Categories Psiha

8 pokazatelja da treba da potražite pomoć psihijatra

Nije sramota potražiti pomoć psihijatra. Mentalno zdravlje je podjednako važno kao i fizičko.

Foto: Guliver/Thinkstock
Foto: Guliver/Thinkstock

Svi mi preživimo neka razdoblja stresa, tuge, očajanja i svađa, ali kako da znamo koji signali su za uzbunu i kad nam treba stručna pomoć.

Stručnjaci tvrde da oni kojima je zbog psihičkih problema najpotrebnija profesionalna pomoć, najmanje posežu za njom. Dok jedan od pet odraslih Amerikanaca boluje od nekog oblika psihičke bolesti, tek oko 46-65 posto osoba sa umerenim do jakim problemama stvarno i krene na lečenje, potvrdila je Administracija za servise zavisnosti i mentalnog zdravlja.

Pročitajte i… 9 saveta kako da se izborite sa stresom za minut

I dok je u psihijatrijskog zajednici prioritet identifikacija i lečenje psihičkih bolesti, psihološka pomoć onima koji ne znaju u kojem su tačno stanju i u čemu je problem, jednako je važna. Jer uz to što ako ne znate šta vas muči – nepotrebno patite, vaši problemi mogu se sve više komplikovati ako izbegavate da potražite profesionalnu pomoć.

“Što ranije neko potraži pomoć, to će jednostavnije rešiti problem. Biće manje lošeg potrošenog vremena, manje će problem ostaviti uticaj i biće manja količina stresa uključenog u celi proces”, izjavio je psiholog Daniel J. Reidenberg.

Psiholozi smatraju da ne dolaze svi po pomoć najviše zbog stigmatizacije i mitova koji su uključeni u proces traženja pomoći psihologa ili psihijatra. Mnogi veruju da samo “ludi” ljudi idu na terapiju, te smatraju da je prihvatanje pomoći znak slabosti ili smatraju da će im terapija oduzeti previše vremena, da će biti preskupa ili da će se “navući” na neke antidepresive. Ali ništa od toga nije istina, tvrdi dr. Meri Alvord.

Pročitajte i… Oslobodite se stresa: Namirnice za bolje raspoloženje

“Vaša terapija može se odvijati jednom nedeljno ili dva puta nedeljno. Ljudi strahuju da će jednom kad krenu na terapiju, zauvek ostati na terapiji, ali to nije istina”, objašnjava Alvord.

“Život je danas težak. Na delotvornost psihoterapije može se gledati kao na opuštanje od stresa, nalik vežbanju ili pravilnoj ishrani. Smatrajte to strategijom koja će vam olakšati život i koja će umanjiti stres”, napominje Reidenberg, a mi navodimo situacije u kojima biste trebali potražiti pomoć psihijatra, socijalnog radnika ili psihologa…

8 pokazatelja da vam je preko potrebna pomoć psihijatra pročitajte na sledećim stranama… 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA