Umerenom ishranom ka zdravlju i boljem izgledu

by | 26 oktobra, 2021

Pribegavanje brzim dijetama ne donosi dobre rezultate, pre svega možete ugroziti vaše zdravlje i efekti ovakvih vrsta dijeta se brzo gube. Nutricionisti preporučuju umerenu ishranu jer sa istom postižete najbolje efekte, a pritom čuvate vaše zdravlje. Nemojte očekivati da se vaše telo transformiše u roku od tri dana, već mu pružite ono što želi, a rezultati će doći vremenom. Budite strpljivi.

Preporučen dnevni unos kalorija

Kako biste počeli sa pozitivnim promenama, preporučuje se da izračunate koliko kalorija unosite nedeljno. Nutritivne tabele sa pakovanja proizvoda ili na internetu vam mogu pomoći. Kada budete imali tu informaciju, stavite na vaš dnevni meni namirnice koje ne prelaze 1.700 kalorija i budite slobodni da uvrstite i po koji slatkiš, jer nam upravo ugljeni hidrati daju neophodnu energiju. Ukoliko se bavite fizičkom aktivnošću, što bi trebalo da bude neizostavna deo vaših dnevnih aktivnosti, ugljene hidrate treba da unosite. Po preporuci nutricionista za pravilno mršavljenje treba da unosite 11.900 kalorija nedeljno čime nedeljno možete mršaviti i do 1 kilogram.

Balansirana ishrana

Razmislite koje su to namirnice koje jedete više, a koje manje i da li postoje neke koje ne konzumirate. Da bi organizam funkcionisao pravilno, sve namirnice su dobro došle, osim u slučaju alergija i zato je bitno da unosite sve po malo i ne fokusirate se samo na primer na proteine. Ugljeni hidrati u koje spadaju i šećeri su obično prvi na listi za izbacivanje iz dnevnog menija, ali ono što svi zanemare jeste da nam oni daju energiju i da su važni za naš organizam. Preporučen unos ugljenih hidrata je od 55 do 65 odsto, od čega 10 odsto treba da budu šećeri. Uživajte u slatkišima, ali nemojte preći dozvoljen dnevni unos od 10 odsto. Ukoliko ipak imate malo veću želju za slatkim, odlična alternativa za šećer su niskokalorični zaslađivači koji neće promeniti ukus vašeg slatkiša dok uživaćete u konzumiranju.

Fizička aktivnost je neizostavan deo

Ukoliko vaš posao obavljate u sedećem položaju, fizička aktivnost je nešto što mora da bude sastavni deo vašeg dana. Nema potrebe za aktivnim treninzima, ukoliko niste tip koji preferira naporne treninge, ali potrebno je da pronađete vežbe koje prijaju vašem telu. I 20 minuta šetnje će pozitivno uticati na vaš organizam, a vremenom možete uključiti i vežbe. Bitno je da se ne preforsirate i da umerenim koracima vaše telo navikavate na nov način funkcionisanja.

Umerenost je ključ

Umerenost nije samo fraza, već ključ ka zdravlju i boljem izgledu. Ukoliko pratite proverene savete i umereno unosite sve namirnice, vodeći računa o kalorijama i uključivanjem svakodnevne fizičke aktivnosti, kilogrami će se postepeno gubiti, a vi ćete dostići svoj cilj i to dugoročno.