O njemu znate mnogo i to uglavnom pogrešno: Sve o pilates treningu!

by | 21 septembra, 2023
pilates trening, mitovi i zablude

Da li je pilates trening zaista suviše lak i smeju li da ga vežbaju trudnice? Otkrivamo vam sve zablude o mitove o pilatesu

Možda mislite da ste do sada naučile sve što se o pilatesu moglo naučiti, ali grešite – većina ovih znanja su u stvari mitovi i neka od njih čak  mogu biti opasna. Recimo, poput onog da pilates smeju da vežbaju trudnice ili da je za njega dovoljna samo strunjača.

Pilates trening: mitovi i stvarnost

Hajde da razbijemo sve predrasude o efikasnosti pilatesa i tome kakav je to u stvari trening.

#1. Pilates – običan program u fitnes klubu ili samo sport

U stvari, pilates je obimna, duboka i složena tehnika sa svojom istorijom i filozofijom. Razvio ga je sportski lekar Džozef Pilates početkom 20. veka za rehabilitaciju osoba sa teškim povredama. Danas sve više lekara širom sveta koristi njegovu metodu, ali još više ljudi bira pilates da bi ostali zdravi, u formi i na visokom nivou. Efekti pilatesa mogu se nabrajati u nedogled: lečenje zglobova, jačanje svih mišićnih grupa, ublažavanje napetosti i bolova u telu, kao i oslobađanje od stresa, normalizacija sna, dobijanje energije, oblikovanje tela, korekcija težine, poboljšanje držanja i još mnogo toga.

#2. Sve što vam je potrebno za pilates su strunjača i lopta

Pilates ima tri nivoa: početni, osnovni i napredni. Početni nivo striktno radi na specijalnim mašinama, koje je dizajnirao sam Pilates. Ovi simulatori pripremaju telo za vežbanje na strunjačama, na kojima vežbaju samo napredni vežbači koji znaju mere predostrožnosti i koji su primetno ojačali mišićni korzet.

#3. Pilates je laka vežba

Pilates je dinamična vežba bez naprezanja i prenaprezanja. Vežbe se izvode u prirodnom nizu: od jednostavnih se postepeno kreće do složenijih, sve se radi u mirnom i udobnom ritmu za osobu. Većina mišića koji se naglašavaju u ovoj praksi su duboki, a kod većine ljudi su ili slabi ili prenapeti. Rad sa njima zahteva određenu snagu. Mnogi sportisti koji imaju izvanrednu fizičku formu ne mogu da izvode sve vežbe pilatesa odjednom. Sat časa pilatesa, koji se izvodi u mirnom ritmu, daje vam osećaj nakon dobrog vežbanja u teretani. Istovremeno, otkucaji srca su mirni, nema prekomernog znojenja.

#4. Iskusni entuzijasti fitnesa i napredni sportisti nemaju šta da traže u pilatesu

Pilates je jedina moguća praksa koja sveobuhvatno i dosledno radi sa dubokim slojevima mišića, jačajući mišićni korzet celog tela. Preopterećenja mišića, koja se često pojavljuju nakon aktivnih sportova, opšteg prenaprezanja, pretreniranosti određenih oblasti tela na štetu drugih – sve ovo ispravlja praksa pilatesa. Kondicija i izdržljivost koju pružaju redovni časovi pilatesa su jednako visoki ili čak veći nego kod drugih sportskih i fitnes aktivnosti.

#5. Pilates je dosadan

Deo filozofije pilatesa je prisustvo u telu, u pokretu, pažnja na svaku akciju. Bez toga je nemoguće postići impresivne rezultate koje daje. Definitivno vam neće biti dosadno, naprotiv, biće veoma zanimljivo ponovo iskusiti svoje telo i njegove neograničene mogućnosti.

#6. Pilates je samo za žene

Džozef Pilates je tako temeljno proučavao ljudsko telo da je uspeo da stvori sistem vežbi pogodan za sve ljude, bez obzira na pol, godine ili fizičku spremnost. Svaka osoba je individualna. Sertifikovani trener pilatesa prvo sastavlja individualni plan časa koji uzima u obzir strukturu tela učenika, zdravlje i fizičku spremnost.

Časovi pilatesa su od velike koristi za savremene muškarce, čiji način života često dovodi do stresa, nesanice, bolova u donjem delu leđa, kolena i drugih tegoba. Mnogi profesionalni sportisti i plesači su otkrili pilates kao najefikasniji način za ispravljanje sportskih povreda.

#7. Postoji pilates za trudnice

Ovo nije u redu. Srž pilatesa su vežbe za trbušne mišiće, što je nedopustivo tokom trudnoće. Jedini slučaj kada je pilates tokom trudnoće moguć je ako je žena već aktivno vežbala pilates pre začeća. Iskusni trener će prilagoditi njenu praksu za period trudnoće, ostavljajući joj moguće odgovarajuće varijacije vežbi.

#8. Pilates se može raditi kod kuće

Suprotno popularnom trendu danas da se vežba kod kuće koristeći video zapise sa interneta, ne preporučuje se da sami počnete da učite pilates kod kuće. Prvi nivo je najteži, ne u fizičkom, već u tehničkom smislu. Preporučljivo je da počnete sa učenjem pilatesa sa ličnim trenerom ili u mini-grupi, gde svaki učenik može da dobije dovoljno pažnje. Ključne tačke prakse koje garantuju njenu efikasnost ne mogu se naučiti iz video zapisa.

OJO images/istock/gettyimages