, a održava i neke osnovne telesne funkcije: srčani ritam i kontrakcije mišića. Upravo zato i uzimamo magnezijum kada imamo grčeve. 

Lepota i Zdravlje

 

 

Koji su izvori magnezijuma?

Dobri izvori magnezijuma su:

španat,

orašasti plodovi,

mahunarke,

celozrne žitarice...

Kako vam uzimanje magnezijuma može pomoći da spavate?

Da budemo jasni, magnezijum neće učiniti čudo poput tablete za spavanje. Njegovo je dejstvo indirektno.

- Magnezijum umiruje centralni nervni sistem. Samim tim, on vas opušta i stvara uslove da utonete u san - objašnjava dr Danijel Baron, specijalista za poremećaje sna. 

 Ranije ražene studije potvrdile su da magnezijum sigurno pomaže starijim ljudima. U kolikoj meri magnezijum pomaže kod poremećaja sna mladih ljudi, nije dokazano. 

- Kada su isključeni neki ozbiljni zdravstveni problemi, a vas muči nesanica, magnezijum može da bude odlično rešenje. Neškodljiv je, a opušta - kaže Baron.

Kakav magnezijum da pijem?

Najjednostavnije je da u ishranu uključite namirnice koje su bogate ovim mineralom. Preporučeni dnevni unos magnezijuma za žene stare 19 do 30 godina je 310 miligrama. Za one starije od 30, preporučeni dnevni unos iznosi 320 miligrama.

Druga opcija je da uveče uzmete dodatak magnezijuma. Najčešće se preporučuju šumeće tablete. (Pročitaj i: Nije svaki magnezijum iz vode koji pijete isti, zbog toga napravite pravi izbor)

Pazite na doze magnezijuma

Iako je magnezijum u načelu neškodljiv i itekako potreban organizmu, ni sa njim se ne sme preterati. Ako često premašujete dnevne doze, možete podići nivo magnezijuma u krvi, što nije bezazleno. 

- Magnezijum u visokim koncentracijama može povećati nivo magnezijuma u ​​krvi, a to može uticati na srce - upozorava dr Baron.

On savetuje da se pridržavate dnevnih doza navedenih na svakom pakovanju.

 

 

Health

Lepota i Zdravlje

Komentari (0)

Loading