Simptomi manjka magnezijuma u organizmu

by | 10 decembra, 2021
SImptomi manjka magnezijuma

Hipomagnezemija, odnosno deficit magnezijuma u organizmu, predstavlja zdravstveni problem koji danas najčešće previdimo i ne obraćamo pažnju.

Pa ipak, istraživanja su pokazala da 48% svetske populacije pati od manjka magnezijuma. U slučaju da sumnjate da imate hipomagnezemiju, oslušnite svoje telo. Predstavljamo vam 7 najučestalijih simptoma manjka magnezijuma.

Simptomi manjka magnezijuma

Grčevi u mišićima

Grčevi, tremori i trzanje mišića nastaju usled većeg protoka kalcijuma kroz nervne ćelije, što hiperstimuliše ćelije mišića. A upravo u ublažavanju ovih tegoba pomaže magnezijum. Isto tako, manjak ovog minerala uzrokuje grčeve.

Mentalni poremećaji

Deficit magnezijuma utiče na javljanje apatije, odnosno mentalne “tuposti”, manjka emocija. Ovo dalje može da dovede do delirijuma i kome. Isto tako, naučnici su pokazali da manjak ovog minerala utiče i na pojavu anksioznosti.

Osteoporoza

Krhke kosti i pojačan rizik od preloma glavni su simptomi osteoporoze. Pored faktora kao što su starost, manjak fizičke aktivnosti i smanjeni unos vitamina D i K, na pojavu osteoporoze utiče i deficit magnezijuma. Manjak magnezijuma slabi kosti i smanjuje nivo kalcijuma, što dovodi do rizika od osteoporze.

Pročitajte i… Benefiti magnezijuma- 10 naučnih činjenica

Umor i slabost u mišićima

Još jedan od simptoma jeste fizička i psihička iscrpljenost. Iako na iscrpljenost može da utiče mnogo faktora, deficit magnezijuma je definitivno jedan od njih.

Visok krvni pritisak

Studije su pokazale da deficit magnezijuma povećava krvni pritisak, što dalje povećava rizik od srčanih oboljenja.

Astma

Količina magnezijuma može biti manja kod osoba koje pate od astme. Isto tako, deficit ovog minerala utiče na pojavu astme.

Neregularan srčani ritam

Aritmija je jedan od najozbiljnijih simptoma manjka magnezijuma u organizmu. Na sreću, simptomi aritmije su uglavnom blagi, ali mogu biti neprijatni (kratkoća daha, vrtoglavica, bol u grudima, nesvestica).

Preporučena dnevna doza magnezijuma za muškarce je od 400 do 420 miligrama, a za pripadnice lepšeg pola od 310 do 320 miligrama. Magnezijum se može unositi putem hrane (zeleno lisnato povrće, semenke, voće, riba i morski plodovi, mlečni proizvodi…), ali i putem suplemenata.

SImptomi manjka magnezijuma

Oligogal Mg Direct je prašak za oralnu upotrebu, koji pored magnezijuma, sadrži i vitamine B1, B6, K2, D3 kao i folat. Preparat smanjuje umor i iscrpljenost i pomaže u boljem funkcionisanju mišića, kostiju, srca, imunog i nervnog sistema.

 

 

 

lepotaizdravlje.rs fizkes/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.