Zašto svakog dana treba da pojedemo bar jednu pomorandžu?

24/12/2020 in Zdravlje

Da li znate da pomorandže sadrže mnogo više od vitamina C? U njima se skrivaju i brojni drugi nutrijenti...

Zašto svakog dana treba da pojedemo bar jednu pomorandžu?

VladimirFLoyd/ iStock / Getty Images Plus

Vitamin C je ključan za naš imunitet jer podstiče stvaranje belih krvnih zrnaca koja štite organizam od virusa i bakterija. On ima važnu ulogu i u resorpciji gvožđa, pa tako utiče i na stvaranje crvenih krvnih zrnaca. Bez gvožđa se osećamo iscrpljeno i malaksalo. Uključivanjem pomorandži u jelovnik sprečićemo osećaj umora i tromosti. Neka istraživanja su pokazala da osrednja pomorandža sadrži čak tri grama gvožđa, koje pomaže da se smanji nivo holesterola u krvi i preduprede problemi sa probavom. (Pročitaj: Kako se osloboditi nadutosti i osećaja da smo progutali balon?)

Vitamin C i drugi sastojci prisutni u pomorandžama čine da koža bude zdrava i blistava, a korisne su i za srce i prevenciju brojnih bolesti.

Pored vitamina C, pomorandže sadrže folat, esencijalno važan nutrijent za žene. Unos folata posebno je značajan za trudnice i žene koje planiraju trudnoću jer on smanjuje rizik od oštećenja neuralne cevi, kičme i mozga fetusa. Upravo zato ginekolozi trudnicama preporučuju uzimanje vitamina koji sadrže folnu kiselinu.

 

 

 

Pomorandže čuvaju zdravlje

Osećate se bezvoljno? Popijte đus i obezbedite svom telu kalijum. Čaša sveže ceđenog soka obezbediće vam 11% preporučene dnevne količine kalijuma. Pored banana koje ga sadrže u najvećoj meri, narandže su, takođe, odličan izvor ovog minerala. Pored toga što pomažu srcu i bubrezima da rade normalno, pomorandže regulišu krvni pritisak. Zahvaljujući tome što sadrže kalijum, one utiču na širenje krvnih sudova i iz tela se, putem urina, na taj način izlučuje više natrijuma. (Pročitaj: Minerali - svi su važni, ali ova tri su najbitnija)
 

Vitamin A se u pomorandžama nalazi u obliku beta-karotena. On je važan za zdravlje očiju i može smanjiti rizik od brojnih oboljenja u poznoj životnoj dobi. Iako se u pomorandžama ne nalazi u velikom procentu, u kombinaciji sa drugim namirnicama (šargarepa, spanać, batat) uspećete da dostignete preporučenu dozu tog vitamina. 

Pored toga što ih možete jesti sveže, kao dnevnu porciju voća, pomorandže možete ubaciti i u neku svežu salatu. Tako ćete joj obogatiti ukus i ujedno u telo uneti dodatnu količinu vitamina i minerala. Narandža je odličan sastojak i za smuti, a ako kolutove prelijete crnom čokoladom, dobićete zdrav i ukusan slatkiš. (Pročitaj: Čips od pomorandže? Evo kako da ga napravite)

lepotaizdravlje.rs

VladimirFLoyd/ iStock / Getty Images Plus

Komentari (0)

Loading