Televizija ne samo da nije poučna, već usporava razvoj beba

by | decembar 12, 2010

Bebe od 14 meseci koje gledaju televiziju češće imaju usporen kognitivni razvoj i razvoj govora, posebno ako gledaju programe namenjene odraslima i starijoj deci.


Nova studija, objavljena u naučnom časopisu Arćives of Pediatric, navodi da bebe koje gledaju TV 60 minuta dnevno imaju usporeniji razvoj od onih koje ne gledaju TV toliko dugo. Moguće je da se to dešava jer deca i roditelji u toku gledanja televizije ne razgovaraju jedni s drugima i ne igraju se, dakle nema interakcija koje su esencijalne za učenje i razvoj.

 

U toku istraživanja posmatrano je 259 porodica iz Njujorka sa niskom zaradom. Većina njih su kod kuće govorili španski kao maternji jezik. I u drugim studijama, koje su obuhvatile bogatije porodice, došlo se do istih zaključaka: TV ne samo da nije poučna, već usporava razvoj beba.

 

Na pitanje šta je sa „dobrim“ TV-programima poput „Ulica Sezam“ odgovor je – u poređenju sa drugim neobrazovnim programima kreiranim za manju decu, kod takvih programa nisu pronađene ni pozitivnije ni negativnije strane.

 

 

Istraživanje su vršili naučnici njujorške škole medicine, te došli do saznanja da roditelji, čija deca gledaju programe poput „Sunđera Boba“, manje vremena provode čitajući im ili učeći ih novim stvarima.

 

TV je često dobar prijatelj roditeljima jer dok su njihova deca okupirana programom oni mogu da kuvaju, telefoniraju ili rade neke druge poslove. Ipak, naučnici upozoravaju da „elektronska dadilja“ nije edukativna. 

 

Tagovi: