Venerini prstenovi: Kako zategnuti bore na vratu?

by | april 24, 2023
Bore na vratu

Bore na vratu pokazuju godine i to vremenom postane jedna od naših briga. Ove bore su poznate i pod nazivom Venerini prstenovi i evo kako da se izborite sa njima.

Bore na vratu: Uzroci za njihov nastanak

Kada su bore na vratu u pitanju, veoma je važno pronaći pravi uzrok njihovom nastajanju. Jedan od uzroka može biti povreda vrata tokom rođenja ili trauma vratne kičme u detinjstvu i kasnjie. Mišići vrata će kao odgovor stvoriti zaštitnu oblogu za smanjenje bolova i kao rezultat toga, vrat deteta se skraćuje i pojavljuju se prstenovi. Ako se ovaj problem ne eliminiše rano, simptomi će biti doživotno. Osim toga, uzroci za nabore na vratu mogu biti i:

  • Pogrešno držanje
  • Nedostatak fizičke aktivnosti
  • Prenaprezanje prilikom vežbanja u teretani
  • Konstantno sedenje sa spuštenom glavom (na primer dok gledate u telefon)
  • Slabljenje vezivnog tkiva

Kako se rešiti bora na vratu?

Što se tiče rešavanja problema, odmah treba napomenuti da kreme, serumi i druga kozmetika neće rešiti ovaj problem. One će dati privremeni efekat jer one utiču samo na spoljašnje simptome, ali ne i na uzroke samih povreda.

Članak se nastavlja posle reklama

Ostepatski tretman

Ako je uzrok bora na vratu prouzrokovan povredama, onda se položaj kostiju mora vratiti, poboljšati protok krvi i osloboditi napetost mišića vrata. Tek tada efekat kozmetike može biti dugotrajan. Međutim, ovaj tretman mora raditi osteopata.

Samostalne vežbe za bore na vratu

Ove vežbe uključuju opštu fizičku aktivnost i vežbe koje se mogu raditi kod kuće kako bi se poboljšao efekat osteopatskog tretmana. Ako ceo organizam dobro funkcioniše i vrat će izgledati bolje. U kombinaciji sa kozmetologijom, sve ovo daje dobar i dugoročan rezultat. Posebno se preporučuju:

  • Vežbe sa iskusnim joga instruktorima
  • Aerobne vežbe
  • Hodanje
  • Plivanje
  • Vežbe istezanja vrata i oslobađanja od stresa

Međutim, vrat je veoma osetljivo područje, tako da se sve vežbe moraju izvoditi polako i pažljivo.

Članak se nastavlja posle reklama
Vežbe istezanja

Da bi se mišići opustili, oni se moraju istezati. U stojećem položaju sa rukama pored tela, povucite jednu ruku na dole i nagnite glavu u suprotnom smeru. Nastavite sa povlačenjem ruke ipolako okrećite i lagano naginjite glavcu  u različitim pravcima zadržavajući opšti pravac u suprotnom smeru od ruke. Tako razrađujemo sva mišićna vlakna. Isto to uradite i na suprotnoj strane.

Vežbe za bore na vratu

Početni položaj je sledeći: Dok stojite noge postavite u širini ramena i blago savijene. Karlica je blago uvučena napred, a leđa su ravna. Ruke slobodno vise. Polako pomerajte glavu kružnim pokretima u sagitalnoj ravni (vertikalna ravan koja deli telo na levu i desnu polovinu). Glava se potom pomera napred, dok lic ostaje vertikalno. Kada se stigne do krajnje tprednje tačke, vrat se savija, a glava se naginje napred. Glava se pomera prema podu zadržavajući savijen položaj. Zatim ispravljamo vrat, pršljen po pršljen. Glava zauzima svoj prvobitni vertikalni položaj. Telo treba da bude opušten. Ova vežba se naziva vežba ždrala jer je to pokret koji čini ždral dok pije vodu. Potom ponovite vežbu, ali u suprotnom smeru i to je vežba kornjače.

Članak se nastavlja posle reklama

Dakle, brinite o svom telu i radite vežbe kako biste podmladili i zategli kožu na vratu. Ako imate neku povredu, otiđite kod osteopate koji će vam pomoći u rešenju ovog problema.

Članak se nastavlja posle reklama
Pablo Vivaracho Hernandez/GettyImagesPlus, Olga Nikiforova/GettyImagesPlus