Pro Femina 2014! Deen: Moda ne trpi amaterizam, neprofesionalnost i improvizaciju!

by | mart 25, 2014

Razgovarala: Brankica Treskavica

Deen Photo Vanja Lisac 2013-3(1)

Na konferenciji „Pro Femina 2014“, koju naš magazin organizuje 3. aprila u hotelu Hyatt Regency, u panelu “Đavo je, ipak, odneo Pradu” videćemo i čuti Fuada Backovića Deena, kojeg se većina ovdašnje publike seća kao pevača. Međutim, u međuvremenu je stekao znanja i zvanja, koji ga čine veoma kompetentnim za teme o kojima će se govoriti u ovom panelu.

– Mnogi me, kao estradnog umetnika, poznaju već sedamnaest godina, ali ovog puta neću govoriti o tome, već o mom angažmanu u sferi modnog biznisa. Nakon dugog razmišljanja, konačnu odluku da odem u Milano i upišem prestižnu modnu akademiju Istituto Marangoni doneo sam početkom 2009. godine i, bez obzira koliko je to tada delovalo suludo i iznimno teško, danas me čini vrlo ponosnim i srećnim čovekom. Uspeo sam da diplomiram i specijaliziram u roku „Fashion business“ i “ Brand management“, te tako steknem dva zvanja „Fashion manager“ i „The strategist of fashion and company service“. Mislio sam da je studirati modu i raditi u sferi mode – vrlo lako, ali taj zaključak je bio odraz moje površnosti. Moda je vrlo ozbiljan i kompleksan posao, koji ne trpi amaterizam, neprofesionalnost i improvizaciju. Bitno je istaći da moda nije “biti model i baviti se modelingom”, već upravo ono što se dešava iza foto objektiva i kamera. To što se događa iza scene mnogo je manje glamurozno od onoga što vidimo na modnim pistama i u raznim kampanjama. Postoji čitav niz zanimanja u modnoj industriji, za koja se ljudi godinama školuju i obučavaju. Upravo tu se prave greške, kada je naše tržište u pitanju. Sigurno je primamljivo raditi u sferi buznisa, ali za to nije dovoljno samo voleti modu i imati afiniteta prema njoj. Edukacija je nužna, kako bi se izbegle kardinalne greške, koje su najveći problem u modnom svetu ex YU prostora. Italija je najbolji primer za odličnu organizaciju u modnoj sferi. Veliki broj njenih građana dobro živi od te industrije, a ta grana privrede je vrlo visoko pozicionirana na italijanskoj ekonomskoj lestvici. Kod nas se pod pojmom “moda” podrazumeva isključivo brend luksuza, a najveći novac donose brendovi iz oblasti „fast fashion“ industrije, poput „H&M“, „Zara“… Taj model poslovanja je budućnost, jer sve manje ljudi – pa čak i onih ekstremno bogatih – želi davati mnogo novca za odevne predmete, koji su u principu sezonski. „Topla voda“ je davno izmišljena, treba samo učiti i primeniti šablon poslovanja koji koriste najbolji.

Program cele konferencije možete pogledati OVDE.

Foto: Vanja Lisac

Tagovi: