Put Grand kafe počinje na dalekim plantažama Brazila

by | novembar 2, 2016

Protekle nedelje je naša redakcija posetila proizvodnju Grand kafe i uživala u degustaciji i priči o svim onim sitnicama koje aromu znače. Cup taster – Ilija Đurić otkrio nam je osnovne razlike između tipova, pravi način za pravljenje idealne šoljice turske kafe u domaćoj radinosti, razlike između instant proizvoda kao i karakteristike same biljke.

_MG_0867

»Put Grand kafe počinje na dalekim plantažama Brazila, u vreme kada se berba bliži kraju i kada može da se proceni kakvo je samo zrno kafe. Tamo naši stručnjaci na licu mesta prvi put proveravaju kvalitet zrna. Put se dalje nastavlja u Vitoriji ili nekom od drugih gradova, u kojima se vrši otkup i skladištenje sirove kafe. Tu se radi druga kontrola kvaliteta kafe. Na osnovu odabranih uzoraka počinje priprema za isporuke. Pre nego što se kafa ukrca na brodove radi se treća kontrola. Kad stigne u luku Kopar, pre nego što se utovari na kamione za Beograd, uradi se četvrta kontrola. Nakon završenog puta sirove kafe, ona dolazi do proizvodnje. Pre ulaska u samu proizvodnju još jednom se proverava kvalitet sirove kafe, ali i kvalitet gotovog proizvoda, naravno u nekoliko faza. Ovaj put kafe pravi dokaz kvaliteta, jer jedino na taj način može da se izgradi poverenje potrošača« – Andrej Bele, generalni direktor poslovnog područja Kafa Atlantic grupe.
U svetu se svakodnevno popije blizu 2,25 milijarde šoljica kafe.

Od kada je nastala 1997. godine, Grand kafa je konstantnim ulaganjem u tehnologiju, poštovanjem savremenih trendova na svetskom tržištu kafe i pažljivim praćenjem želja i očekivanja svojih potrošača uspela da izgradi ceo jedan prepoznatljiv koncept uživanja u kafi. Zahvaljujući toj originalnosti, uz poštovanje tradicionalnih vrednosti, Grand kafa je zadobila poverenje višemilionskog broja ljubitelja kafe i postala vodeći brend u regionu, koji već godinama suvereno drži lidersku poziciju na tržištu kafe u Srbiji. Ključna reč za gradnju lojalnosti potrošača za Grand kafu je poštovanje koje proizilazi iz konstantnog kvaliteta proizvoda, modernog poslovanja i istančanog pristupa potrošačima i tržištu.
Najefektnije konzumiranje napitaka od kafe je u prepodnevnim časovima i to između 9:30 i 11:30 sati.

_MG_0943

Sve sirovine koje Grand kafa koristi u proizvodnji kupuju se prema precizno utvrđenim standardima. Minas dolazi isključivo iz Brazila, a robusta iz Indije, Vijetnama ili Ugande. Stručnjaci Grand kafe svake godine pre berbe kafe obilaze plantaže u pomenutim zemljama, i direktno sa proizvođačima, na licu mesta proveravaju da li je kafa tretirana kako treba. Ispituju se uzorci na samoj plantaži, zatim se proizvod kontroliše pre utovara na brodove u luci Kopar, preko koje ide sav uvoz kafe Atlantic Grupe, osim za pržionicu u Skoplju koja se snabdeva delimično i iz Soluna. Takođe, prilikom uvoza kafa prolazi sve potrebne kontrole, što izdvaja ozbiljne proizvođače koji plaćaju carinu i akcize za uvoz sirove kafe i daje dodatnu garanciju porekla i kvaliteta kafe koju kupujemo.
Prva veb kamera je napravljena kako bi proveravala lonac kafe.

Strateško poslovno područje Kafa je najveće u okviru Atlantic Grupe i njegov portfolio čine segmenti tradicionalne, instant i espresso kafe, sa autentičnim brendovima pažljivo izgrađenim za različite korisničke strukture i potrebe. Na tržištima Srbije, BiH, Makedonije i Crne Gore Grand kafa ima brendove Grand Gold, Grand Aroma, Grand DeLuxe i Grand Black’n’Easy. Tu je i široka paleta instant proizvoda takođe pod robnom markom Grand, kao i brend Bonito. U Beogradu na Ledinama je najveća pržionica gde se proizvode navedene robne marke. Druga po veličini pržionica je u Izoli, gde se proizvodi brend Barcaffè za tržišta Slovenije i Hrvatske. U segmentu espresso kafe Barcaffè je prisutan u čitavom Adriatic regionu, sa posebnim mešavinama za svako od tržišta. Treća po veličini je pržionica u Glavičicama, kod Bijeljine u Republici Srpskoj, koja snabdeva područje BiH gde se, takođe, proizvode brendovi Grand Gold, Grand Aroma i DeLuxe. Četvrta je pržionica u Skoplju, gde se proizvode Grand Gold, Grand Aroma, Grand DeLuxe, Kafa C i Minas za područje Makedonije. Jedan deo proizvoda iz te pržionice se izvozi na crnogorsko tržište. Mešavine sirove kafe Barcaffè esspressao pripremaju se za svaku državu zasebno, te se tako prže.

Da li ste znali da je kafa, tržišno gledano, druga svetska najvrednija roba, odmah iza nafte?

Kafa se sa 20,1% učešća u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 143 miliona EUR evra prihoda od prodaje. Tako je Atlantic Grupa vodeći proizvođač kafe u regiji u kojoj dominira potrošnja turske kafe. Temelji za vodeću poziciju su snažan proizvodni portfolio, regionalni know-how, ali i fleksibilna organizacija poslovanja, kvalitetan asortiman u kategorijama turske, instant i espresso kafe. Ključna tržišta u 2015. godini su Srbija sa 49% prihoda od prodaje i Slovenija sa 29% prihoda, a zatim slede Hrvatska sa 7%, BiIH sa 8% i Makedonija sa 5% učešća u ukupnim prihodima od prodaje. Posmatrano po kategorijama, najzastupljenija je turska kafa s 89% prodaje, espresso zauzima 6%, instant 3% i ostala kafa 2% prodaje.
Grand kafa ima 52% tržišnog udela na srpskom tržištu, a samo brend Barcaffe oko 80% na tržištu Slovenije. Godišnje u celom regionu SP Kafa plasira oko oko 25.000 tona, a u Srbiji nešto više od 12.000 tona.

Tagovi: