Eksperti za lepotu

by | april 16, 2011

Posao u renomiranoj kozmetičkoj kući san je mnogih žena. Naše sagovornice imaju upravo tu privilegiju – one diktiraju beauty pravila i svakodnevno su okružene mnoštvom proizvoda za ulepšavanje.  

Inovacije kao beauty imperativ– 
Ivana Tasić,  Group Product Manager, L’Oréal Paris, Serbia and Bulgaria  

Najprodavaniji proizvod:  Imali smo mnogo uspešnih novih proizvoda, ali izdvajam L’Oréal Paris Million Lashes maskaru, Garnier dezodoranse i Maybelline Affinitone tečni puder. 
Pre i posle krize:  Budući da imamo vrlo raznovrsne proizvode u pogledu cenovne kategorizacije, tokom krize su se najviše prodavali oni čije su cene pristupačnije većini populacije (šamponi). S druge strane, inovativni proizvodi, po kojima je kompanija L’Oréal i poznata, uspevali su da nađu put do potrošača koji stalno tragaju za novim, kvalitetnim, luksuznim, a opet cenovno pristupačnim proizvodima.  
Specifičnost našeg tržišta:  Postoji velika sličnost između našeg tržišta i tržišta okolnih zemalja. Međutim, boje za kosu Garnier Color Naturals se, u odnosu na celu Evropu, najbolje prodaju u Srbiji. 
San svake žene:  Mislim da bi to bio idealan proizvod za samopotamnjivanje koji bi zamenio solarijume, pružao dugotrajan efekat, a pritom ne bi imao štetno dejstvo. 
Moji favoriti:  Najvernija sam maskari Volumissime i tečnom puderu True Match. Od proizvoda kojih nema na našem tržištu izdvojila bih Body Shop kremu za telo.  
L’Oréal novosti:  Fokus će i dalje biti na nezi kože, inovativnim proizvodima i onima u trendu u okviru mejkapa, kao i proizvodima sa potpuno novom tehnologijom koja još nije prisutna na našem tržištu. 
Vaš beauty uzor:  Eva Longorija, jedno od naših zaštitnih lica. Pametna je, lepa, uspešna i uvek doterana.
Kada ste počeli…
…da radite u kozmetičkoj branši? Pre  četiri godine.
… da se šminkate? Dok sam bila mala, krala sam iz mamine tašne ruževe i mazala se njima. 
Svakome bih preporučila…
… maskaru: L’Oréal Paris Million Lashes. 
… puder: Maybelline Affinitone 24h.
… sredstvo za uklanjanje šminke L’Oréal Paris Biphase, dvofazni skidač šminke.
… preparat za negu kose: Elseve Total Repair 5.
… lak za nokte: L’Oréal Paris Resist & Shine i Maybelline Colorama.   

Doživljaj lepote je veoma ličan- 
Daniela Gvozdenić,  Marketing Manager, Beiersdorf  
 
Najprodavaniji proizvod:  U 2010. godini bila je to NIVEA Crème, krema koja ove godine slavi stogodišnjicu postojanja. 
Pre i posle krize:  Zahvaljujući poverenju koje NIVEA proizvodima ukazuju milioni potrošača, i u Srbiji možemo govoriti o stabilnosti i očuvanju stopa tržišnog učešća. Kao što su eksperti istraživačkih agencija na samom početku ekonomske krize predviđali, primetno je da su neki potrošači kupovinu više različitih proizvoda za negu lica i tela odložili za kasnije, a da se sada odlučuju za neophodne proizvode za negu. 
Specifičnost našeg tržišta:  Na većim i razvijenijim tržištima, kategorije proizvoda za negu tela i lica mnogo su veće od onih koje čine proizvodi za negu kose, dezodoransi i sl. Objašnjenje je, nažalost, jednostavno – manji broj naših potrošača može sebi da priušti više različitih kozmetičkih proizvoda. Zato mnogi prilikom finalnog odabira kupuju samo one koji su neophodni za ličnu higijenu i negu. 
San svake žene:  Mislim da većina nas sanja o proizvodu čarobnog dejstva koji bi određeni estetski nedostatak otklonio samo jednim nanošenjem.  

Moji favoriti:  NIVEA Visage Q10 krema protiv bora za područje oko očiju, NIVEA Body kremasto mleko i NIVEA Creme (plava krema) – uvek im se rado vraćam. Povremeno koristim i Eucerin i La Prairie proizvode, koji su takođe deo kompanije u kojoj radim.  
Novosti iz NIVEA sveta:  Svima toplo preporučujem našu novu Pure & Natural liniju. Svi sastojci su prirodnog porekla, bogati antioksidantima i dokazano dobri za kožu. 
Vaš beauty uzor:  Doživljaj lepote je veoma ličan. Smatram da svaka žena treba da potraži motiv i uzor u sebi i svom okruženju, bilo da se radi o poznatim ili anonimnim ženama.  
Kada ste počeli…
…da radite u kozmetičkoj branši? Davne 1997. godine.
… da se šminkate? Povremeno posle svoje 18. godine, a redovno se šminkam otkako sam se zaposlila.  
Svakome bih preporučila…
…maskaru: NIVEA Max Volume.
… puder: La Prairie Cellular Loose Powder  (u prahu).
… sredstvo za uklanjanje šminke:  NIVEA Visage dvofazni losion za skidanje šminke sa očiju.
… preparat za negu kose: NIVEA Hair Care Volume Sensation, penasti balzam za volumen.
… lak za nokte: NIVEA Manicure Naturals.    

