Žena je ženi oslonac: Mame najbolje razumeju mame

by | 24 marta, 2017

Za žene zlobnici ponekd kažu „rogovi u vreći“, a da li je zaista tako? Snaga savremenih žena ispisuje danas istoriju uspešnog ženskog poslovanja. Svojim primerima prkose zavisti, ljubomori, nedostatku empatije i ženskom solidarnošću odgovaraju na nerazumevanje društva. Kada žena ženi nije vuk, uspeh je neizbežan! Ovo je prilika da upoznamo neke od takvih žena, a prve koje vam predstavljamo su Ana Pajković i Marija Janjušević, koje su se odkazale na bolju IT preduzetništva i kreirale Kidster mobilnu aplikaciju.

Priredila: Tamara Bogunović

Foto: L&Z arhiva

Kada od života dobijete najdivniji poklon, majčinstvo, kažu da se svet okrene naopačke. Osetljivije ste, brižnije i praktičnije. Na vreme počnete da gledate kao na luksuz, a dobra organizacija postaje vam imperativ. Dve prijateljice spakovale su entuzijazam, volju i dobru ideju u jednu fasciklu i bez ikakvog IT predznanja upustile se u životnu avanturu. Ana se s osmehom na licu priseća kako su u pauzama između presvlačenja, hranjenja i igranja s decom našle prostora i za kreativan, ali i ozbiljan, rad.

Kada postanete majka, jednostavno posao od devet do pet više nije idealno rešenje. Volele biste da same organizujete svoje vreme, a tako nešto moguće je jedino ako ste sam svoj gazda. Znale smo da želimo da se bavimo nečim što je vezano za roditeljstvo – želele smo da živimo ono što radimo, i obrnuto. Prvi korak nam je bilo upisivanje Startup akademije. Tako smo zagazile u taj IT svet.

Vodeći se sopstvenim potrebama, osmislile su internet portal pod nazivom Beograd za decu, a nakon toga i mobilnu aplikaciju Kidster, za prodaju i kupovinu novih i polovnih dečjih stvari. Da bi opipale puls potražnje, neophodno je bilo da Marija oseti na svojoj koži šta je to što majkama nedostaje.

Kad god sam želela nekud da izvedem ćerkicu, morala sam pre toga da istražujem na internetu, a kada bih i našla neku manifestaciju – morala bih da stavim podsetnik, što mi je oduzimalo dosta vremena. Shvatila sam da majkama nedostaje portal koji bi sadržao sve informacije o aktivnostima za decu u prestonici. Tako je nastao naš prvi zajednički projekat.

Bazar kao uvertira! Kao i većina mama, i Ana se zapitala šta raditi s garderobom koju su mališani prerasli. Kome udomiti igračke koje su prevazišli?

Deca brzo prerastu omiljenu igračku ili garderobu, pa sve te drage stvari ostanu skoro nove, i ako nemate kome da ih poklonite – samo se gomilaju. Tako je nastala ideja za mobilnu aplikaciju. Nedostajao je još investitor! Nismo dugo lutale, prvi potencijalni bio je i onaj s kojim smo potpisale ugovor. Pozvale smo sve mame da donesu po komad garderobe koji žele da prodaju. Odziv je bio impozantan, čak su i mališani poneli svoje igračke, u želji da zarade novac kako bi kupili nove. To je bilo dovoljno da investitor poveruje u ono u šta smo mi već verovale.

Marija nam otkriva zašto je u svetu tako malo žena u IT sektoru i koje su prednosti udruženog poslovanja…

U Tel Avivu održana je konferencija koja je okupila uspešne žene iz IT industrije širom sveta, a izrealska ambasada pozvala je nas dve da predstavimo Srbiju. Iako su svetlosnim godinama ispred nas kada je IT u pitanju, i oni imaju problem s deficitom žena u ovom sektoru. Kao glavni razlog navodi se da je ženama previše teško da nađu balans između poslovanja i privatnog života. Važno je naći istomišljenika u poslu. Naše energije i ideje, kao i pogledi na budućnost se poklapaju. Kada ja klonem i poželim da dignem ruke od svega (ima takvih momenata!), ona je tu da me podseti na zajednički cilj. I obrnuto.

Pročitajte… Vrline koje stičete kroz majčinstvo 

Zapratite nas na Viberu! Učestvujte u kreativnim razgovorima i prvi čitajte najinteresantnije vesti sa portala “Lepota i zdravlje” >>> http://www.viber.com/lepotaizdravlje