Dobra igračka dozvoljava deci da se ponašaju kao odrasli

by | oktobar 13, 2010

U klasičnoj dečjoj božićnoj priči, igračke se proizvode u radionici Božić Bate na Severnom polu, gde vredni patuljci prave igračke za dobru decu. Međutim, proizvođači igračaka kažu da mašta igra veliku ulogu i u svetu odraslih.

Dobre igracke

Više od 35 velikih proizvođača igračaka, kompanije za zabavu i trgovci na malo, nedavno su održali sajam u Njujorku i prikazali šta su pripremili za decu ove godine.

Glavna atrakcija je „Perpleksus“, novi, trodimenzionalni lavirint. Igra se sastoji od kotrljanja loptice kroz vijugave i uske kanale u plastičnoj lopti.

 

Pronalazač Majkl Mekginis kaže da dobra igračka dozvoljava deci da se ponašaju kao odrasli: „Preuzimamo ulogu odrasle osobe u nečemu. Takođe imitiramo stvari koje mislimo da su dobre kod odraslih, i to je ono što deca rade kada se igraju“.

 

 

Kompanija „Velrko kids“ reklamira „Džoli Rodžers“, gusarsku zastavu sa lobanjom i ukrštenim kostima, kao deo igre koja dozvoljava deci da sastavljaju dvorce ili brodove i da zamišljaju sebe na takvom brodu.

 

Iako neki roditelji ne vole da im se deca igraju sa „Džoli Rodžersom“, menadžerka proizvodnje Deniz Voker tvrdi da gusarski simbol može da predstavlja šta god deca hoće.

 

„Simbol ne mora da bude negativan. Deca mogu da izaberu da budu prijatelji i da se igraju zajedno, da gledaju u mape, tragaju za blagom ili samo da plove brodom“, izjavila jer ona za Glas Amerike.

 

 

Erik Levin, predsednik kompanije Tehno sors, radi u industriji igračaka 20 godina. On kaže da je posao više umetnost nego nauka.

 

„Morate da se potpuno predate tom poslu. Samo kažete: ‘Znate, to je zabavno’. Ne znam zašto, ali ne mogu da prestanem da radim. A kako mi to prenesemo na sledeći, dečji nivo? To zahteva veliku emocionalnu obavezu“, naglašava Levin.

 

U poruci koju mnoga deca mogu da smatraju kontroverznom, Levin kaže da se igračke ne proizvode na Severnom polu.

 

„Fabrika igračaka Deda Mraza se, u stvari, nalazi u jugoistočnoj Kini. Tamo se statistički proizvede oko 90 procenata svih igračaka“, otkriva on.

Izvor: Fonet

 

Tagovi: