Eksperti za lepotu
Posao u renomiranoj kozmetičkoj kući san je mnogih žena. Naše sagovornice imaju upravo tu privilegiju – one diktiraju beauty pravila i svakodnevno su okružene mnoštvom proizvoda za ulepšavanje.
Inovacije kao beauty imperativ–
Ivana Tasić, Group Product Manager, L’Oréal Paris, Serbia and Bulgaria
Najprodavaniji proizvod: Imali smo mnogo uspešnih novih proizvoda, ali izdvajam L’Oréal Paris Million Lashes maskaru, Garnier dezodoranse i Maybelline Affinitone tečni puder.
Pre i posle krize: Budući da imamo vrlo raznovrsne proizvode u pogledu cenovne kategorizacije, tokom krize su se najviše prodavali oni čije su cene pristupačnije većini populacije (šamponi). S druge strane, inovativni proizvodi, po kojima je kompanija L’Oréal i poznata, uspevali su da nađu put do potrošača koji stalno tragaju za novim, kvalitetnim, luksuznim, a opet cenovno pristupačnim proizvodima.
Specifičnost našeg tržišta: Postoji velika sličnost između našeg tržišta i tržišta okolnih zemalja. Međutim, boje za kosu Garnier Color Naturals se, u odnosu na celu Evropu, najbolje prodaju u Srbiji.
San svake žene: Mislim da bi to bio idealan proizvod za samopotamnjivanje koji bi zamenio solarijume, pružao dugotrajan efekat, a pritom ne bi imao štetno dejstvo.
Moji favoriti: Najvernija sam maskari Volumissime i tečnom puderu True Match. Od proizvoda kojih nema na našem tržištu izdvojila bih Body Shop kremu za telo.
L’Oréal novosti: Fokus će i dalje biti na nezi kože, inovativnim proizvodima i onima u trendu u okviru mejkapa, kao i proizvodima sa potpuno novom tehnologijom koja još nije prisutna na našem tržištu.
Vaš beauty uzor: Eva Longorija, jedno od naših zaštitnih lica. Pametna je, lepa, uspešna i uvek doterana.
Kada ste počeli…
…da radite u kozmetičkoj branši? Pre četiri godine.
… da se šminkate? Dok sam bila mala, krala sam iz mamine tašne ruževe i mazala se njima.
Svakome bih preporučila…
… maskaru: L’Oréal Paris Million Lashes.
… puder: Maybelline Affinitone 24h.
… sredstvo za uklanjanje šminke L’Oréal Paris Biphase, dvofazni skidač šminke.
… preparat za negu kose: Elseve Total Repair 5.
… lak za nokte: L’Oréal Paris Resist & Shine i Maybelline Colorama.
Doživljaj lepote je veoma ličan-
Daniela Gvozdenić, Marketing Manager, Beiersdorf
Najprodavaniji proizvod: U 2010. godini bila je to NIVEA Crème, krema koja ove godine slavi stogodišnjicu postojanja.
Pre i posle krize: Zahvaljujući poverenju koje NIVEA proizvodima ukazuju milioni potrošača, i u Srbiji možemo govoriti o stabilnosti i očuvanju stopa tržišnog učešća. Kao što su eksperti istraživačkih agencija na samom početku ekonomske krize predviđali, primetno je da su neki potrošači kupovinu više različitih proizvoda za negu lica i tela odložili za kasnije, a da se sada odlučuju za neophodne proizvode za negu.
Specifičnost našeg tržišta: Na većim i razvijenijim tržištima, kategorije proizvoda za negu tela i lica mnogo su veće od onih koje čine proizvodi za negu kose, dezodoransi i sl. Objašnjenje je, nažalost, jednostavno – manji broj naših potrošača može sebi da priušti više različitih kozmetičkih proizvoda. Zato mnogi prilikom finalnog odabira kupuju samo one koji su neophodni za ličnu higijenu i negu.
San svake žene: Mislim da većina nas sanja o proizvodu čarobnog dejstva koji bi određeni estetski nedostatak otklonio samo jednim nanošenjem.
Moji favoriti: NIVEA Visage Q10 krema protiv bora za područje oko očiju, NIVEA Body kremasto mleko i NIVEA Creme (plava krema) – uvek im se rado vraćam. Povremeno koristim i Eucerin i La Prairie proizvode, koji su takođe deo kompanije u kojoj radim.
Novosti iz NIVEA sveta: Svima toplo preporučujem našu novu Pure & Natural liniju. Svi sastojci su prirodnog porekla, bogati antioksidantima i dokazano dobri za kožu.
Vaš beauty uzor: Doživljaj lepote je veoma ličan. Smatram da svaka žena treba da potraži motiv i uzor u sebi i svom okruženju, bilo da se radi o poznatim ili anonimnim ženama.
Kada ste počeli…
…da radite u kozmetičkoj branši? Davne 1997. godine.
… da se šminkate? Povremeno posle svoje 18. godine, a redovno se šminkam otkako sam se zaposlila.
Svakome bih preporučila…
…maskaru: NIVEA Max Volume.
… puder: La Prairie Cellular Loose Powder (u prahu).
… sredstvo za uklanjanje šminke: NIVEA Visage dvofazni losion za skidanje šminke sa očiju.
… preparat za negu kose: NIVEA Hair Care Volume Sensation, penasti balzam za volumen.
… lak za nokte: NIVEA Manicure Naturals.