U svakom brendu imam jednu „simpatiju“– 
Danijela Bender,  direktorka kompanije Radix   

Najprodavaniji proizvod:  S obzirom na to da je iza nas ostala još jedna krizna godina, i dalje se izdvaja brend Max Factor sa svojim vodećim artiklima, maskarama i puderima.  
Pre i posle krize:  Kao i u ostalim branšama, pad se najviše osetio kod brendova “srednje klase”. Proizvodi niže cenovne kategorije, umnogome zahvaljujući brojnim akcijama kao što su popusti i gratisi, uspeli su da se održe i u ovim kriznim vremenima (Max Factor, Deborah, Bourjois). Zadovoljavajuće rezultate ostvarili su i određeni visokoselektivni brendovi (Chanel, Guerlain).  
Specifičnost našeg tržišta:  Znatno se razlikuje od tržišta iz okruženja. Naši kupci se, uprkos ceni, pre opredeljuju za poznate svetske marke. Radije će odvojiti određenu sumu novca za npr. jedan parfem D&G nego što će za isti iznos kupiti tri parfema niže kategorije.  

San svake žene:  Preparativna kozmetika koja bi preko noći mogla da vas transformiše nije samo san svih žena već i proizvođača. Dakle, znatno podmlađivanje bez intervencije plastičnog hirurga.  
Moji favoriti:  U svakom brendu postoji bar po jedan omiljeni. To su Max Factor maskare, Bourjois sjaj za usne, Deborah rumenila, Artdeco senke za oči, Chanel Precision i Collistar preparati za negu tela, Guerlain Terracota linija…  Kad govorimo o proizvodima drugih kozmetičkih kuća, izdvojila bih kozmetiku La Mer. 
Novosti iz Radixa:  Mogu samo da nagovestim da će 2011. godina odisati veselim bojama i svežim mirisnim notama. 
Vaš beauty uzor:  Katrin Denev. 
Kada ste počeli…
…da radite u kozmetičkoj branši? U kompaniji Radix od 1995, a kozmetikom smo počeli da se bavimo 1996. godine.
… da se šminkate? U srednjoj školi. Tada su maskara i ruž za usne predstavljali skoro celokupni mejkap asortiman. 
Svakome bih preporučila…
… maskaru: Max Factor i Guerlain.
… puder: Shiseido.
… sredstvo za uklanjanje šminke: Decleor.
… preparat za negu kose: Collistar.
… lak za nokte: Chanel, koji je dobitnik Cosmopolitan Beauty Award za 2010. godinu.     

U svetu lepote od studentskih dana- 
Jelena Pavićević,  regionalni menadžer za komunikacije Oriflame EMEA (Oriflame EMEA = 23 zemlje Evrope, Srednjeg istoka i Afrike) 
  
Najprodavaniji proizvod:  Prema mišljenju korisnika Oriflame kozmetike u Srbiji, to je apsolutno Wonder Lash Mascara.  U samom vrhu nalaze se i proizvodi iz kolekcija Giordani Gold, Milk&Honey, Swedish Spa i, naravno, Tender Care, univerzalni balzam koji ima najdužu tradiciju u kompaniji Oriflame. 
Pre i posle krize:  Sudeći prema preliminarnim rezultatima u Srbiji, parfemi i dekorativna kozmetika, kategorije u kojima je Oriflame lider na srpskom tržištu, u potpunosti su odoleli udaru krize. To je potvrdilo i čvrstinu odnosa koji postoji između kompanije Oriflame i naših potrošača, na šta smo izuzetno ponosni. 
Specifičnost našeg tržišta:  U poređenju sa tržištima iz okruženja, nema velikih razlika. Svuda su dominantne četiri osnovne kategorije proizvoda: lična higijena, dekorativna kozmetika, nega kože i parfemi. U zemljama zapadne Evrope dominantniji su proizvodi za negu kože, dok su u Africi to parfemi. 

San svake žene:  Verujem da bi svim damama bilo drago da koriste potpuno biorazgradive proizvode, koji će prijati i nama kao korisnicima i našem okruženju.  
Moji favoriti:  Trenutno mi je jedan od omiljenih proizvoda Oriflame Aqua Rhythm balzam za predeo oko očiju. Ova izuzetno hidrirajuća formulacija briše tragove umora ispod očiju (gde je najvidljiviji) i izuzetno osvežava kožu. 
Oriflame novosti:  Upravo je lansiran prvi „cosmeceutical“ brend naše kompanije – Bioclinic, izuzetne formulacije i performansi, a uskoro će se pojaviti i veoma interesantni proizvodi iz oblasti dekorativne kozmetike te fantastični parfemi. Novost je i da su zaštitna lica, šestog po redu, Oriflame izbora za naj majku i ćerku 2011. godine naša slavna teniserka Jelena Janković i njena majka Snežana. 
Vaš beauty uzor:  Sofija Loren – zbog lepote, šarma, izuzetne ličnosti, umeća da odredi prioritete u životu i napravi pravi izbor.  
Kada ste počeli…
 …da radite u kozmetičkoj branši? Još kao student bila sam Oriflame konsultant, a od 2005. član sam Oriflame korporativnog tima.
… da se šminkate? Kada sam dovoljno porasla da dohvatim mamin neseser sa stola. 
Svakome bih preporučila…
… maskaru: Oriflame Beauty 2F.
… puder: Oriflame Giordani Gold terapijski tečni puder sa mineralima.
… sredstvo za uklanjanje šminke: Oriflame Waterproof  Make Up Remover.
… preparat za negu kose: Oriflame HairX lak za oblikovanje kose.
… lak za nokte: Oriflame Pure Colour.   

Tekst: Brankica Treskavica Foto: Miloš Nadaždin

Tagovi: