Zašto bi trebalo više da spavamo: 6 naučnih razloga

by | 12 januara, 2022
Zašto bi trebalo više da spavamo

Evo zašto bi trebalo više da spavamo prema naučnicima. 

San je neophodan za pravilno funkcionisanje i tela i uma. Zapravo, sanje jednako važan kao izbalansirana ishrana i vežbanje. Iako je individualno koliko nam je sna potrebno, procenjuje se da odrasle osobe moraju da spavaju od 7 do 9 sati kako bi pravilno funkcionisale. Ipak, retko kod od nas se pridržava ovog pravila, zar ne?

Baš zato, pokušavamo da vam ubedimo da san zaista jeste neophodnost, a evo i zašto.

Zašto bi trebalo više da spavamo?

Održavanje telesne težine

Osobe koje spavanju manje od 7 sati tokom noći, sklonije su gojenju, pokazala su istraživanja. Rizik od gojaznosti osoba koje malo spavaju je neverovatnih 41%! U isto vreme, osobe koje spavaju više nemaju ovaj rizik. Razlozi zašto se gojimo kada nespavamo su brojni, a disbalans hormona, manjak energije i motivacije za vežbanjem, te potreba za više hrane i slatkiša, samo su neki od njih.

Koncentracija i fokus

Naučna istraživanja pokazala su da neometan san poboljšava akademske preformanse kod dece i adolescenata, pomaže u rešavanju problema i poboljšava memoriju, kako kod dece, tako i kod odraslih.

Jače srce

Osobe koje spavaju manje od 7 sati imaju za 13% veću šansu da dobiju srčani udar. Ova navika povećava i rizik od visokog krvnog pritiska. Stoga, dovoljno sna jača i štiti naše srce.

Pročitajte i… Ispijanje vode i bolji san- da li hidratacija utiče na kvalitet spavanja?

Rizik od dijabetesa 2

Manjak sna povezan je s rizikom od oboljevanja od dijabetesa tipa 2. Naime, kada malo spavamo, utičemo na disbalans hormona gladi, što dovodi do pojačanog apetita. Samim tim, rizikujemo da obolimo od dijabetesa tipa 2.

Depresija

Mentalni poremećaju, poput depresije i anksioznosti, povezani su s lošim kvalitetom spavanja.

Jak imuni sistem

Istraživanja su pokazala da dobar san poboljšava odgovor tela na brojna oboljenja. Isto tako, pokazano je da osobe koje spavaju svega 5 sati imaju za 4,5 puta više šanse da dobiju grip ili da se prehlade. Liš kvalitet sna takođe utiče i na pojačane upalne procese u našem telu, a možemo razviti i hronična oboljenja poput srčanih bolesti, Alchajmera…

 

lepotaizdravlje.rs Prostock-Studio/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.