U svakom brendu imam jednu „simpatiju“–
Danijela Bender, direktorka kompanije Radix
Najprodavaniji proizvod: S obzirom na to da je iza nas ostala još jedna krizna godina, i dalje se izdvaja brend Max Factor sa svojim vodećim artiklima, maskarama i puderima.
Pre i posle krize: Kao i u ostalim branšama, pad se najviše osetio kod brendova “srednje klase”. Proizvodi niže cenovne kategorije, umnogome zahvaljujući brojnim akcijama kao što su popusti i gratisi, uspeli su da se održe i u ovim kriznim vremenima (Max Factor, Deborah, Bourjois). Zadovoljavajuće rezultate ostvarili su i određeni visokoselektivni brendovi (Chanel, Guerlain).
Specifičnost našeg tržišta: Znatno se razlikuje od tržišta iz okruženja. Naši kupci se, uprkos ceni, pre opredeljuju za poznate svetske marke. Radije će odvojiti određenu sumu novca za npr. jedan parfem D&G nego što će za isti iznos kupiti tri parfema niže kategorije.
San svake žene: Preparativna kozmetika koja bi preko noći mogla da vas transformiše nije samo san svih žena već i proizvođača. Dakle, znatno podmlađivanje bez intervencije plastičnog hirurga.
Moji favoriti: U svakom brendu postoji bar po jedan omiljeni. To su Max Factor maskare, Bourjois sjaj za usne, Deborah rumenila, Artdeco senke za oči, Chanel Precision i Collistar preparati za negu tela, Guerlain Terracota linija… Kad govorimo o proizvodima drugih kozmetičkih kuća, izdvojila bih kozmetiku La Mer.
Novosti iz Radixa: Mogu samo da nagovestim da će 2011. godina odisati veselim bojama i svežim mirisnim notama.
Vaš beauty uzor: Katrin Denev.
Kada ste počeli…
…da radite u kozmetičkoj branši? U kompaniji Radix od 1995, a kozmetikom smo počeli da se bavimo 1996. godine.
… da se šminkate? U srednjoj školi. Tada su maskara i ruž za usne predstavljali skoro celokupni mejkap asortiman.
Svakome bih preporučila…
… maskaru: Max Factor i Guerlain.
… puder: Shiseido.
… sredstvo za uklanjanje šminke: Decleor.
… preparat za negu kose: Collistar.
… lak za nokte: Chanel, koji je dobitnik Cosmopolitan Beauty Award za 2010. godinu.
U svetu lepote od studentskih dana-
Jelena Pavićević, regionalni menadžer za komunikacije Oriflame EMEA (Oriflame EMEA = 23 zemlje Evrope, Srednjeg istoka i Afrike)
Najprodavaniji proizvod: Prema mišljenju korisnika Oriflame kozmetike u Srbiji, to je apsolutno Wonder Lash Mascara. U samom vrhu nalaze se i proizvodi iz kolekcija Giordani Gold, Milk&Honey, Swedish Spa i, naravno, Tender Care, univerzalni balzam koji ima najdužu tradiciju u kompaniji Oriflame.
Pre i posle krize: Sudeći prema preliminarnim rezultatima u Srbiji, parfemi i dekorativna kozmetika, kategorije u kojima je Oriflame lider na srpskom tržištu, u potpunosti su odoleli udaru krize. To je potvrdilo i čvrstinu odnosa koji postoji između kompanije Oriflame i naših potrošača, na šta smo izuzetno ponosni.
Specifičnost našeg tržišta: U poređenju sa tržištima iz okruženja, nema velikih razlika. Svuda su dominantne četiri osnovne kategorije proizvoda: lična higijena, dekorativna kozmetika, nega kože i parfemi. U zemljama zapadne Evrope dominantniji su proizvodi za negu kože, dok su u Africi to parfemi.
San svake žene: Verujem da bi svim damama bilo drago da koriste potpuno biorazgradive proizvode, koji će prijati i nama kao korisnicima i našem okruženju.
Moji favoriti: Trenutno mi je jedan od omiljenih proizvoda Oriflame Aqua Rhythm balzam za predeo oko očiju. Ova izuzetno hidrirajuća formulacija briše tragove umora ispod očiju (gde je najvidljiviji) i izuzetno osvežava kožu.
Oriflame novosti: Upravo je lansiran prvi „cosmeceutical“ brend naše kompanije – Bioclinic, izuzetne formulacije i performansi, a uskoro će se pojaviti i veoma interesantni proizvodi iz oblasti dekorativne kozmetike te fantastični parfemi. Novost je i da su zaštitna lica, šestog po redu, Oriflame izbora za naj majku i ćerku 2011. godine naša slavna teniserka Jelena Janković i njena majka Snežana.
Vaš beauty uzor: Sofija Loren – zbog lepote, šarma, izuzetne ličnosti, umeća da odredi prioritete u životu i napravi pravi izbor.
Kada ste počeli…
…da radite u kozmetičkoj branši? Još kao student bila sam Oriflame konsultant, a od 2005. član sam Oriflame korporativnog tima.
… da se šminkate? Kada sam dovoljno porasla da dohvatim mamin neseser sa stola.
Svakome bih preporučila…
… maskaru: Oriflame Beauty 2F.
… puder: Oriflame Giordani Gold terapijski tečni puder sa mineralima.
… sredstvo za uklanjanje šminke: Oriflame Waterproof Make Up Remover.
… preparat za negu kose: Oriflame HairX lak za oblikovanje kose.
… lak za nokte: Oriflame Pure Colour.
Tekst: Brankica Treskavica Foto: Miloš Nadaždin