Nega kože u 2023 – 7 trendova koje ćete videti svuda!

by | 13 januara, 2023
Nega kože u 2023

Nega kože u 2023. za početak zahteva utvrđivanje kakvu vrstu kože imate, a samim tim mi vam predstavljamo 7 trendova koje predviđamo u 2023. godini.

Nega kože u 2023.

Inovacije za kožna oboljenja

Nedavno smo najavili dolazak nekih uzbudljivih novih neuromodulatora i filera, ali je takođe došlo do tišeg debija nekih manje invazivnih , ali veoma moćnih, tretmana za kožna oboljenja. A ima ih još. Zašto sada? Pa, iskreno, FDA (Uprava za hranu i lekove) se upravo približava tome – s dobrim razlogom.

Dok je COVID bio na vrhuncu, mnogo energije i resursa FDA je bilo posvećeno lekovima za spasavanje života. Tako da je došlo do kašnjenja sa odobrenjima tretmana koji nisu klasifikovani kao takvi. I dok inovacije usmerene na negu kože neće spasiti živote, po one su i dalje važne. Mnoga dermatološka stanja su vidljiva i to može uticati na mentalno zdravlje ljudi. Postoji mnogo istraživanja koja se bave psihosocijalnim uticajima psorijaze, akni i ekcema. Srećom, došlo je do napretka u lečenju sva tri stanja kroz tehniku u ordinaciji, uz topikalne lekove i injekcije. Epsolai, prva takva krema za lokalnu upotrebu koja leči rozaceu, odobrena je prošlog proleća, a postoji i jedan novi laser koji pomaže u lečenju akni.

Avi Clear – revolucionarni tretman

AviClear je revolucionarni novi tretman akni koji ima efekte slične Accutane-u bez ikakvih sistemskih neželjenih efekata ili rizika. A tu je još jedan revolucionarni razvoj pod nazivom Sotiktu. Radi se o oralnom tretmanu za odrasle sa umerenom do teškom psorijazom plaka, koji su kandidati za sistemsku terapiju ili fototerapiju. Revolucija koju smo videli u lečenju psorijaze tokom poslednjih 20 godina sada počinje da se dešava i za atopijski dermatitis, počevši od Dupikenta. Ovo je injekcija odobrena u junu 2022. za lečenje umerenog do teškog ekcema. A ova revolucija možda tek počinje i za alopeciju areatu (autoimuno stanje koje uzrokuje gubitak kose). Olumiant (oralni lek) je odobren u junu 2022.

 

Nega kože u 2023 – oživljavanje hamamelisa je pred nama

Hamamelis je osnovni proizvod za negu kože otkako je kraljica Viktorija bila na prestolu. Thaiers je 1847. lansirao svoj čuveni tonik od hamamelisa. Od tada zagovornici  nege kože koriste ovaj botanički sastojak u svojim rutinama nege kako bi zaustavili prekomerno lučenje seruma i akne. Neko vreme, međutim, sastojak je pomalo izašao iz mode zahvaljujući potencijalno isušujućim i ponekad iritirajućim efektima.

Hamamelis je botanički ekstrakt koji se dobija iz cvetaće biljke. Preparati su napravljeni od njenih listova i kore vekovima. U pitanju  je prirodni adstringent, pa se često koristi za uklanjanje viška sebuma i privremeno smanjenje pojave pora. Može da isuši kožu ako se previše koristi, pa budite oprezni da ne nanesete previše.

Preporupčuju se liste sastojaka koje kombinuju hamamelis sa sastojcima koji hidriraju i podržavaju barijeru kože.

 

Koža u menopauzi će dobiti neku veću pažnju

Menopauza nije reč koja se često izgovara u industriji lepote, ali je u 2022. bila u fokusu velikih i malih kozmetičkih brendova, uspostavljenih i u nastajanju. I mi to shvatamo kao znak da ćemo 2023. videti više pažnje i vidljivosti za žene starije od 40 godina — i njihove potrebe za negom kože.

