Sanja Glamočanin, direktorka marketinga za OTC/FS proizvode kompanije Galenika: Ženski princip osvaja marketing

by | decembar 29, 2023

Marketing, mesto gde se ideje pretvaraju u realnost, svedok je značajnih transformacija. Među najubedljivijim promenama je uspon i uloga žena u oblikovanju ovog domena koji se stalno razvija. O marketingu i ulozi žena u njemu, razgovarali smo sa Sanjom Glamočanin, direktorkom marketinga za OTC/FS proizvode u kompaniji Galenika

Za početak, otkud Sanja u marketingu?

Naizgled neobična priča… Završila sam psihologiju. Tokom studija, često sam radila kao promoterka sa ciljem da obezbedim džeparac. Tu sam se prvi put susrela sa svetom marketinga i potrošača, kao i sa uticajem koji marketing može da ima na odluke korisnika proizvoda. Upravo građenje odnosa između potrošača i brenda jeste ono što me je privuklo. Inspirisao me je fenomen na koji način neki brend i potrošač mogu da stvore iskren odnos i neraskidivu vezu, i da se zajedno razvijaju, što je slično odnosu između psihologa i klijenta. I rekla sam sebi „to je to“… Često volim da kažem da je psihologija moja prva ljubav, a marketing životni izbor i strast.

Kako je biti žena u poslovnom svetu marketinga?

Da biste bili uspešni u bilo kom poslu, pa i u marketingu, bili žena ili muškarac, smatram da je potrebno mnogo posvećenog rada, predanosti, spremnosti na učenje i stalnog profesionalnog usavršavanja. Ja sam u karijeri radila na različitim pozicijama i na različitim tržištima. Imala sam i izlet iz marketinga u prodaju, a sve sa ciljem da bih bolje razumela biznis. Upravo ta raznolikost mi je omogućila širinu sagledavanja poslovnih izazova, te da danas bolje obavljam posao i lakše i brže donosim odluke. To mi je pružilo dodatnu sigurnost i kao poslovnoj ženi, ali i kao ženi… Takođe, bitno je naučiti nositi se sa porazom, jer je i to sastavni deo biznisa. Kada se desi neuspeh – treba otvoreno razgovarati sa kolegama, sagledati greške, naučiti iz njih, jer samo tako se posao može unaprediti.

Šta imate da kažete na temu ,,ženskog principa u biznisu?

Biti žena u biznisu ima mnogo prednosti. Verujem da ono što žene vide, primećuju, vrednuju i kako opažaju svet – ogroman je potencijal za kompanije. Ravnoteža koju ženska perspektiva donosi u biznis od velikog je značaja. Žene u posao donose sve elemente ženskog principa lepotu u stvarima, odnosima, razumevanje, posvećenost sa emocijom i brigom i stvaranje nečeg novog. Mnogobrojne studije sugerišu da žene često postižu veće rezultate u određenim aspektima emocionalne inteligencije, kao što je empatija. U marketingu, ovo je od ključnog značaja, jer može dovesti do kreiranja emocionalno rezonantnijih marketinških kampanja i inovativnih ideja, ali i razvoja novih proizvoda koji u većoj meri zadovoljava potrebe potrošača…. Pored navedenog, ima i jedna praktična strana. Naime, iz mog profesionalnog iskustva, žena se na neki način lakše nego muškarac osmeli da kaže da nešto ne razume ili ne ume, te da potraži pomoć kolega, što zapravo otvara prostor za konstruktivnu diskusiju i učenje…. Konačno, najveću prednost vidim u vizionarskoj snazi žena. Sa ponosom mogu konstatovati da radim u kompaniji koja je posvećena razvoju ženskih talenata i liderskih potencijala i koja prepoznaje vrednost različitosti, jer čak 55% rukovodilaca u Galenici jesu žene.

A u čemu je značaj tima?

U biznisu sami ne možete ništa. To je iluzija. Bez tima i poverenja u tim i sebe prosto ne vidim kako bih mogla raditi ovaj posao. Verujem da najpre moramo dobro poznavati sebe, šta su nam snage, a šta slabosti. I u skladu s tim birati najbliži tim saradnika, oslanjajući se na njih, kao i oni na vas. Prošla sam nekoliko industrija, i kroz svoje iskustvo se uverila da je eskpertiza pojedinca potrebna, ali da je još bitniji uigran tim i poverenje jednih u druge, jer tek tada nastaje sinergija. Kroz dobar deo moje karijere vodim se izrekom „Nobody is perfect but a team can be“. Ljudi sa kojima sam radila i radim za mene predstavljaju nepresušni izvor inspiracije i energije. Tako je i u Galenici, kompanija koja timsku sinergiju stavlja na prvo mesto.

Trendovi u modernom marketingu – kuda nas vode?

Jasno je da iz tradicionalnog marketinga prelazimo na digitalni marketing i online kanale prodaje. Ni to nismo u potpunosti usvojili, a dolaze nam nove tehnologije i trendovi. Primera radi, konverzacijski marketing i interakcije sa potrošačima vođene veštačkom inteligencijom (AI), integracija virtuelne realnosti (VR) i proširene stvarnosti (AR) sa ciljem da se stvori jedinstveno iskustvo brenda za korisnike, kao i etički marketing, koji daje informaciju korisnicima u vezi sa ekološkom vrednošću brenda – samo su neki od vodećih trendova u marketingu… Svet marketinga sadašnjosti i budućnosti očigledno je spoj tehnologije i centričnog pristupa korisniku. Prilagodljivost i inovativnost ostaju kamen temeljac marketinškog uspeha.

Šta za vas znači balans između karijere i privatnog života?

Živimo ubrzanim ritmom, u značajnoj meri smo posvećeni poslu. Tu su i privatne obaveze, te je nekad izazov očuvati balans. Kao i svima, i meni se desi da ispadnem iz balansa, a onda se trudim da smanjim listu obaveza a proširim listu zadovoljstava. I tu je bitan kontinuitet, kao i u svemu. Kontinuitet gradi stabilnost, a stabilnost vam daje osećaj ravnoteže. Smatram da ne postoji opšti recept koji odgovora svima, ali ni koji je večan. To se menja kroz vreme. Moj recept su „mala svakodnevna zadovoljstva“ i treba znati prioriete, tj. šta vam je bitno u životu i osigurati to. Ako znamo šta nam je bitno, lakše ćemo očuvati balans. Veoma su mi bitni vikendi. To je kao da imam miniodmor svake nedelje. No, ne čekam vikend da bih živela, već svaki dan sprovodim svoja mini-zadovoljstva. Recimo, kada kuvam, uvek se trudim da isprobam neki novi recept. Redovno treniram, volim da popijem jutranju kafu s kolegama iz tima, kao i uz kafu da imamo radni sastanak. Na taj način u dobrom raspoloženju započnem dan. Slobodno vreme najviše provodim na reci, sa prijateljima, uz neizostavno uživanje i kontempliranje uz crnu čokoladu i kafu. Posebno sam srećna što radim u Galenici, koja neguje odnos prema zaposlenima u skladu sa svojim sloganom ,,posvećeni ljudima, verni zdravlju, a i prirodno okruženje kompanije ispunjeno je zelenilom te kad je lepo vreme, uvek iskoristim 15 minuta u okviru pauze za ručak da prošetam po krugu i osvežim misli i perspektivu. To je moj model.

Vaša poruka našim čitateljkama?

Moja poruka svim ženama je – budite autentične i pre svega svoje. Imajte snove, verujte u njih i vredno radite da ih ostvarite, jer snaga žene je velika. Vredno je truda.

RedakcijaPR GALENIKA