Koje poslovne veštine su neophodne svakom administrativnom asistentu?

by | 6 oktobra, 2015

Pre nego li počnemo priču o poslovnim veštinama neophodnim svakom administrativnom asistentu neophodno je razjasniti terminologiju poput „administrativni asistent“, „izvršni asistent“ i „administrativna podrška“ koji se obično povezuju sa ulogom administrativnog radnika. Postoje brojni načini da se opiše pozicija lica koja rade u administraciji, a veštine i ključne kompetencije su jedan od relativno doslednih i lako definišućih. Administrativne asistente često nazivamo „belookovratnicima“, kao i menadžere, ali ono što ih od njih razdvaja jeste da nemaju pravo nezavisnog donošenja odluka u radu za većinu poslova koje obavljaju. Oni su tu da izvršavaju delegirane zadatke od strane nadređenog i time mu olakšaju rad.

pro-educa-istrazivanje-2

Ljude na ovim pozicijama uprava često zanemaruje i ne ulaže dovoljno ili uopšte u njihov razvoj i edukaciju, a oni su ti koji omogućavaju neometano funkcionisanje u radnoj sredini tj. timu, obezbeđujući nadređenima sve relevantne i neophodne informacije zarad donošenja dobrih poslovnih odluka.

Prema istraživanju Centra za edukaciju – Pro Educa zaposleni na pozicijama administrativnog osoblja smatraju da su organizovanost i komunikativnost najvažnije osobine koje bi trebalo da poseduje osoba na ovoj poziciji, a zatim slede ljubaznost, poverenje, efikasnost i obrazovanost.

Poslovni asistenti moraju posedovati veštine snalaženja u rešavanju iznenadnih problema, a prema sprovedenom istraživanju smatraju da im je najneophodnije da nauče neki od stranih jezika (69,8%), da se usavrše u prevazilaženju stresa (66%), poznavanju specifičnih računarskih programa (58,5%), upoznaju sa zakonima i propisima u polju rada (41,5%), usavrše u organizaciji posla (41,5%).

Savremeno poslovanje se ne može zamisliti bez informatičke pismenosti, naročito za one koji rade kao administrativno osoblje. Često je u opisu njihovog posla vođenje baza podataka, pravljenje različitih rasporeda, obrada prezentacija (kucanje i formatiranje), slanje mejlova, korišćenje društvenih mreža i različitih sofvera za komunikaciju, unošenje podataka na sajt, kreiranje newslettera i različitih administrativnih publikacija.

pro-educa-istrazivanje

Kancelarija, kao radni prostor, je mesto u kojem se osim zaposlenih mogu naći i druga lica koja tu svraćaju povremeno (poslovni partneri, dobavljači, korisnici, saradnici…). To uslovljava potrebu da administrativni asistent poseduje razvijene komunikacione veštine.

pro-educa-istrazivanje-3

Prema istraživanju koje je sprovela Pro Educa (na skali od 1 do 5) na pitanje čime su najzadovoljniji na poslu, zaposleni na pozicijama administrativnog osoblja su odgovorili da su najzadovoljniji poslom koji obavljaju (3,96), a zatim slede komunikacija i saradnja koju imaju sa kolegama (3,91) i saradnja i komunikacija sa nadređenima (3,91).

Navedenoj listi veština i potreba ovde nije kraj. Ona se razvojem i promenama poslovanja stalno dopunjuje. Uspešan asistent mora konstantno da radi na sebi i usavršavanju svojih veština, jer od njihove sposobnosti da se snađu u poslovnim situacijama zavisi njihova uspešnost, ali i uspešnost njihovog šefa kojem moraju prenositi relevantne informacije i podnositi izveštaje o stanju stvari.

Centar za edukaciju – Pro Educa iz Beograda organizuje seminar za administrativno osoblje koji će se održati 29. i 30. oktobra 2015. godine u hotelu Danubia Park na Srebrnom jezeru, a sve informacije možete pronaći OVDE

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.