Čak i klasični brendovi lansiraju čitave linije posvećene brizi kože tokom i nakon menopauze. Vichijev Neovadiol Meno 5 serum cilja na bore i gubitak čvrstoće uzrokovane smanjenom proizvodnjom kolagena i lipida koja počinje u perimenopauzi (ranoj fazi prelaska u menopauzu). ), i No7 čini osetljivost kože u menopauzi u svoj asortiman za negu kože u menopauzi, koji uključuje kremu za oči bogatu ceramidima i kremu za noć.

 

Nega kože u 2023- skinimalizam ponovo vlada

Tokom 2023. godine, maksimalističke jutarnje rutine nege kože će zvanično ustupiti mesto drugim arsenalima. Ulazimo u eru skinimalizma: brži, efikasniji i potencijalno pristupačniji režimi. Efikasnost nije jedini razlog zašto ljudi ostavljaju iza sebe 10 rutina od deset koraka.

Tokom pandemije, videli smo značajan porast impulsne kupovine putem interneta izazvanog bezumnim skrolovanjem po TikTok-u i nedostatkom pristupa dermatologu. Sada kada smo se vratili redovnim pregledima, ali manje je vremena da obavimo 12 koraka dnevne i večernje rutine. Pored pojednostavljenih rutina, potrošači takođe žele da dobiju najbolju vrednost za svoje proizvode. Pogotovo zato što su sada svesniji šta je u njima.

Isto tako, rastuće je i tržište proizvoda za negu kože koji hidriraju i imaju suptilan sjaj za dodatni sjaj. Takođe su predodređeni za uspeh među pripadnicima generacije Z koji su posvećeni jednostavnosti. Želja da naša zdrava koža sija kroz nšminku znači manje proizvoda, ali više slojeva kreme za sunčanje. Proizvodi za više zadataka koji imaju SPF održaće popularnost. Važno je da prvo imate osnovni sloj SPF-a, jer šminka sa SPF-om nikada nije dovoljna.

 

Tehnologija kože kod kuće će biti sve sofisticiranija… i manja

Slično kao Airpods, telefoni i virtuelni asistenti, kućni uređaji za kožu postaju sve uglađeniji i efikasniji svake godine. Sada brendovi nude mikrostrujnu, LED i toplotnu terapiju u jednom malom štapiću koji može da stane u vašu najmanju torbicu.

 

Veće granice u nezi kože

TikTok je pun trendova koje želite da izbegnete. Ipak, jedan od njih je daleko od odbacivanja i brzo je postao pristup za negu kože i koji je odobren od strane dermatologa. Da, govorimo o cikličnoj nezi kože, režimu koji zavisi od balansiranja pilinga i oporavka kako bi se zaštitila barijera kože.

Drugi trendovi kao što je zamagljivanje i pravljenje „hidratantnog sendviča“ takođe su jasno pokazali da želimo da popravimo i održavamo barijere kože . Pilinzi i retinoli su odlični i imaju svoje mesto, ali preterivanje može dovesti do peckanja lica, crvenila i perutanja. Ciklična rutina nege, koju su popularizovali društveni mediji, odražava trend ka jednostavnijim sastojcima i smanjivanju rutine nege kože kako bi se prvo fokusirali na opšte zdravlje kože. U zavisnosti od vašeg tipa kože i potreba, to znači uspostavljanje ravnoteže između formula za jačanje barijere i sastojaka za piling.

 

Nega kože u 2023- dermatolozi maksimalno koriste svoju stručnost

Nakon lansiranja poznatih brendova poslednjih godina, vraćamo se linijama koje su nastale iz stručnosti profesionalaca za lepotu — šminkera i dermatologa. Lekari za kožu koji lansiraju sopstvene linije nije nova pojava, ali ovakav bum nismo videli dosad. Ovog puta osnivači su lekari koji su postali poznata imena zahvaljujući društvenim mrežama . Njihovi fanovi žele mali deo svoje prakse za sebe, bez obzira u kom gradu žive.

 

Lepota i zdravljeLightFieldStudios/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.