Spavate loše? To može biti posledica lošeg držanja tela (video)

29/06/2020 in Zdravlje
Spavate loše? To može biti posledica lošeg držanja tela (video)

Lepota i Zdravlje

Ako u poslednje vreme imate problem sa spavanjem, moglo bi vam pomoći nešto neočekivano... da izbacite lopatice i sednete pravo! Kada razmišljate o tome zašto ne spavate dobro, verovatno i ne pomislite da bi to moglo biti povezano s držanjem tela. Ali način na koji hodamo, sedimo i spavamo odražava se na ceo organizam: držanje tela utiče na varenje, na nervni sistem i kvalitet sna. (Pročitaj: Kako vas vežbanje čini srećnijim – Isprobajte ovaj zanimljiv trening od 10 minuta)

Pravilno držanje počinje od glave i proteže se na ostatak tela. Glava treba da bude u liniji s karlicom. U tom slučaju, mišići ne moraju previše da se opterećuju kako bi je držali. Ukoliko ste navikli da vam glava bude savijena unapred (lučni položaj), to se, neminovno, odražava na pluća i disanje. Plitko disanje može doprineti anksioznosti i uticati na sposobnost da zaspite. (Pročitaj: Kako se koriste lopte za vežbanje i zbog čega bi trebalo odmah da ih kupite)

Obratite pažnju na pravilno držanje tela

Položaj tela tokom spavanja takođe utiče na vaše mišiće i na sam kvalitet sna. Kako to tačno funkcioniše? Ukoliko spavate na stomaku, kičma trpi veći pritisak jer se narušava njena prirodna zakrivljenost. To može dovesti do bolova u leđima i vratu, jer je glava okrenuta na jednu stranu. Spavanje na leđima, prema nekim istraživanjima, povećava rizik od razvoja apneje, poremećaja koji odlikuje kratkotrajni prekid disanja. Za kvalitetan san, najbolje bi bilo da spavate na boku, sa jastukom između kolena. Vaša kičma tada će biti poravnata, što znači da ćete se buditi bez bolova. (Pročitaj: Oslobodite se bola u leđima uz vežbu “dobro jutro”)

Loše držanje popravićete uz više kretanja, a monitor i ekrane pametnih uređaja uvek pri korišćenju držite u visini očiju. Naravno, postura je retko idealna, a svi ponekad imaju problem sa spavanjem. Ali ako vas konstantno muči bol koji se proteže kroz ruke i noge ili traje duže od nekoliko nedelja, potražite lekarsku pomoć. (Pročitaj: Hata joga – put do smirenosti i fleksibilnosti)

Komentari (0)

Loading