Categories ZDRAVLJE

Wellness kolumna: Ishrana u skladu sa menstrualnim ciklusom

DAN 6 DO 14: FOLIKULARNA FAZA

Kada menstrualno krvarenje prestane, folikuli u jajnicima sazrevaju i nivo estrogena počinje da raste.

* U ovom periodu u ishranu dodajte namirnice koje podstiču varenje. Estrogen se razlaže u probavnom traktu, pa je korisno jesti više fermentisanih namirnica, proklijalih žitarica, povrća kuvanog na pari…

* Sada je posebno koristan i vitamin B, koji učestvuje u proizvodnji energije. Pronaći ćete ga u orašastim plodovima, legumima i lisnatom zelenom povrću.

 

DAN 15 DO 17: FAZA OVULACIJE

Ovo je najkraća faza u kojoj nivo estrogena dostiže maksimum, dok su i testosteron i progesteron u usponu. Ovo je najbolji period za intenzivne fizičke aktivnosti.

* Preporučuju se balansirani obroci sastavljeni od složenih ugljenih hidrata i proteina, kako bi se mišići oporavili nakon napora. Na primer, odličan doručak posle treninga jeste ovsena kaša s lanenim i čija semenom, a ručak može biti kombinacija kinoe, leguma i različitog povrća.

DAN 18 DO 28: LUTEINSKA FAZA

Ona počinje nakon što se plodni period završi. Nivo progesterona sada raste, što može izazvati osećaj umora, kao i konstipaciju i nadutost. Pri kraju ove faze, svaki put kada jajna ćelija nije oplođena, telo dobija informaciju da kompletan proces treba da krene iz početka. Nivoi hormona opadaju, a s njima i naše raspoloženje, kao i svi mukotrpni simptomi PMS-a.
* Ovde vam mogu pomoći adaptogeni. Ašvaganda će vam biti dobra da umanjite stres. Kurkuma je takođe korisna u ovoj fazi, jer aktivni sastojak ove biljke, kurkumin, ublažava simptome PMS-a.

* Pored toga, pijte dovoljno vode i konzumirajte namirinice koje ubrzavaju rad probavnog sistema, kako biste se izborili s nadutošću i konstipacijom.

Tri fitnes lekcije direktno od top trenera

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA